Als de 5è us deixo aquí el video de la cançó amb anglès perquè pogueu anar practicant!
I la catalana també!!!
Als de 5è us deixo aquí el video de la cançó amb anglès perquè pogueu anar practicant!
I la catalana també!!!
Ja teniu aquí el video de la cantata!!! Disfruteu-lo!!!!!
1a part:
2a part
Avui dia 22 de novembre, per celebrar el dia de la música, el nens de Cicle Inicial i 6è hem interpretat la cantata de “Rebel·lió a la cuina” al gimnàs de l’escola per a tots els altres alumnes. Ha estat un treball que portàvem setmanes preparant i el resultat ha estat molt bonic.
Els alumnes de 1r i 2n han cantat les 9 cançons que integraven de la cantata, mentre que els nens de 6è ho han acompanyat amb els estris de cuina fent la percussió (plats i forquilles, mà de morter, fustes de tallar fiambres, olles, tapes d’olla, arròs, gots, …). A més, la mestra de 1rA Núria Bosch ens ha acompanyat amb el piano….. Tots ho hem gaudit moltíssim i jo només us puc dir que moltíssimes felicitats!!!! Ho heu fet fantàstic!!!!!!!
Mentre no editem el video, us deixo aquí algunes fotos!
Aprofitant que estem estudiant els instruments de la família de la corda fregada amb els alumnes de 3r, hem vist com és i hem escoltat el so de la viola. A partir de la viola, estudiarem els altres instruments de la seva família.
Ahir van venir a ensenyar-nos com sonava una tenora, un instrument tradicional català. Ens van explicar l’origen de la tenora i com va arribar a ser un dels instruments de la cobla. Va ser molt interessant!
Els alumnes de CM ahir vam anar a l’auditori de Girona a escoltar un concert titulat “Sebastià, el petit músic savi”. Un concert amb música de Bach pensat per nens: Diferents fragments curts d’obres molt conegudes s’escolten alternades amb petites narracions que ens presenten un Bach nen que juga com qualsevol altre nen i que gaudeix amb tot el que aprèn a l’escola i sobretot amb la música. Tot plegat il·lustrat a través d’imatges amb els moviments i colors que ens suggereix les diferents obres que s’interpreten.
Va ser molt interessant on a més vam veure i escoltar la formació del quintet de vent metall i els instruments que la integren.
Els nens de 5è mireu aquest video i podreu veure la digitació de la cançó que estem estudiant amb flauta. Us pot ajudar!!!
Per tocar la flauta cal posar les mans correctament! La mà esquerra a dalt i la dreta a baix. I a més, cal que vigilis… perquè cada forat té el dit que li correspòn.
Practica posar i treure les mans de la flauta i ja veuràs com aviat ho tindràs per mà.
Ep! No oblidis que una bona posició del cos i els braços farà que puguis tocar més

còmodament,… i a la vegada el so serà més nèt, bonic i dolç.
Us deixo algunes fotos de les instrumentacions que hem fet últimament…. quines cares de concentració!!! Ho feu molt bé!
LUDWIG VAN BEETHOVEN (Bonn, 1770- Viena, 1827)
Va ser fill i nét de músics. El seu pare Johann el va formar musicalment i era molt sever, però la disposició que sentia per la música va fer que es volqués totalment en ella.
El 1784 Maximilian Franz, el príncep elector, el va anomenar organista de la seva capella amb un sou de 150 florins anuals, podent viatjar a Viena als 16 anys. Allà va conèixer a nombrosos autors, entre ells Hydn, que es va convertir en el seu mestre.
El 1792, Beethoven va tornar a Viena on va trobar l’estabilitat per fer de compositor. En aquella època, Viena era una ciutat molt musical, amb una gran producció de compositors i el geni es va instal·lar ràpidament guanyant fama i admiració, creant noves obres i debutant com a gran pianista. Per fi, el 1800 va dirigir el seu primer concert, però poc després va començar a perdre oïda. Això va fer que poc a poc s’hagués de retirar de la direcció com fins ara havia fet i deixés d’anar a actes públics perquè ningú se n’adonés del que li passava.
A partir d’aquí, el compositor va dedicar-se plenament a escriure algunes de les composicions més belles de la història de la música.
LA SETENA SIMFONIA. A partir d’aquesta obra els nens i nenes de 3r hem estudiat les dinàmiques d’intensitat: el pianíssimo, el piano, el crescendo, el diminuendo, el fort, el fortíssim…. i hem anat “dibuixant” la música a partir de la seva intensitat.