5è- Creacions artístiques

Durant el primer trimestre, els i les alumnes de cinquè, van estar elaborant una creació instrumental relacionant l’art de la música amb les arts plastiques. 

Per fer-ho, es van fer diferents grups dins l’aula i entre ells havien de posar-se d’acord per escollir una pintura de les proposades a partir de la qual treballarien musicalment.

Un cop escollida la pintura, cada grup va elaborar una base d’orientació que consistía en escollir els instruments de l’aula que creguessin més idonis en relació a la pintura, ja que cada instrument havia de representar alguna part de l’obra pictòrica i qui tocaria cadascun d’aquests.

Una vegada escollits els instruments, entre els membres del grup decidien quines qualitats del so interpretaria cada instrument (intensitat, durada, altura, ritmes o melodies concretes…) i quan sonaria cada instrument (combinació entre ells, diàleg d’instruments, tots a la vegada, com a introducció o coda/final…). Sempre tenint en compte la relació i coherència de la música creada amb la pintura.

Quan tot estava decidit, ho ensenyaven i ho justificaven a la mestra per tal que tingués sentit la seva producció; si calia corregir alguna cosa, ho feien i en cas que tot estigués correcte, ja podien assajar.

Finalment, en la darrera sessió d’aquesta tasca cada grup tocava la seva producció i la resta de companys/es de l’aula havien d’esbrinar a través de l’escolta, de quina obra pictòrica es tractava. En molts casos, la van encertar, en d’altres va resultar més complicat.

Malgrat tractar-se d’obres més aviat abstractes, fet que també es reflecteix en la música, cal dir que les dues classes han fet un treball molt enriquidor tan a nivell artístic i creatiu com a nivell de relació amb el grup (escolta, respecte, presa de desicions, iniciativa, aprendre dels altres…).

6è- Tutorial 3 – O when the saints (espiritual negre)

Un cop hagueu après i toqueu amb facilitat la cançó El gegant del pi, podeu començar a assajar la del següent tutorial.

A més a més, en aquest tutorial aprendreu conceptes nous sobre música, com per exemple què és una lligadura.

Si en voleu saber més, o no ho heu acabat d’entendre, mireu el següent vídeo on ho explica més detingudament o en l’enllaç.

6è – Tutorial 1- Neteja de la flauta i posició de les notes

Hola a tots i totes,

Aquest vídeo és un tutorial que us he fet per poder anar avançant amb l’aprenentatge de la flauta.

Tot el que farem de música durant aquests dies de confinement, no s’avaluarà, però sí que és molt recomanable que aneu practicant, repassant, estudiant… per seguir aprenent i anar més preparats i poder tirar endavant fàcilment.

En aquest primer vídeo us dono unes pautes per netejar/desinfectar la flauta i recordar quina és la posició de cadascuna de les notes principals de l’escala.

Aniré pujant vídeos amb els dies per tal que pugueu anar avançant!

És una eina d’estudi que se us facilita, per tant sigueu respectuosos/es i feu-ne un ús adequat. Gràcies

Molts ànims!

 

2n- Pere i el llop (S.Prokofiev)

L’alumnat de 2n curs va estar unes setmanes coneguent l’obra de Pere i el llop del compositor Sergi Prokofiev.

Què vam fer?

 

Visionar un curt de l’obra musical per conèixer l’argument tot escoltant l’orquestra. Deixem l’enllaç per si el voleu tornar a veure i escoltar.

Buscar informació del seu compositor.

Relacionar la imatge de cada personatge amb la de l’instrument que l’interpreta.

Classificar cada instrument amb la seva familia musical i conèixer les característiques.

Identificar i reconèixer el so dels diferents personatges.

Decidir una forma i/o color per cada instrument.

Crear un musicograma i una performance musical i plàstica.

I aquí el resultat!

 

P5- Xilòfons, metal·lòfons i carillons

A P5 han tocat les notes RE-FA-LA amb els instruments de làmines corresponents a l’acord principal de la música que ells acompanyen.

Tot i tocar les mateixes notes, hem pogut escoltar com sonen de diferents aquests instruments segons el material amb que estan fets i el seu volum.

P5- Fem màgia (dramatització)

L’alumnat de P5 fan màgia tot movent-se per l’espai amb una bareta i al ritme de la BSO tan coneguda de Harry Potter.

Més tard ja són bruixes i bruixots que caminen al voltant d’una gran olla imaginària, hi tiren diferents ingredients per preparar la seva poció màgica. Ho remouen tot dient la paraula màgica “Abracadabra“. En beure-la, s’han convertit en monstres!

 

Us deixem una proposta de percussió corporal per si la voleu provar a casa