6è – Creacions artístiques

A l’inici de curs, els i les alumnes de sisè van elaborar creaciones instrumental relacionant l’art de la música amb edificis arquitectònics. 

Per fer-ho, es van fer diferents grups dins l’aula i entre ells havien de posar-se d’acord per escollir un edifici dels proposats a partir del qual treballarien musicalment.

Un cop decidit, cada grup va elaborar una base d’orientació que consistía en escollir els instruments de l’aula que creguessin més idonis en relació a l’edifici escollit, ja que cada instrument havia de representar alguna part de l’obra arquitectònica i qui tocaria cadascun d’aquests.

Una vegada decidits els instruments, entre els membres del grup van pensar quines qualitats del so interpretaria cada instrument (intensitat, durada, altura, ritmes o melodies concretes…) i quan sonaria cada instrument (combinació entre ells, diàleg d’instruments, tots a la vegada, com a introducció o coda/final…). Sempre tenint en compte la relació i coherència de la música creada amb l’arquitectura.

Quan tot estava decidit, ho ensenyaven i ho justificaven a la mestra per tal que tingués sentit la seva producció; si calia corregir alguna cosa, ho feien i en cas que tot estigués correcte, ja podien assajar.

Finalment, en la darrera sessió d’aquesta tasca cada grup tocava la seva producció i la resta de companys/es de l’aula havien d’esbrinar a través de l’escolta, de quina obra arquitectònica es tractava. En molts casos, la van encertar, en d’altres va resultar més complicat.

Malgrat tractar-se d’una activitat abstracta i experimental, cal dir que les dues classes han fet un treball molt enriquidor desenvolupant les seves capacitats globalment, tan a nivell artístic (imaginació, creativitat, improvisació, interpretació, percepció…)  com a nivell de relació amb el grup (escolta, respecte, presa de desicions, aportació d’idees i coneixements musicals, iniciativa, aprendre dels altres…).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *