Hola nens i nenes, poc a poc hem anat reduint les activitats, ja que estem acabant el curs i sabem que teniu ganes de fer vacances, de jugar, de sortir al carrer i quan es pugui, fins i tot d’anar a la platja o bé a la muntanya.
Aquesta darrera setmana us proposo alguns jocs musicals perquè practiqueu una mica més!!!!
AUDICIÓ IN THE HALL OF THE MOUNTAIN KING. E.GRIEG.
Escolteu-la unes quantes vegades i fixeu-vos quan apareixen al ritme les corxeres i quan les negres i intenteu portar el ritme amb les mans: CORXERES (mans) NEGRES (peus)
PERCUSSIÓ CORPORAL PER A TOTA LA FAMÍLIA
Espero que gaudiu molt de les vacances i que ens trobem al setembre amb la màxima normalitat possible!!!!
Abans d’acomiadar-me us deixo una cançó d’en Pau Donés.
Ens va deixar el passat 9 de juny l’ ànima del grup JARABE DE PALO. Ens quedaran per sempre, però, les seves cançons.
En Pau va col·laborar amb moltes causes solidàries. DEPENDE, és una de les seves cançons més famoses. En va fer una versió per col·laborar amb una ONG per la construcció d’una escola a Mali (Àfrica)
Hola nens i nenes, ens tornem a trobar una setmana més per continuar treballant de manera divertida. Espero que us agradin les activitats que us proposo per aquests darrers dies del mes de Maig.
Respecte a l’activitat CREATIVA, em podeu enviar els arxius per separat. L’enllaç de youtube o l’arxiu d’audio que heu escollit, per una banda i l’obra d’art, dibuix, escena plàstica a la que li heu posat música, per una altra banda. Dos arxius en el mateix correu electrònic. Aprofiteu també per dir-me si heu fet les altres activitats que us he proposat: TRÍVIAL, SIMON i la SOPA DE LLETRES. Recordeu, el correu és annagemaro@gmail.com
Hola nens i nenes, una setmana més continuem amb el nostre treball de MúSiCa.
Aquest cop ens iniciarem en la tasca d’elaborar RECEPTES MUSICALS, cadascuna amb un ingredient ESTRELLA: Avui el PIANO
És un instrument que tots i totes coneixeu i, a més el tenim a l’escola i jo us el toco sempre que puc. Però avui, vull anar una mica més enllà.
Primer m’agradaria que mireu aquest vídeo on a més d’escoltar una melodia preciosa, podreu veure el mecanisme del PIANO per dintre.
Heu observat que cada vegada que es toca una tecla, s’activa el martell de fusta corresponent que pica contra les cordes i fa que el piano soni. Per això és un INSTRUMENT DE CORDA, encara que per fora no ho sembli.
També m’agradaria que escoltéssiu a les germanes Sonya i Elizabeth Schumann interpretant el tema dels cangurs del Carnaval dels animals de Camille Saint-Saëns, amb dos pianos de cua!!!
*Primera part de la RECEPTA per a ser un bon pianista:
*La tercera part de la RECEPTA per poder tocar bé qualsevol instrument és una mica més difícil, i us ha d’ajudar algú de la vostra família:
DOMINAR EL RITME
Correu, correu!!!!, aneu a buscar 4 plats i 5 patates, o taronges, o alguna altra fruita de la que tingueu 5 peces iguals i torneu AQUÍ!!!!
ARA MIREU AQUESTA PROPOSTA D’ECO RÍTMIC DE NOÉ FORÉS I DESPRÉS INTENTEU FER-HO VOSALTRES!!!!
No és la primera vegada que us parlo de la cançó Escatumbararibê, un joc musical molt popular al Brasil que consisteix en acompanyar la cançó amb uns ritmes, utilitzant gots de plàstic. Mireu el vídeo explicatiu!!!!
Us animo a intentar-ho. A veure si podeu fer una COREOGRAFIA AMB GOTS. Si no us surt aquesta perquè és massa difícil, doncs més senzilla i inventada per vosaltres, fent servir alguna música de fons. ESPERO ELS VOSTRES VÍDEOS AL CORREU annagemaro@gmail.com (màxim d’un minut).
NO US PROMETO QUE AMB TOT AIXÒ JA SAPIGUEU TOCAR EL PIANO. US CALDRIEN UNES QUANTES…….MÉS AVIAT BASTANTES….CLASSES. PERÒ ALMENYS DOMINEU LA BASE DE LA RECEPTA D’AVUI.
Hola nens i nenes, benvinguts i benvingudes al bloc de MúSiCa una setmana més!
Aquesta cop ens toca fer un viatge a través del temps i de la MÚSICA. Espero que ho passeu bé amb el que us he preparat.
És una activitat per visionar-la en família, ja que moltes de les cançons segurament les coneixeran els vostres pares i mares.
A l’interior del genially trobareu també un vídeo on us explico com realitzar les activitats proposades. Fixeu-vos bé que a la part inferior de cada pàgina hi ha una etiqueta amb les diferents tasques.
En primer lloc m’agradaria felicitar a tots i a totes els que heu entregat les últimes tasques. He gaudit molt veient les vostres activitats, tant la de PERCUSSIÓ com la de MOVIMENT.
Els/les alumnes que encara no ho heu fet, us vull dir que: ÉS MOLT FÀCIL!!! Enregistreu un vídeo de l’activitat amb el mòbil i me l’envieu al meu correu annagemaro@gmail.com.
Aquesta setmana toca MÚSICA I CINEMA.
AQUESTA ACTIVITAT NO ÉS PERQUÈ VISUALITZEU LES PEL·LÍCULES, SINÓ PERQUÈ EXPERIMENTEU LES EMOCIONS QUE US PROVOCA LA MÚSICA. ALGUNES D’ELLES SÓN PELIS PER A ADULTS, PERÒ LES MÚSIQUES SÓN INTERESSANTS.
Després us podeu aventurar a classificar-les, però no passa res si us equivoqueu!!!!!
En primer lloc us deixo un KAHOOT on apareixen personatges de diferents pel·lícules. Potser us fa riure una mica, ja que el programa no em reconeix els noms que he introduït en anglès i posa paraules rares. No patiu, es pot fer igualment. Ànims!
La segona activitat és per identificar músiques de diferents pel·lícules. US adjunto un DOCUMENT GOOGLE . Heu d’identificar l’audio, després escriure el gènere cinematogràfic al que pertany cada peli i per últim buscar qui és el compositor(això ho haureu de cercar al google).
KAHOOT
HOLA NENS I NENES TORNO A CARREGAR EL KAHOOT. JA L’HEU FET 100 ALUMNES I ERA EL MÀXIM. CLIQUEU AL SEGON ENLLAÇ. QUIN ÈXIT!!!! FEU L’AUDICIÓ TAMBÉ.
KAHOOT 2
US ADJUNTO EL FITXER PERQUÈ EL PUGUEU DESCARREGAR . UN COP REALITZAT ME L’ENVIEU PER CORREU annagemaro@gmail.com
Una setmana més us proposo un nou repte musical. Aquest cop es tracta de combinar el moviment, la música i l’exercici físic, amb unes pinzellades d’imaginació i creativitat.
Què us sembla, pinta bé oi?!
Abans d’explicar l’activitat aprofito per recordar-vos les vies d’entrega de les tasques.
*Cicle Superior (5è i 6è): CLASSROOM Tasca”Moviment i creativitat”
*Cicle Mitjà (4t): MOODLE Tasca “Moviment i creativitat”. Si no us permet adjuntar el video perquè pesa massa(ho estem intentant arreglar), doncs me l’envieu al correu annagemaro@gmail.cat
*Cicle Mitjà (3r): Correu electrònic annagemaro@gmail.com
ACTIVITAT
1.- Heu de seleccionar una música, la que us agradi a vosaltres. Teniu en compte si voleu que la vostra activitat sigui moguda o més aviat tranquil·la.
2.- Teniu dues opcions:
a) Dirigir vosaltres els exercicis i moviments i que els vagi realitzant algú de la vostra família.
b) Ser vosaltres mateixos/es els que realitzeu els exercicis i moviments.
3.- Podeu escollir entre els següents tipus d’activitats:
a) Exercicis d’estirament i relaxació que ens serveixin per activar el cos abans de realitzar una dansa, una coreografia…etc(podeu anar parlant, explicant cada un dels moviments).
b) Exercicis de moviment, seguint la música, variats i divertits.
c) Coreografia original, inventada per vosaltres (també podeu visionar algunes ja fetes i aprendre-les), seguint el ritme de la música que heu escollit.
4.- Enregistrar un video de màxim 2 minuts i penjar-lo (classroom) o enviar-lo per correu (com he explicat anteriorment)
Us animo a participar!. És important que a més a més de les tasques acadèmiques realitzeu activitats que us activin, que us ajudin a fer una mica d’exercici i que us permetin desvetllar la vostra imaginació i creativitat.
ÀNIMS I BONA FEINA
AQUÍ US DEIXO ALGUNS VÍDEOS QUE US PODEN SERVIR D’INSPIRACIÓ
a) ESTIRAMENTS
b i c) EXERCICIS DE MOVIMENT SEGUINT LA MÚSICA I/O COREOGRAFIES
ALTRES JOCS PER TREBALLAR CONCEPTES MUSICALS
Abans de fer el KAHOOT recorda els temps que valen les figures
Hola nens i nenes, una nova setmana comença i ens hem de posar les piles!!!!
L’activitat que us proposo aquest cop és super, super CREATIVA!!!
Us cal deixar fluir la imaginació!
La tasca que us encomano és CREAR UNA COREOGRAFIA AMB PERCUSSIÓ .
*L’alumnat de 6è, podeu escollir la MÚSICA QUE VULGUEU. Us dono llibertat total en les vostres creacions. CAL QUE ENREGISTREU UN MINI VIDEO (màx. 1minut i el pengeu a la tasca del CLASSROOM “Crear coreografia”).
*L’alumnat de 4t i 5è, cal que busqueu la música amb la que estàveu elaborant el vostre MUSICOGRAMA a l’aula (Pirates del Carib, Mary Poppins, The pink panter, Avengers, Star wars…etc, cadascú la seva) abans del confinament, i elaboreu una coreo DIVERTIDA i ORIGINAL.
Els de 5è CAL QUE ENREGISTREU UN MINI VIDEO(màx. 1 minut i el pengeu a la tasca del CLASSROOM“Crear coreografia”
Els de 4t CAL QUE ENREGISTREU UN MINI VIDEO O AUDIO(màx. 1 minut i el pengeu a la tasca del MOODLE“Crear una coreografia amb percussió” .Si no podeu fer això pengeu alguna FOTO.
Per a fer-ho podeu inclore: PERCUSSIÓ CORPORAL, PERCUSSIÓ AMB OBJECTES QUE TINGUEU A CASA COM ESTRIS DE CUINA O QUALSEVOL ALTRE OBJECTE SONOR, LA VOSTRA PRÒPIA VEU FENT SONS…ETC. Si voleu que participi algú més de la família, doncs PERFECTE!!!.
SERÀ EL VOSTRE MUSICOGRAMA CORPORAL!!!!
QUÈ US SEMBLA, US ANIMEU!!!!!
DONCS BONA FEINA!!!!
Aquí us deixo un video perquè us inspireu
Recordeu que 5è i 6è podeu continuar enviant videos tocant alguna de les cançons de flauta proposades i penjar-los a la tasca del classroom CANÇONS I FLAUTA : Estan aquí al bloc al Menú lateral PROPOSTES 14-29 d’abril
ACTIVITATS PER A L’ALUMNAT DE 3R i també per a la resta de nens i nenes d’altres cursos que tingueu ganes de passar-ho bé jugant i aprenent!!!!
Recordeu deixar-me un comentari aquí al bloc quan hagueu fet les activitats proposades!!! (posant el nom i el curs)
*En acabar cada joc us dirà la correcció. Si heu tingut alguna errada podeu tornar a fer-la i, un cop l’hagueu realitzat un màxim de tres vegades me l’envieu. Com les fitxes estan en castellà heu d’escriure el nom dels instruments en aquesta llengua, sinó us dirà que és una errada. Veureu que al final us sortirà: ENVIAR AL PROFESSOR.correu: annagemaro@gmail.com
Si vosaltres també us animeu a fer l’activitat de percussió que he explicat abans ENDAVANT!!!!
Podeu escollir la música que vulgueu i enregistrar un mini video (max. 1 min) i enviar-me’l per CORREU ELECTRÒNIC annagemaro@gmail.com
Hola nens i nenes, en primer lloc us vull dir que estic molt contenta de la vostra participació!
En dues setmanes el contador de visites ha augmentat en gairebé 700 entrades. Això és un èxit!!!
Però em cal que deixeu comentaris amb les activitats que feu. Sobretot l’alumnat de Cicle Mitjà.
Aquesta setmana us proposo diferents opcions.
Al menú de la vostra dreta veureu un enllaç on podreu trobar el següent:
PROPOSTES 14-29 d’ABRIL
Cançons de flauta que segur que us agraden. Algunes més senzilles i d’altres més complexes (recordeu que podeu baixar la intensitat de la reproducció dels videos de youtube perquè sigui més senzill seguir el ritme de les cançons).
Per a C.MITJÀ, unes activitats interactives per repassar notes, ritmes i posicions amb la flauta.
Per a C:SUPERIOR, unes activitats per treballar dictats rítmics amb diferents nivells de dificultat i un memory musical, amb un sistema similar.
4. IMPORTANT: TREBALL D’AUDICIÓ.
Recordeu les activitats que fem a classe un cop al trimestre, de reconeixement d’instruments i famílies?
D’AIXÒ ES TRACTA!!!
Abans de començar escolteu els diferents instruments de l’enllaç INSTRUMENTS MUSICALS per famílies i després intenteu endevinar quins són els que interpreten els audios que us proposo a continuació!!!!
ARA ET TOCA A TU: Endevina quins instruments estan tocant i de quines famílies són!!!
AUDIO 1
AUDIO 2 (Endevina els dos instruments que sonen)
AUDIO 3
*L’alumnat de C.S podeu dir-me QUINS INSTRUMENTS SÓN a través del CLASSROOM(on hi ha la tasca d’aquestes dues setmanes). Us faré les correccions pertinents.
*L’alumnat de C.M podeu deixar-me un comentari aquí mateix al blog indicant el següent: El vostre nom, el curs , el nom dels instruments que penseu que són els correctes i la família a la qual pertanyen (corda, vent (fusta o metall) o percussió). Us enviaré les correccions.
Hola nens i nenes!!!. Una setmana més ens trobem en aquest espai del bloc per descobrir noves cançons i també per treballar una estoneta.
La cançó d’aquesta setmana segur que l’ heu escoltat força aquests dies de confinament.
Es titula RESISTIRÉ.
#RESISTIRÉ 2020, és un himne enregistrat per més de 30 cantants amb el missatge de vèncer units el COVID 19.
Participen Alex Ubago, Andrés Suárez, Álvaro Soler, Blas Cantó, Carlos Baute, Conchita, David Bisbal, David Otero, David Summers, Despistaos, Diana Navarro, Dvicio, Efecto Mariposa, Efecto Pasillo, Ele, Georgina, India, Jose Mercé, Josemi Carmona, Manuel Carrasco, Melendi, Mikel Erentxun, Nil Moliner, Pastora Soler, Pedro Guerra, Pitingo, Rosana, Rozalén, Rulo, Sofía Ellar i Vanesa Martín.
La cançó és una versió d’un single de l’any 1988 del DUO DINÁMICO.
AQUÍ teniu el video original
Però suposo que vosaltres el que voleu veure i escoltar és la NOVA VERSIÓ.
Doncs aquí us la deixo.
També us deixo la INSTRUMENTAL i així la podeu cantar i fer la vostra pròpia versió.
PERQUÈ US SIGUI MÉS PRÀCTIC…. aquí teniu un document word que si voleu us podeu descarregar i imprimir amb la LLETRA. Bona feina!!!