A l’escola segur que tenim uns testos amb unes plantes, una zona ajardinana amb flors ,que suposadament surten ara a la primavera…i si fa falta les portem de casa , els mestres o voluntaris/es menuts/des. La meva proposta és per a cicle inicial o mig , són els cicles on el pinzell és encara prou inocent i el rastre , amb una intencionalitat lleugera.
Agafeu paper d’embalar de color negre i si el presssupost us ho permet, cartolines de color negre. Pintures amb els colors que teniu previst segons el què aneu a pintar, pinzells no gaire prims, tampoc tipus paleta, un 10 ó 12 pot ser el més escaient. El full pot anar al terra, és el suport ideal tenint en compte que l’ubicació de la sessió és a l’aire lliure (si és test pot ser en un aula), aconsello un espai natural, en els nens i nenes els agrada molt.
Abans de començar farem una bona observació del què tenen com a model, les flors , les plantes, que toquin … les fulles…els pètals..i tot seguit poden començar a pintar directament al paper, sense dibuixos previs, partir de l’espontaneitat. En uns treinta minuts es pot donar per acabat el treball, cal recollir, netejar…els hàbits han de ser un dels objectius que ens hem de marcar a plàstica. Els resultats són sorprenents . El treball de la mostra és realitzat per a nens i nenes de tercer de primària.