GUIA DE LA BIBLIOTECA

Normes per a la convivència i el bon funcionament

A la biblioteca ha d’haver un ambient de convivència i de respecte mutu.

Cal mantenir una actitud correcta: s’ha d’evitar els sorolls, comportaments o actituds que interfereixin en el bon funcionament o molestin a la resta de companys/es.

Quan entris a la biblioteca tingues en compte . . .

• Entrar i estar en silenci.
  • Estar atents a les explicacions.
  • Seure bé a la cadira.
  • Respectar els llibres.
  • Evitar subratllar i marcar els llibres.
  • Tenir les mans netes.
  • A la biblioteca no es permet menjar ni beure.
  • Per entrar a la biblioteca cal que hi hagi un mestre responsable.
  • Es poden consultar els llibres sense necessitat de demanar-los.
  • Quan hem acabat de llegir, cal deixar els llibres al prestatge corresponent.
  • Per poder emportar-nos un llibre a casa, l’hem de sol·licitar en préstec al/la mestre/-a encarregat/da de la biblioteca. El responsable s’encarregarà d’anotar-ho al registre corresponent.
  • Els alumnes i els mestres seran els responsables del material malmès o del mal ús dels llibres i altres materials. Si es perd o es deteriora un llibre s’analitzarà el cas i es penalitzarà al responsable en funció del material malmès.
  • Les obres de referència i col·leccions especials, no tenen préstec extern.
  • Els mestres han de retornar tot el material de la biblioteca en finalitzar el curs escolar. També cal que supervisint la devolució dels llibres dels alumnes.
  • En acabar l’hora de biblioteca les taules i les cadires han de quedar en l’ordre correcte.