Com ja sabeu estem treballant el tema de l’aigua i hem fet un experiment per aprendre que l’aigua s’evapora.
Primer pas: hem omplert dos gots iguals amb la mateixa quantitat d’aigua i ho hem marcat amb un retolador permanent.
Segon pas: hem tapat un dels gots amb paper d’alumini.
Tercer pas: ho hem deixat reposar quinze dies en un lloc càlid.
Carai!!! Hem vist que ara hi ha menys aigua al got destapat i igual quantitat
d’aigua al got que haviem tapat.
Hem arribat a una conclusió: QUAN L’AIGUA S’ESCALFA, S’EVAPORA.
Les llegendes de Folgueroles
Aquests dies els nens i nenes de quart estem coneixent les llegendes més populars
del nostre poble i el seu entorn: la del dolmen de St.Jordi, la de la Mare de Déu de
la Damunt, la del Salt de la Minyona i la del Gorg de Llitons. La veritat és que ens
ho estem passant molt béconeixent-les perquè són molt curioses.
La castanyada
Els de tercer estem estudiant el cicle de l’aigua
Voleu conèixer en Droppi?
Mireu la seva història i entendreu de forma més divertida el cicle de l’aigua.
És molt guai!
Presentació dels llibres de castellà
El dia 19 de novembre rebrem la visita dels representants de l’editorial edebé que ens faran activitats i jocs sobre els llibres que estem llegint en castellà.
A tercer: “La bruja que no sabía reír”.
A quart: “El estanque de los patos pobres”
Em sembla que ens ho passarem molt bé!
Ha vingut l’Anna Maluquer
La setmana passada va venir l’Anna Maluquer a la classe de tercer i vam fer un assaig de la poesia de Mossèn Cinto: Lo Ter i lo Freser.
Comencem a treballar Verdaguer
Aquests dies ha vingut la rapsoda Anna Maluquer a l’escola i ens ha ensenyat a recitar la poesia de Verdaguer que treballem aquest any: LO TER I LO FRESER.
Cada nen treballa dos versos i entre tots recitem el poema.
El sistema solar
Molt bon Nadal a tothom!!
[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/z-NWX_BclWY" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Experimentar és divertit!!
Hem presentat a la classe les experiències que hem fet a casa:
-Això és la bola del món!
-Ens ho hem passat pipa fent aerogeneradors!
– Hem pogut comprovar que l’aire és més lleuger que l’aigua, i per això puja per l’interior de l’ampolla.
– Hem construit uns penells per mirar la direcció del vent i un anemòmetre que serveix per mesurar la velocitat del vent.