Moodle Wipedia

Si voleu saber què diu del Moodle la Wikipèdia, podeu consultar a http://es.wikipedia.org/wiki/Moodle



Moodle Docs

Moodle Docs la documentació per a Moodle on tothom pot col·laborar. A la versió en català, que comença el 5 de març de 2007 i la castellana el el 15 de febrer de 2006.



Què és el Moodle?

Moodle: programari per crear entorns virtuals d’ensenyament i
aprenentatge. Qui millor ens ho pot explicar és el Joan Queralt Gil, jo diria que un dels Moodlers amb més renom de les nostres terres. Us adjunto l´article.

article_moodle.pdf



Hola!

Benvingut/da a Moodler

Em dic Teia Baus, sóc professora de secundària en un centre de Girona .

Pertanyo al Grup de recerca GreTICE de la Universitat de Girona. Actualment estic fent la tesi doctoral sobre El Moodle en els centres de secundària de Catalunya.

Són molts els centres i professors que actualment estan utilitzant aquesta eina en la seva tasca docent.

Com em comentava un company, fem molta feina i s´estan fent coses molt interessants en les diverses àrees del currículum, però ens manca intercanvi d´experiències i difusió de la feina feta.

És per això que he obert aquest bloc per fer un seguiment de les experiències de l´ús del Moodle en les aules de secundària. Pretén ser un espai de difusió i reflexió de com es pot fer un ús didàctic del Moodle.

Si coneixeu d´alguna experiència o projecte interessant, només cal que la comenteu en aquest bloc.



CRP: Trobada d’intercanvi d’experiències Moodle al Vallès Oriental

El dimecres 14 de novembre del 2007 es va realitzaren el CRP del Vallés oriental  una trobada d´intercanvi d´experiències Moodle.

Durant la primera part de la jornada es varen presentar les següents experiències de treball amb Moodle a centres de secundària de la comarca:

Moodle a l’aula amb nivells d’adaptació

a càrrec d’Àlex Letosa, IES El Sui de Cardedeu http://phobos.xtec.es/ieselsui/moodle/

Gestió d’un crèdit variable amb Moodle

a càrrec de Rosa Maria Trias, IES Manuel Blancafort de La Garriga http://84.20.10.108/moodle1_6/

Pràctiques de laboratori a través del Moodle

a càrrec de Víctor Curcó, IES La Roca de La Roca del Vallès

http://phobos.xtec.cat/ieslaroca/moodle/

Activitats del Moodle: aplicacions de les lliçons

a càrrec de Santi Llorens, IES Celestí Bellera de Granollers http://www.bellera.cat/campus/

Gestió d’un curs Moodle per diversos grups

a càrrec de Xavier Tomàs, IES Antoni Cumella de Granollers http://iesacumella.xtec.net/aulavirtual/

Hi vàreu assistir 48 persones paga la pena donar un com d´ull a la pàgina d´enllaç i a la valoració que en fan de la jornada els assistent 

Enhorabona els organitzadors de la trobada!!!!!!!!!

http://www.xtec.net/crp-granollers/tic/moodle07_vo/tmvo_sec07.htm

Valoració_jornada



XTECFòrum: Espai Moodle

Des del novembre del 2005, l´espai de fòrums de l´XTEC té la secció de Moodle.

 

La finalitat del Fòrum de la XTEC és crear un espai de diàleg entre la comunitat educativa sobre temes que poden resultar-li d’interès i vinculats a finalitats estrictament pedagògiques i de difusió d’experiències sorgides al voltant del procés d’implementació de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) a la pràctica docent quotidiana, mitjançant els procediments habituals dels fòrums telemàtics, fet que implica que l’intercanvi d’informació no es produeix en temps real com en el cas dels xats.

 

Aquest espai de comunicació està regit pel principi de cooperació entre els membres que, lliurement, hi participen amb la voluntat d’avançar en la millora de la pràctica docent gràcies a la suma d’esforços i conscients que les petites aportacions dels qui gestem el dia a dia al món de l’educació són més que poderoses: són autèntiques agents d’innovació i d’eficiència.



GES A DISTÀNCIA: CFA PALAU DE MAR

Mariona Linares Carreté, autora de l´experiència. La meva aula de 17 polsades, comenta:

“L’adopció d’un entorn virtual dins un centre educatiu suposa un gran salt endavant per adequar-se a les noves necessitats de la societat. En un Programa de formació reglada a distància per a persones adultes, ha de ser, sens dubte, imprescindible.

Com a professora del CFA Palau de Mar he experimentat aquesta segona via, seguint un camí talment curiós, no imposat, fruït de la necessitat de no quedar-se enrere, gràcies a l’esforç i les ganes d’una part del professorat.

Els resultats de l’experimentació amb Moodle com a entorn virtual per a la formació a distància (i també semipresencial) han estat tot un èxit si ens fixem en les condicions en què s’han dut a terme. Partint de la voluntat pròpia hem aconseguit dinamitzar un entorn amb més de 1000 alumnes inscrits, formant i formant-nos a la vegada. Hem après a donar vida a través de la xarxa, hem après a connectar amb aquell que està a l’altra banda i per això hem pogut educar. Tot un mèrit que té el regust d’allò que s’ha aconseguit posant-t’hi molta fe”.

Autora: Mariona Linares Carreté

Descripció de l´experiència:

http://espiral.xtec.net/jornada2006/je06_mlinares.pdf

Accés al Campus: http://phobos.xtec.net/cfapalaudemar/course/category.php?id=3



Institut Obert de Catalunya

20/abr /2006 .La creació de l’IES Obert de Catalunya l’estiu del 2006 va suposar un impuls en l’ús de les TIC com a eina fonamental en la formació a distància per part del Departament d’Educació.

A l’IOC es poden seguir actualment estudis a distància dels diferents nivells de la secundària: GES (Graduat en Educació Secundària), Batxillerat (en totes les seves modalitats), Formació professional (creada l’any passat i en contínua expansió) i les matèries específiques de les proves d’accés als Cicles Formatius de Grau Superior.

L’IOC empra dues plataformes: el moodle per al GES, el Batxillerat i les PACFGS i la de la UOC per a la FP.

setembre/2007

Més de 6.200 alumnes cursen ensenyaments a distància a l´Institut Obert de Catalunya (IOC), que el Departament d’Educació ha posat en marxa el curs 2006-2007. Aquest institut unifica en un sol centre els diferents ensenyaments a distància que fins ara s’oferien per separat. Mitjançant procediments telemàtics, els alumnes de l’IOC poden cursar ensenyaments secundaris de graduat en educació secundària, de batxillerat i de formació professional.

En l´actualitat, l’IOC compta amb més de 6.270 alumnes matriculats i setanta professors. La majoria de l’alumnat té entre 25 i 39 anys. La previsió de creixement per al curs vinent és superar els 7.000 alumnes i incrementar en quinze professors el claustre del centre.
D´aquests 6.270 matriculats, 1.700 ho estan a Batxillerat, 2.800 al Graduat en eduació secundària, 1.050 en proves d´accés a grau superior i 720 en Formació Professional.

Les novetats per al curs 2007-2008 són la incorporació dels cicles formatius de Gestió Administrativa de grau mitjà i els graus superiors de Desenvolupament d’Aplicacions informàtiques i d’Administració de sistemes informàtics. D´altra banda, es preveu la construcció de la nova seu de l’IOC a l’edifici annex de l’IES Menéndez y Pelayo de Barcelona i l’elaboració d’un decret que reguli el funcionament de l’IOC, en el sentit de dotar-lo d’autonomia i alhora vincular-lo amb el Departament d’Educació.
L’ensenyament a distància permet continuar la formació o reincorporar-se a l’estudi sense haver d’assistir a cap centre. La flexibilitat és una de les característiques fonamentals de l’IOC. Poden accedir a l’IOC les persones majors de divuit anys i les de setze a divuit anys que visquin lluny d’un centre d’ensenyament, tinguin alguna discapacitat o formin part de col·lectius especials -esportistes o músics, entre d´altres.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/n-xJsepXIpg" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Accés a IOC



Moodle Moot 2006 Tarragona España

Els dies 18 i 19 de setembre, usuaris i usuàries de l’Estat Espanyol de l’entorn virtual d’ensenyament / aprenentatge, Moodle, es van aplegar a Tarragona. El Departament d’Educació i Universitats hi va presentar tres projectes relacionats amb Moodle força avançats:

La integració d’activitats de JClic a Moodle

La integració d’activitats de Quaderns Virtuals a Moodle
La integració de Moodle a la intranet
Una altra aportació catalana a la trobada fou la celebració de la I MoodleXtecMoot, amb un gran èxit de participació. Des d’aquí podeu contactar amb la comunitat moodler de la XTEC

Web de Moodle Moot 06