Última entrada en el bloc

Imatge4

El desembre del 2007 vaig fer la primera entrada en aquest bloc amb un doble objectiu:

       -Com a portafoli per documentar una recerca de l´ús del Moodle en els centres de secundària de Catalunya.

– Com un espai de difusió i reflexió de com es pot fer un ús didàctic del Moodle.

  El primer objectiu no l´he portat a terme, ja que la meva trajectòria professional     m´ha portat a altres camís. I el darrer em sembla que he aportat el meu gra de sorra per tal d´assolir-lo.

És per això, amb aquest darrer article poso un punt i final en aquest camí recorregut al llarg 6 anys per iniciar noves travesses en l´ús didàctic de les TIC.

Personalment, estic força satisfeta pel treball realitzat i sobretot de l´aprenentatge adquirit en la recercar i documentació del mateix.

A reveure

http://about.me/teiabaus



Cursos Moodle per secundària més valorats a Alexandria de l´XTEC

cursosMoodle

Com ja he parlat en aquest bloc, Alexandria és una

base de dades de cursos Moodle del Departament.

Hi podeu aportar còpies de seguretat (en format .zip)

de cursos de Moodle que hàgiu elaborat i que no

siguin més grans de 20 Mb tot i que, per tal que es

puguin restaurar directament als espais del

servei Àgora, és recomanable que no superin els 10 Mb. –> Com pujar cursos de Moodle.

Repassant la base de dades us mostro els Cursos TOP 10 d´ESO ( els més valorats),              per si us pot ser d´utilitat per aprendre dels companys que els han elaborat:

1. Matemàtiques 4t ESO – v2 ( Victòria Oliu Subiranas)
MA-Matemàtiques -166 descàrregues
Segona versió del curs de Matemàtiques de 4t d’ESO. S’han revisat els enllaços, s’han agrupat els temes en SCORM’s i s’han afegit activitats complementàri

2. Mercè Rodoreda i el seu Mirall trencat ( Glòria Casas Mir)
LC-Llengua catalana i literatura – 567 descàrregues

Mercè Rodoreda i el seu Mirall trencat és un treball adreçat a l’alumnat de 4t d’ESO o de Batxillerat en el qual es proposa un estudi d’aquesta obra literària. L’objectiu és que sigui el propi alumnat, seguint unes pautes que se li faciliten, qui analitzi diferents aspectes de la novel·la: l’estructura, el temps i l’espai, els personatges i l’estil narratiu.

3. Itinerari de Resolució de Problemes per a 1r d’ESO ( Victòria Oliu Subiranas)
MA-Matemàtiques – 1227 descàrregues

Consta de un llistat de 40 reptes per atendre la diversitat (imprimible), 12 qüestionaris de problemes senzills de les proves Cangur (autoavaluables) i proposta de participació al Fem Matemàtiques. Els elements que formen part del curs estan catalogats en l’ARC.Conté orientacions metodològiques i quadre de recobriment curricular

4. Intinerari de Numeració i Càlcul – 1r d’ESO ( Victòria Oliu Subiranas)
MA-Matemàtiques — 1174 descàrregues

Recursos en format pdf per imprimir, amb el seu duplicat en versió interactiva, amb exercicis i problemes acompanyats de finestres de GeoGebra. Els recursos i exercicis van agrupats en paquets SCORM catalogats en ARC. Es pot treballar de manera individual, en petits grups i amb la pissarra digital. Al final de cada tema es proposa una activitat col·laborativa emprant eines de Moodle (fòrum o wiki).

5.Llengua anglesa – 1r d’ESO ( Laura Becerra, Isabel Llario, Susanna Soler i Ricard Garcia)
LE-Llengües estrangeres – 2157 descàrregues
Seqüència didàctica de Llengua anglesa de 1r d’ESO elaborada pel Servei de Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

6.Llengua catalana i literatura – 2n d’ESO ( Lluís Rius Oliva)
LC-Llengua catalana i literatura – 1438 descàrregues
Quatre unitats completes de llengua i literatura catalana organitzades a partir d’una lectura i d’un vídeo amb activitats associades.

7.1st ESO ONLINE SCHOOL ( Eva Hugas)
LE-Llengües estrangeres – 434 descàrregues
Students have a lot of different activities to do and they work with the different skills in an autonomous way. Grammar and vocabulary sections are divided into different levels. There are also videos to practise listening skills, some wikis and a lot of games to play.

8.Ciències de la naturalesa (Biologia i geologia) – 1r d’ESO ( Xavier Muñoz Báguena)
CN-Ciències de la naturalesa – 2080 descàrregues
Seqüència didàctica de Ciències de la naturalesa de 1r d’ESO elaborada pel Servei de Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

  1. Ciències socials, geografia i història – 1r d’ESO ( J. Miquel Albert, José Luis de la Torre, Marcelo González, Santiago Lugo i Francesc Vilalta)
    CS-Ciències socials – 2616 descàrregues
    Seqüència didàctica de Ciències socials, geografia i història de 1r d’ESO elaborada pel Servei de Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

    10. Lengua castellana y literatura – 1r d’ESO ( Anna Pujol, Albert Mayol i Lluís Rius)
    LS-Llengua castellana i literatura – 2096 descàrregues
    Seqüència didàctica de llengua castellana i literatura de 1r d’ESO elaborada pel Servei de Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.



Curs de #Moodle Pràctic per l´Educació Secundaria.

04-10-2012 18-30-21

11 Videotutorials de 0utKast per

aprendre l´ús del Moodle2 per

docents de secundària.

http://www.youtube.com/watch?v=ONaggHOjj3o&list=PLEtcGQaT56choO1qOLRXWuhIW4TACSGfL



Recursos web 2.0 amb Moodle y Google apps

Aquesta presentació de Frankin Calle Zapata ens mostra les possibilitats d’integració de recursos web 2.o en la plataforma Moodle, de cares a la millora dels processos d’ensenyament -aprenentatge.



Curs en Moodle adaptat a l’alumnat del cicle inicial de primària

 

 

 

Moodle no és ni de primària ni de secundària ni d’universitat. Moodle és Moodle i el fa servir qui vol en el nivell educatiu que vol.

 

Simplement hem d’adaptar les exigències que fem als estudiants al seu nivell tecnològic i d’aprenentatge.

Un clar exemple d´adaptació de cursos en Moodle a cicle inicial de primària és el curs El circ realitzat pel centres: Escola El Margalló, Escola Frederic Mistral, CEE Esperança i CEE Concha Espina .

Podeu donar un cop d´ull a l´experiència:

http://www.xtec.cat/web/innovacio/educat/primaria/experiencies_pri/circ.htm



Novetats a destacar del Moodle 2.X

En termes generals, el Moodle 1.9 i el Moodle 2 són molt semblants. No obstant hi ha algunes diferències importants. Per tal d’ajudar-te a aprendre que és el que canvia, adjunto dos adreces d´interés:

 



Moodle i alumnes d´altes capacitats

El programa Finestres Moodle  de Institut Marta Mata pretén atendre l’alumnat amb altes capacitats, i que les seves qualificacions són de notable o superiors. El programa segueix un esquema basat en la detecció, atenció a la diversitat, promoció de l’excel·lència i motivació. Els resultats analitzats indiquen que té un efecte important en la motivació, tot mantenint la inclusió d’aquest tipus d’alumnat.

Les activitats proposades en el programa demanen a l’alumne, entre altres coses, solucions creatives per resoldre dubtes i problemes, autoformació i adquisició de nous procediments, sense implicar una ampliació de continguts. Tot dins de l’entorn Moodle, per poder fer fòrums, grups col·laboratius i també treballs individuals.

Mentre la resta d’alumnes presenten per a cada unitat un dossier-recull de les activitats realitzades, els alumnes inscrits al programa presenten a través del Moodle del curs, aquestes activitats, en substitució del dossier.

Enllaç: http://www.xtec.cat/web/innovacio/educat/secundaria/experiencies_sec/finestres.htm



MoodleMoot 2013 a Barcelona

Vull compartir amb vosaltres una excel·lent notícia. Ja tenim dates i emplaçament per a la MoodleMootspain 2013 serà els dies 26, 27 y 28 de Setembre a Barcelona.

La MoodleMoot d´aquest any la organitza CV&A Consulting (Moodle Partner) i tendrà lloc en l´ IDEC – Universitat Pompeu Fabra

web: http://2013.moodlemoot.net/

Twitter hashtag: #mootes13
Twitter account: ES MoodleMoot 2013

 



Migració d’Àgora al Moodle 2

Tots els centres d’Àgora que actualment treballen amb el Moodle 1.9 disposaran durant les properes setmanes d’un espai Moodle 2, que serà el que hauran de fer servir a partir del curs 2013-2014. Per aquest motiu, els centres d’Àgora, hauran de migrar manualment les dades que vulguin mantenir del Moodle 1.9 al Moodle 2. Per ajudar a traspassar aquesta informació (usuaris, cursos…) entre el Moodle 1.9 i el Moodle 2, s’està preparant una sessió tècnica de 3 hores que es realitzarà a diverses seus de tot el territori a partir de mitjans de maig.

L’alta de l’espai Moodle 2 als centres que ja disposen del Moodle 1.9 a Àgora serà automàtica, és a dir, els centres que ja tenen Moodle 1.9 NO han de demanar-la explícitament. Aquest espai Moodle 2 estarà disponible per la sessió tècnica. A mesura que es vagin activant els espais Moodle 2, cada centre rebrà un missatge de correu a la bústia del centre amb les dades d’accés (URL, nom d’usuari/ària i contrasenya).
Durant les properes setmanes, els serveis territorials enviaran la convocatòria d’aquesta sessió tècnica de suport a la migració del Moodle 2 als centres que disposen actualment del Moodle 1.9. A la sessió, a banda d’explicar el procediment que s’haurà de seguir per traspassar la informació del Moodle 1.9 al Moodle 2, també es farà una repassada de les novetats principals de l’entorn.


Modalitats d’instal·lació de Moodle als centres de Catalunya

En el moment que un centre educatiu decideix utilitzar Moodle com a plataforma educativa, cal que prengui un seguit de decisions importants: en quin servidor s’ha d’instal·lar el programa? Qui s’ha d’encarregar del manteniment del programa? Qui ha d’administrar el lloc?

Actualment, pel que fa al servidor, hi ha diverses opcions per disposar d’un entorn Moodle al servei del centre, cadascuna amb els seus avantatges i les seves limitacions:

1. Un servidor local al mateix centre que s’ha de gestionar i administrar amb els recursos propis. Exemple: L’institut Narcís Xifra de Girona (http://xifravirtual.iesnx.cat/ ) té la seva aula virtual allotjada en un servidor local.

2.Un servidor extern de pagament amb gestió pròpia.

Exemple. L’institut Josep Brugulat de Banyoles (http://www.iesbrugulat.net/moodle//) té el campus virtual allotjat en un servidor remot de pagament

3.Un servidor extern allotjat a la XTEC amb gestió compartida a través del servei Àgora. L’enllaç directe al formulari és http://agora.xtec.cat/acces/login.php.

La taula següent resumeix els avantatges i les limitacions de les tres opcions recollides.


 

Font: Col.lecció TAC2