Moodle Moot 2008 Barcelona España

Els dies 23,24 i 25 d´octubre es realitzarà el Moodlemoot08 a Barcelona. L´espai d´informació és Moodlemoot08  Barcelona .

Jo ja m´he enresgistrat . Ben segur que serà un bon impuls per la Comunitat Moodle de Catalunya!!!!!!!



Recerca de Bones pràctiques amb Moodle

Avui navegant per la pàgina de l´Àgora que vist aquesta notícia:

“En Fede Luque, professor de secundaria a l’IES Ramon Muntaner de Figueres (Alt Empordà), porta a terme una recerca sobre Educació i TIC, amb l’objectiu d’aconseguir un recull de bones pràctiques amb Moodle a partir de la recopilació de dades d’utilització. Aquesta recerca estarà limitada als professors d’educació no universitària de Catalunya per a homogeneïtzar el tipus de currículum aplicat.

Si ets professor/a d’educació primària o secundaria que exerceixes a Catalunya i que utilitzes l’entorn Moodle com a complement de les teves classes presencials la teva opinió és de vital importància en aquesta recerca. En Fede demana si us és possible omplir un qüestionari en el qual tota la informació recollida és absolutament confidencial, anònima i on les respostes sempre seran tractades a nivell estadístic, mai a nivell personal.

El qüestionari estarà obert fins el 20 de maig i hi podeu accedir des d’aquí.

En Fede us estarà molt agraït per la vostra col·laboració.”

Fede, jo ja he respost el qüestionari, ÀNIM amb la recerca.



BANC DE RECURSOS I CURSOS DE MOODLE PER LA FORMACIÓ DE PERSONES ADULTES

El desembre del 2007 Des del Centre de Recursos de Formació de Persones Adultes va iniciar  iniciant el projecte d’un Banc de cursos i recursos de Moodle.

Ja son molts els centres i aules que utilitzeu  l´entorn virtual Moodle com a suport a les classes presencials o per guiar els processos d’autoformació. Es fa, doncs, necessari disposar d’un espai comú per mostrar els diferents cursos Moodle que tenim i posar-los a disposició dels altres centres i aules per a compartir-los. Es tracta de posar en pràctica el constructivisme social i el treball col·laboratiu tot aprofitant els recursos en xarxa.

–         Per una banda aconseguirem tenir a l’abast un ventall prou ampli d’activitats i cursos Moodle i podrem dedicar-nos a treballar/dissenyar-ne de nous.

–         Per l’altra podrem “visitar” els cursos que, en el Moodle de cada Centre, sovint estan tancats als visitants per, d’aquesta manera, poder agafar noves idees i enfocaments per a la creació dels nostres propis…



GES SEMIPRENCIAL: CFA Miquel Martí i Pol de Vic

Des de fa alguns cursos, en el CFA Miquel Martí i Pol de Vic, està treballant per a integrar la formació presencial i les estratègies d’autoaprenentatge, que s’utilitzen a l’aula d’autoformació, en un model semipresencial de GES.

Per a fer aquest model més eficaç han creat una aula virtual que permet utilitzar els recursos que ens ofereixen les TIC.

L’aula virtual en Moodle també ens ha facilitat introduir les competències bàsiques en noves tecnologies com objectiu prioritari en el currículum de GES. Considerem que l’adquisició d’aquests continguts és indispensable a fi que les persones es puguin desenvolupar plenament en la nova societat del coneixement cap on caminem.

Descripció de l´experiència:

http://www.xtec.es/fadults/formacio/semi/campusvic.pdf

Accés al Campus: http://www.favic.net/cursos/

La majoria del Cursos de GES, es poden entrar com a convidat 



De què serveix el Moodle si no es canviem les metodologies docents?

Al veure el següent vídeo m´ha fet animar a afegir una altre categoria en el blog. Sabem les potencialitats del Moodle, però a vegades l´utilitzem per una docència tradicional: penjar arxius per imprimir, algun que altre Power Point o vídeo del youtube, etc.

A mesura que anem testant els recursos audiovisuals i pedagògics que permeten blocs i wikis, ens endinsem alhora en la coneguda plataforma moodle, la qual integra de forma àgil les possibilitats d’aquells i n’amplia el camp d’ús.

El seu disseny es basa en quatre conceptes educatius subjacents: constructivisme, construccionisme, constructivisme social i connexió i separació.

L’article divulgatiu breu d’Elisabet Rodríguez “Moodle: una nueva sociedad, un nuevo (e)learning” paga la pena llegir-lo per a fer-se una idea d’aquest recurs pedagògic per internet.

Una presentació més completa la podem trobar a l’article de – com no- Joan Queralt “Moodle i el constructivisme social:Com facilita Moodle l’aprenentatge“.



L’ensenyament i l’aprenentatge de les llengües estrangeres a l’IES Sant Sadurní

El procés d’ensenyament i aprenentatge de les llengües estrangeres a l’ESO del centre educatiu públic Jacint Verdaguer integrat 3/16 de Sant Sadurní d’Anoia (format pel CEIP Jacint Verdaguer i l’IES Sant Sadurní) respon als plantejaments pedagògics desenvolupats després de més de quinze anys de pràctica i experiència en innovació educativa i utilització avançada de les TIC en els ensenyaments i aprenentatges.

Per fer-ho possible, l’àrea de llengües estrangeres pretén fomentar en els alumnes algunes estratègies d’autoaprenentatge pròpies de les segones llengües, mitjançant la contextualització d’aquesta àrea en un entorn comunicatiu interessant (studentcentered).

L’àrea, de manera coherent amb els objectius de centre, s’estructura en els tres pilars: les 3R, el treball sistemàtic i el treball cooperatiu.

En primer lloc, les 3R (anomenades així a partir de concepcions pedagògiques diverses) fa referència a la lectura, l’escriptura i el càlcul (writing, reading i arithmetics).

A l’àrea de llengües estrangeres es dedica un 20% del temps a la millora de la lectura i l’escriptura en anglès (velocitat lectora, comprensió, entonació, expressió, etc.). El que es pretén amb les 3R és que els alumnes adquireixin estratègies que els facilitin l’adquisició i l’evolució de la lectura i escriptura, que és el que els capacita per accedir de manera satisfactòria a la informació i comunicació i, per tant, els fa hàbils per fer-ho de manera intel·ligible.

Per al treball sistemàtic utilitzem el Moodle que permet que els alumnes treballin de manera autònoma i que els professors tinguem el control de tot el que fan. Els resultats de les activitats i tasques que porten a terme els alumnes queden desades en una base de dades, de manera que l’alumne pot progressar de manera autònoma i responsable i la feina del professor no és corregir les activitats ni explicar o ensenyar res, sinó gestionar aquest entorn perquè l’alumne s’exerciti i evolucioni de manera progressiva i pugui veure en tot moment quan hi ha problemes i quan l’alumne assoleix uns continguts que el capaciten per accedir a d’altres de nous o ampliar els mateixos. De la mateixa manera, el professor intenta dotar cada alumne de les eines i el recursos necessaris a per obtenir resultats satisfactoris i poder resoldre les tasques correctament.

Descripció de l´experiència: http://www.gencat.net/educacio/butlleti/professors/noticies/IES%20Sant%20Sadurni.pdf

Curs:2006/07

Autors: Elisabet Forns Puigmartí, Marta Chavarriga Gasol, Robert Muñoz Martínez

Referències del Moodle:

http://www.jverdaguer.org/aula/course/category.php?id=22



Física i química amb Moodle

Són paraules del seu autor, Rafael Barrachina

dimecres, 19 juliol de 2006

Després de descobrir fa aproximadament 1 any aquesta meravella d’eina que és Moodle, de 2 cursos fascinants sobre el tema (gràcies al Joan Queralt i al Jordi Perales per formar-me) i d’una aplicació immediata en el centre on treballo vaig decidir presentar un projecte a les llicències d’estudi retribuïdes per a fer un estudi del funcionament de la Física de Batxillerat realitzada íntegrament amb Moodle, sense haver d’agafar un guix…….

dilluns, 19 febrer de 2007 Des què vaig començar a fer servir Moodle he volgut realitzar un curs forçar complet del temari de Física de Batxillerat. Per manca de temps encara no havia començat a penjar res, però avui m’he decidit. En el menú Moodle hi ha una pestanya que enllaça amb un Moodle 1.7 on hi ha els cursos de 1r i 2n de Batxillerat. La idea és que mica en mica es vagin fent grans a partir de la meva experiència a l’aula i la col·laboració de qualsevol persona. Estan fets amb llicència creative commons i per tant podeu fer-lo servir respectant les directrius de la llicència.

Curs:2006/07

Autor: Rafael Barrachina (rbarrach@xtec.cat)

Referències del Moodle:

1rBATXFÍSICA http://phobos.xtec.cat/rbarrach/moodle/course/view.php?id=3

2n BATX FÍSICA http://phobos.xtec.cat/rbarrach/moodle/course/view.php?id=4

Per altra banda, Víctor Curcó Murillo, Fruit de la seva llicència d´estudis , el professor  posa a disposició tres cursos d´àrea de fisica i química, concretament:

 

Física i química de 2n d’ESO

Descripció:

Curs per treballar els continguts relacionats amb Física i Química amb els alumnes de 2n d’ESO. El material està pensat per treballar-lo de manera semipresencial.

Data:

novembre 2006

 

Física i química de 4t d’ESO

Descripció:

Curs De física i química per a 4t d’ESO.

Data:

novembre 2006

 

Física de BTX

Descripció:

Curs De física i química per a batxillerat.

Data:

novembre 2006

Rafael, enhorabona per la feina fet!!!!!!



Moodle i Pissarra digital Interactiva (PDI)

En Joaquim Bosch de l´IES Narcis Xifre (Girona) ha estat finalista en els premis de la Fundació Impuls. (febrer 2008). Amb el projecte : “Integració d´eines TIC a l´aula de matemàtiques”

El treball integra l’ús de una pissarra digital interactiva Interwrite, amb l’ús d’un curs virtual desenvolupat sobre el programari Moodle (és un sistema de gestió de cursos de lliure
distribució) que permet l’aprenentatge en línea, així com l’ús d’altres recursos presents a internet com la calculadora wiris, desenvolupada pel grup ‘Maths for More’, format per professors de la UPC (Universitat Politècnica de Catalunya) o l’entorn JClic que permet la creació, realització i avaluació d’activitats educatives multimèdia. Puntualment s’usen altres recursos,sigui informàtics o multimèdia, en general tots desenvolupats en la plataforma Java.

Aquesta integració d’eines TIC permet crear un entorn d’una més gran interacció entre professor i alumne, una millor adequació dels treballs al nivell de cada alumne i una disponibilitat de consultes i recursos més enllà de les hores lectives assignades a la matèria.

Si voleu consulta la la proposta l´enllaç és:

http://www.f-impuls.org/export/sites/fimpuls/documents/Impuls_IESnx.pdf

Tot el material desenvolupat és accessible a través de la connexió a l’aula virtual de l’IES ‘Narcís Xifra i Masmitjà’:

http://xifravirtual.iesnx.cat/

El curs de Matemàtiques a 4ESO és el que incorpora la novetat amb els materials que s’han preparat per a treballar amb la PDI, i els que s’han obtingut a partir del seu ús, per ja són accessibles directament a tothom, entrant com a visitant amb l’usuari: convidat i la contrasenya: convidat_iesnx.



Aula 3

La Irene Pelegrí us convida a fer un tast dels seus materials d’ensenyament i aprenentatge de les Ciències de la naturalesa. Estan endreçats en un moodle on podeu accedir com a visitants.

Amb la seva generositat que la caracteritza, l´autora posa a disposició dos cursos d´àrea de ciències de la Naturalesa, concretament:

  Tectònica de plaques
Descripció: Curs per treballar els continguts relacionats amb la tectònica de plaques amb els alumnes de 3r d’ESO. El material està pensat per treballar-lo de manera semipresencial.
Data: 27 novembre 2006
  Formulació química
Descripció: Curs de formulació química per a 4t d’ESO.
Data: 16 novembre 2006

Els trobareu a Aula 3



GES A DISTÀNCIA: IOC

La creació de l’IES Obert de Catalunya l’estiu del 2006 va suposar un impuls en l’ús de les TIC com a eina fonamental en la formació a distància per part del Departament d’Educació.

A l’IOC es poden seguir actualment estudis a distància dels diferents nivells de la secundària: GES (Graduat en Educació Secundària), Batxillerat (en totes les seves modalitats), Formació professional (creada l’any passat i en contínua expansió) i les matèries específiques de les proves d’accés als Cicles Formatius de Grau Superior.

L’IOC empra dues plataformes: el moodle per al GES, el Batxillerat i les PACFGS i la de la UOC per a la FP.

Els estudis que duen a l’obtenció del títol de GES es poden fer a distància des de l’IOC a través del campus IOC, un entorn virtual d’ensenyament i aprenentatge en MOODE. Això significa que per estudiar els estudiants han d’entrar en la pàgina web http://ioc.xtec.cat/campus amb una clau d’entrada que els facilita l’IOC en iniciar els seus estudis.

L´origen del GES a distància rau en Centre de Formació d’Adults Palau de Mar tal com ens ho explica en Joan Queralt article “ Las edades de Moodle. Los primeros tres años con Moodle en formación de personas adultas a distancia”