De què serveix el Moodle si no es canviem les metodologies docents?

Al veure el següent vídeo m´ha fet animar a afegir una altre categoria en el blog. Sabem les potencialitats del Moodle, però a vegades l´utilitzem per una docència tradicional: penjar arxius per imprimir, algun que altre Power Point o vídeo del youtube, etc.

A mesura que anem testant els recursos audiovisuals i pedagògics que permeten blocs i wikis, ens endinsem alhora en la coneguda plataforma moodle, la qual integra de forma àgil les possibilitats d’aquells i n’amplia el camp d’ús.

El seu disseny es basa en quatre conceptes educatius subjacents: constructivisme, construccionisme, constructivisme social i connexió i separació.

L’article divulgatiu breu d’Elisabet Rodríguez “Moodle: una nueva sociedad, un nuevo (e)learning” paga la pena llegir-lo per a fer-se una idea d’aquest recurs pedagògic per internet.

Una presentació més completa la podem trobar a l’article de – com no- Joan Queralt “Moodle i el constructivisme social:Com facilita Moodle l’aprenentatge“.


Accions

Informacions

Deixa un comentari

Podeu utilitzar aquestes etiquetes : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>