L’ensenyament i l’aprenentatge de les llengües estrangeres a l’IES Sant Sadurní

El procés d’ensenyament i aprenentatge de les llengües estrangeres a l’ESO del centre educatiu públic Jacint Verdaguer integrat 3/16 de Sant Sadurní d’Anoia (format pel CEIP Jacint Verdaguer i l’IES Sant Sadurní) respon als plantejaments pedagògics desenvolupats després de més de quinze anys de pràctica i experiència en innovació educativa i utilització avançada de les TIC en els ensenyaments i aprenentatges.

Per fer-ho possible, l’àrea de llengües estrangeres pretén fomentar en els alumnes algunes estratègies d’autoaprenentatge pròpies de les segones llengües, mitjançant la contextualització d’aquesta àrea en un entorn comunicatiu interessant (studentcentered).

L’àrea, de manera coherent amb els objectius de centre, s’estructura en els tres pilars: les 3R, el treball sistemàtic i el treball cooperatiu.

En primer lloc, les 3R (anomenades així a partir de concepcions pedagògiques diverses) fa referència a la lectura, l’escriptura i el càlcul (writing, reading i arithmetics).

A l’àrea de llengües estrangeres es dedica un 20% del temps a la millora de la lectura i l’escriptura en anglès (velocitat lectora, comprensió, entonació, expressió, etc.). El que es pretén amb les 3R és que els alumnes adquireixin estratègies que els facilitin l’adquisició i l’evolució de la lectura i escriptura, que és el que els capacita per accedir de manera satisfactòria a la informació i comunicació i, per tant, els fa hàbils per fer-ho de manera intel·ligible.

Per al treball sistemàtic utilitzem el Moodle que permet que els alumnes treballin de manera autònoma i que els professors tinguem el control de tot el que fan. Els resultats de les activitats i tasques que porten a terme els alumnes queden desades en una base de dades, de manera que l’alumne pot progressar de manera autònoma i responsable i la feina del professor no és corregir les activitats ni explicar o ensenyar res, sinó gestionar aquest entorn perquè l’alumne s’exerciti i evolucioni de manera progressiva i pugui veure en tot moment quan hi ha problemes i quan l’alumne assoleix uns continguts que el capaciten per accedir a d’altres de nous o ampliar els mateixos. De la mateixa manera, el professor intenta dotar cada alumne de les eines i el recursos necessaris a per obtenir resultats satisfactoris i poder resoldre les tasques correctament.

Descripció de l´experiència: http://www.gencat.net/educacio/butlleti/professors/noticies/IES%20Sant%20Sadurni.pdf

Curs:2006/07

Autors: Elisabet Forns Puigmartí, Marta Chavarriga Gasol, Robert Muñoz Martínez

Referències del Moodle:

http://www.jverdaguer.org/aula/course/category.php?id=22


Accions

Informacions

Deixa un comentari

Podeu utilitzar aquestes etiquetes : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>