TRENCACLOSQUES AMB EL JIGSAWPLANET

AMB ULLS DE NEN

Com és de diferent el món des de la mirada d’un infant?

Només cal observar el joc simbòlic dels infants mentre tenen un mòbil a la mà. Mòbils que no funcionen els permeten imitar el món dels adults. Estableixen converses entre ells, truquen a la mare, al pare…i sobretot busquen situacions per tirar-se fotos i fins i tot busquen la posició per fer-se “selfies” i després…miren com han quedat per si cal fer-ne més! A través d’aquest joc imaginari queda palès que la tecnologia digital forma part de la seva vida i jugant reprodueixen experiències i vivències del seu àmbit més proper.

Per tant, és evident que els alumnes viuen en un món tecnològic i des de l’escola cal acompanyar-los en el coneixement de les noves tecnologies. Si ens referim a l’ús de la càmera, sovint tinc la càmera a mà per captar moments, processos, situacions d’aprenentatge per poder documentar allò que passa a l’aula per després penjar-ho al blog de l’escola i també per fer un recull fotogràfic que després s’emporten a casa per explicar a les famílies les seves vivències i descobertes. Aquest curs, a l’aula de P5, m’ha passat que sovint els alumnes em demanen la càmera per fer fotos. La primera vegada, em vaig mostrar bastant reticent perquè era “la meva càmera”, i em va costar una mica cedir a les seves demandes, i d’entrada no ho veia gaire clar. Però, davant la seva insistència, vaig decidir confiar amb ells i vaig deixar-los la càmera. El fet de comprovar què passaria i com respondrien davant la càmera em va generar curiositat. I sí, efectivament me n’he emportat una grata sorpresa i una gran admiració per com els seus ulls capten moments extraordinaris. Des del moment que els vaig donar l’oportunitat de deixar-los la càmera vaig perdre les meves pors i des d’aleshores sovint em demanen la càmera per fer fotos del seu joc, les seves produccions, creacions…i també gaudint de moments compartits expressant les seves emocions!

Deixar-los la càmera em permet veure allò que és important per ells i algunes de les seves fotografies són d’una gran bellesa que també aprofito per la documentació de la vida a l’aula. I reflexionant sobre l’ús de la càmera també me n’he adonat que els hi hauria d’oferir més situacions i activitats donant més protagonisme a la càmera en mans dels infants. Caldria usar la càmera amb propostes funcionals i creatives, partint de les pròpies possibilitats i dels seus interessos per tal d’adquirir nous coneixements, aprenentatges i noves formes de comunicació. Però mai, sense oblidar que són infants i que cal acompanyar-los fent un ús responsable de les noves tecnologies.

ÀUDIO 2 – Sons de la vida quotidiana

ÀUDIO 1 – Fragment del conte “De quin color és un petó?”

DIBUIX AMB “SANDWRITING”

Kilian J. B

DESCOBRINT EL RETROPROJECTOR

SORPRESA

PRESENTACIÓ

Hola, sóc la Montse.

Ja fa uns quants anys que treballo a l’escola Martí Inglés de Palau-saverdera (Alt Empordà), concretament a educació infantil. Aquest any faig el suport, la psicomotricitat als tres cursos i també acompanyo i gaudeixo amb els infants de l’ambient de LLUM. L’escola Martí Inglés és una escola  d’una línea amb un total de 158 alumnes i un claustre de 15 Mestres. A infantil som un total de 48 nens i nenes.

Des de les aules  i el pati disfrutem d’una llum i unes vistes magnífiques ja que estem situats sota la serra de Verdera i alhora veiem la badia de Roses. És a dir, estem entre Mar i Muntanya 😉