Exposició itinerant de la Producció Ecològica dels Aliments

L’escola Montsagre ha acollit una exposició del Departament d’Agricultura, Alimentació i Acció Rural sobre la producció ecològica dels aliments. L’objectiu d’aquesta és donar a conèixer què són els aliments ecològics així com sensibilitzar sobre la necessitat de produir i consumir aquests tipus de productes i ho fa a partir d’un material atractiu i didàctic.
L’exposició ha estat a la nostra escola des del dia 27 al 30 de maig.

Gravació dels Petits artistes del Canal 21

El dia 24 de maig va venir un equip del Canal 21, format per una presentadora i un tècnic d’imatge i so, a gravar als alumnes de 4t, 5t i 6t de l’escola. En el programa, els xiquets i xiquetes de l’escola ens parlen dels jocs tradicionals.
L’estrena serà el dijous 13 de juny a les 21 hores. La resta de repeticions, que s’emetran durant tota la segona quinzena de juny, són les següents:
Dijous: 08 h i 21h
Divendres: 09:30 h i 18:30h
Dissabte: 10h i 15 h
Diumenge:09:30h
Dilluns:14 h
Dimarts :08h i 20h
Dimecres:06h
Per poder visualitzar el programa:

El Planetari Viatger

Aquesta setmana podem gaudir a la nostra escola del Planetari Viatger de La Caixa.
Aquest ha permès descobrir el cel de la primavera amb les constel·lacions característiques d’aquesta època de l’any, veure com el moviment de translació origina les estacions, aprendre a orientar-nos localitzant l’Estrella Polar, l’estrella que ens indica el Nord i que podem veure durant tot l’any en estar fixa al cel,…i fins i tot una mica de mitologia grega !

Totes les classes, des dels més menuts fins els més grans, han passat pel planetari instal·lat al vestíbul del centre i fins i tot alguns pares.

El planisferi estarà a l’escola fins el dijous dia 16 de maig i el podeu visitar (si no sou alumnes del centre) de dimarts a dijous de 12:30 a 13:00 .

Més imatges de l’esdeveniment.

Mostra de Teatre de la Terra Alta

La setmana del 13 al 17 de maig s’ha celebrat la XXIV Mostra de Teatre de la Terra Alta .
Enguany la seu ha estat Prat de Comte i l’Escola Montsagre ha participat amb l’obra “En Jim Botó i en Lluc el maquinista” representada pels alumnes de cicle superior de l’escola.
L’estrena va ser el dimecres 15 i posteriorment, el divendres dia 17, s’ha fet una segona representació a l’Escola Montsagre per tal que els companys, familiars, mestres,… poguessen gaudir de l’obra.

La diada de Sant Jordi

El dimarts dia 23 d’abril vam celebrar Sant Jordi amb la tradicional parada de llibres, roses i plantes . Els alumnes de 6è han estat els encarregats de la venda amb l’ajuda de les mestres.
Els guanys estan destinats a sufragar les despeses de funcionament de l’escola i al manteniment i augment del fons bibliotecari i audiovisual de l’escola.
Agraïm a tothom la col.laboració rebuda.

Us mostrem alguns dels treballs que hem fet:

Presentació del llibre “Els gegant d’Orta”

El dilluns dia 22 d’abril es va presentar a l’Escola Montsagre el conte escrit i il.lustrat per la Sra Meritxell Terrats Cortiella ” Els gegants d’Orta” i editat per l’Ajuntament d’Horta de Sant Joan . La presentació va anar a càrrec de l’autora i de la regidora de Cultura de l’Ajuntament la Sra Soraia Roig Segura.
El conte és l’ adaptació d’una llegenda popular recollida per Salvador Carbó Sabaté en el seu llibre ” Guia d’Horta de Sant Joan”.
L’acte va tenir molt èxit i el conte va tenir una gran acceptació per part dels xiquetes i xiquetes de la nostra escola.

Dia Mundial de la Poesia

El passat 21 de març, els alumnes de Primària de l’Escola Montsagre es van sumar a la celebració del Dia Mundial de la Poesia. Els alumnes van buscar, escriure, representar i recitar poemes de diferents autors i propis

Grup de 3r recitant la poesia ” La primera flor” feta per ells mateixos.

Alguns dels poemes recitats a la classe de 4t

Marco Polo play

The 16th of march, we went to Gandesa to see the play Marco Polo. It is the story of an Italian sailor who travels to China. He meets the powerful Kublai Khan and the beautiful Kaidu. He fights against the evil Ahmed. At the end Marco Polo marries Kaidu.

At the end of the play the children of the Escola Montsagre took a photo with the actors and signed a mural.