L’experiència de narració digital per conèixer Victor Català ha estat dissenyada per minimitzar les barreres d’aprenentatge: fent que sigui una activitat molt atractiva i motivadora pels alumnes, que hi hagin diferents nivells de demanda de resolució de la tasca, que s’afavoreixi la col·laboració i la relació amb els altres (tot i que es tracta d’una activitat individual, com s’estan familiaritzant amb la eina pregunten al company) i que augmenti el nivell d’autoestima, ja que són el mateixos alumnes qui fan tot el procés i són generadors d’un producte.

icaria1Aquesta experiència l’han realitzat els alumnes del grup de reforç de 4t d’ESO de l’INS Icària de Barcelona. En aquest grup també estan els alumnes que tenen el reforç dels professionals de l’aula de suport (USEE) que presentan diferents tipologies en quan a necessitats educatives especials. La professora d’aquesta matèria és la M. Dolors Manzano,també tutora de la USEE del grup de 4t i ha comptat amb l’assessorament de la Maria Ferrer referent d’Inclusió Digital del Consorci i que forma part del Grup de treball dels Dispositus Mòbils.

L’experiència consisteix en preparar diferents models de Narració Digital sobre Victor Català per presentar al grup ordinari quan ells treballin aquest tema, ja que està al contingut de 4t ESO.El préstec de les tauletes va ser del Departament d’Ensenyament, del grup “ÚS de dispositius mòbils per la inclusió”.

S’han realitzat 5 sessions amb les tauletes:

  • Presentació i familiarització amb la tauleta i amb les apps que treballaran.
  • Recollida d’informació sobre Victor Català.
  • Presa de decisions sobre el producte final que cadascú realitzarà.
  • Treball a la tauleta i ordinador de forma individual per realitzar el seu Thinglink/Tellagami.
  • Seguiment dels diferents passos que fan en una graella.
  • Posada en comú al grup de reforç i exposició i recollida de tots els Thinglinks fets en un Padlet.
  • Preparació de la sessió a presentar en el grup ordinari (pendent de realitzar).

L’experiència s’ha avaluat de la següent manera:

  • L’avaluació ha estat continua mitjançant la graella de seguiment i el treball a l’aula que feien a cada sessió. Cadascú havia de realitzar el seu Thinglink o Tellagami.
  • També s’ha avaluat el resultat final en la posada en comú en el grup.

L’experiència ha estat molt positiva pels alumnes ja que han sentit que a través de les tecnologies poden dissenyar i elaborar un producte diferent per als companys. S’han engrescat en el projecte gràcies a l’eina digital i han après a resoldre problemes i a actuar en col·laboració per poder realitzar la tasca. Han tingut accés a diferent tipus d’informació: text, imatges… i això els ha ajudat molt a visualitzar i profunditzar en el tema. icariaMostra de l’experiència:

http://padlet.com/mferre33/12adqgr0eh7k

Apps utilitzades

thinglink tellagami1 padlet