ELS PARES, MARES, AVIS I ÀVIES ENS ENVIEN ELS SEUS JOCS
GRÀCIES A TOTS
Maria Pilar i Jose Antonio, pares de la Saray Espinosa de 5è |
Jo(Mary) jugava a:
|
Jo(Jose) jugava a:
|
Mariona Palanco. Irene Martinez de 4t |
Tir a la granota: dibuixem una granota en un cartró i a la boca retallem un cercle de 22cm de diametre. Dibuixem una línia al terra i col·loquem la granota en vertical a 3m de la linea. Cada nen tindra 5 xapes. El joc consisteix en tirar la xapa des de la linea i col·larla a la boca de la granota. Guanya el nen o l’equip que introdueix més xapes. |
Nicolae Mihai. Stefan de 4t |
Jo he pensat un joc molt divertit. Agafem 10 xapes i les col·loco a la meva manera. Per exemple un a la dreta una a l’esquerra una per sota una adalt… El més important és intentar tocar la que està en el centre sense tocar les altres. |
Alberto de 5è |
Hola, jo he pensat que hi ha un joc tradicional que es juga amb les xapes.
|
Miguel Gallego de 5è |
La goma és un joc on s’agafa una goma elastica i llarga i s’enganxa a la paret i mentre uns canten una cançó l’altre a d’anar lliganse els peus i deslliganlos de la goma. |
Carolina. Florencia de 5è |
CAPICUA:
|
TUTI FRUTI:
|
David de 5è |
Els retallablesAntigament havia uns folis que es compraven a les llibreries i quioscos. En els quals havien unes nines dibuixades molt boniques juntament amb les seves roba i accessoris, sabates, barrets, etc. Aleshores s’havia de retallar i col col·leccionar, normalment es guardaven en els llibres no usats, entre les pàgines.Quan estaves al carrer es apostaven la roba i accessoris amb les teves companyes, sempre la mateixa quantitat.Es col col·locaven a terra cap per amunt i les nenes amb la mà buida els donaven copets fins a donar-los la volta, la qual aconseguís donar-los l’voltes se’ls quedava, la roba i accessoris. Les robes de les nines valie |
Teresa. Nerea de 5è |
LES GOMES DE SALTAR*Primer s’ha de tenir una goma duns 1’25 metres mes o menys. Quan ja tenim la goma neseccitem fer un nus a la punta perquè
|
Rosa. Meritxell de 5èSegir al rei:Un es el rei i el rei ha de fer alguna cosa com per exemple:saltar.Llavors els altres l’han de copiar.Cada vegada es va eliminant gent(la que pitjor copia)fins que només quedi una persona(la que millor copia) i la persona que millor copia es la que fa de rei. |




