Hort fulla caduca i fulla perenne

Tot això va començar quan estàvem corregint els deures d´una lectura sobre les fulles dels arbres .La Yaiza  ens va fer una pregunta de com feien la fotosíntesis els arbre de fulles caduques.Llavors tots vam respondre aquesta pregunta en un paper.

Com a deures havíem de llegir  una lectura  sobre com feien la fotosíntesis i podiem comprovar si la nostra hipòtesis  era correcta o no. Quan el dilluns vam tornar a l´escola vam tenir una conversa sobre aquesta pregunta mentre fèiem el primer pàrraf per fer l´idea principal .La resposta sobre aquesta pregunta era que els arbres amb fulles caduques feien la fotosíntesis a l´estiu, fins que estiguéssin plenes d´aliment.

Gràcies  a que vam fer les idees principals del text, vam saber com feien la fotosíntesis els arbres amb les fulles caduques.

 

 

 

Els nombres decimals

A la nostra classe estem aprenent i practicant els nombres decimals. El que estem fent es aprendre amb material com: monedes,  i després, començar a fer càlcul mental. La Yaiza ens va donar els primers deures de decimals però encara no eren de càlcul mental. En aquells deures sortien  productes del supermercat i havíem de contestar els problemes de la següent manera; amb el resultat i la operació que havies utilitzat.

Després va passar el temps i quan ja ho vam treballar bé, ens va donar uns altres deures però, aquesta vegada ja eren de càlcul mental.En aquests sortia una fitxa amb problemes, vam fer uns quants a classe però, no ho vam acabar i al final ho vam fer de deures. A classe  estàvem treballant molt el càlcul mental,  la Yaiza feia un problema de cap i ho comprovava amb la calculadora i nosaltres aixecàvem el braç i dèiem la resposta. Un dia la Yaiza va parlar sobre el càlcul decimal, que ja havíem de saber multiplicar els decimals i va dir que aviat hi hauria un examen i així va ser. Vam repassar molt per l’examen i vam apuntar el dia a l’agenda el 15/3 (dijous) i en aquest examen  haurien només  problemes i molt xulos. I així va ser.

Article escrit per Berta Romero

 

SEGUIM AMB ELS ENIGMES!

Un dia a la setmana la nostra professora Yaiza posa en un racó un enigma nou, perquè nosaltres ho resolvem .

La Yaiza col·loca aquests enigmes perquè li agrada que nosaltes pensem, i abans de dipositar-ho ho fa ella per saber el resultat.

Tens tota una setmana per pensar la solució, no només has d’escriure el que tu penses , sinó el perquè has decidit aquesta resposta.

Per exemple, un enigma seria endevinar com aconseguir el número 1000 utilitzant vuit vuits.

Intenta fer-ho ! I t’ ajudarà molt a guanyar agilitat mental amb els números , i també et farà esforçar-te amb reptes.

Escrit per:  Ànnia Sambola Santos.

PLA DE TREBALL

Tots els Dilluns pel matí, fem el pla de treball. Al pla de treball posem el que fem cada dia, cada hora i a quin moment del dia. El pla de treball és una eina escolar que s’utilitza per planificar la setmana. A més a més el pla de treball s’utilitza per visualitzar el que faràs durant el dia i saber les asignatures que has de fer com per exemple:música,mates,ed.fisíca etc. A la classe sempre que no sabem el que hem de fer sempre mirem el pla de treball i ens dona molt ajut. La planificació és molt important per a nosaltres!!!

LA FOTOSÍNTESI

No fa gaire, en una lectura sobre l’hort, va sortir la paraula ‘fotosíntesi’, la Yaiza ens va preguntar si sabíem que era això. Com ningú ho sabíem, uns dies més tard ens va preparar una lectura d’un llibre de la super È on parlava del món de les plantes.

La fotosíntesi resulta que és el procés pel qual les plantes fabriquen el seu propi aliment, convertint l’aigua i les sals minerals del sòl  en saba elaborada, que al arribar a les fulles es barrejarà amb el diòxid de carboni ( o CO2   en terme científic ) i amb l’ajut de la llum solar i gràcies a la clorofil·la (una substància química situada a les fulles que dóna color a la planta) creen la saba elaborada, l’aliment de la planta. La Yaiza ens va demanar de deures que féssim un esquema de la fotosíntesi, per veure si havíem entès el que era. Van sortir esquemes molt creatius, n’hi havia que combinaven l’informació amb dibuix, d’altres s’assemblaven als mapes conceptuals…

Finalment, la Yaiza ens va demanar que sortíssim a la pissarra a ensenyar el nostre esquema i a explicar aquest curiós procés. Van sortir unes presentacions molt xules !

Al final vam descobrir el que era la fotosíntesi. Si esteu interessats en el món de les plantes, podeu buscar el llibre del món vegetal de la super È o cercar a qualsevol altre font d’informació. Us animo a investigar sobre aquest tema perquè les plantes són una part important de la vida.

 

                                                                                

Iker Casas Sánchez                                                    

 

 

El cartell de la jornada poètica

A la nostre escola fem la jornada poètica que és un espectacle on cada classe recita un poema davant els familiars i altres persones.

També cada classe ha de  fer un cartell per anunciar la jornada poètica, al cartell ha de sortir alguna cosa que representi poema i una altra que representi acció i dades com el dia de la jornada poètica, la ciutat, etc. Nosaltres vam posar uns focus enfocant el títol que és poem-acció. Però abans de fer el cartell vam fer un esquema per guiar-nos una mica, el següent pas va ser que cadascú fes un cartell individualment, després vam exposar les idees a la classe vam fer 8 grups de 4 alumnes de 5èC per fer cada grup un cartell i d’allà agafarem idees per fer el cartell definitiu. Però abans de començar havíem de planificar qui farà cada cosa i quan tot estava planificat ens vam posar a fer el cartell. Després quan tots han entregat el cartell el jurat ha de votar quin és el millor cartell i aquest any ha guanyat 6èB.

Article escrit per Marc Fernández Caro

El primer cartell és de la nostra classe 5èC i el segon és el cartell guanyador el de 6èB.

 

 

 

 

 

Els nostres herois

A la nostre classe hem fet un projecte dels nostres herois que són els avis/àvies. Hem fet una conversa per conèixer una mica més del passat dels nostres avis/àvies, Tota aquesta conversa va sorgir en una lectura. Amb las explicacions van sorgir unes idees per posar-les al nostre poema però no teniem molt clar el que posar al poema així que ens vam inspirar en uns altres poemes d’herois. Finalment vam fer grups per fer el nostre poema dels herois inspirar-nos en el poema l’ Heroi d’en Miquel Martí i Pol, llavors vam escriure per grups en un paper i després ho vam passar a l’ordinador. Per últim vam escollir el poema. A lo llarg ho vam practicar per la Jornada Poètica.

RECORDEU DONAR-LI MOLT AMOR ALS VOSTRES AVIS PERQUÈ ALGUN DIA NO PODRÀS…

CONSELL MUNICIPAL D´INFANTS DE BARBERÀ DEL VALLÈS

Cada mes nos reunimos los miembros del CONSELL MUNICIPAL D´INFANTS DE BARBERÀ DEL VALLÈS  para  mejorar Barberà del Vallès.

El dia 13 de Diciembre hicimos una fiesta para dar la bienbenida y la despedida  a los miembros del CONSELL MUNICIPAL D`INFANTS DE BARBERÀ DEL VALLÈS. 

El dia 7 de Marzo el Denis y yo fuimos al TMC  a terminar una cosa que no habiamos terminado . Al final nos dijeron que teniamos que explicar a 3r 4t 5é y 6é que es el CONSELL MUNICIPAL D´INFANTS DE BARBERÀ DEL VALLÈS .

 

Cada mes la Mercè y la Susana  nos mandan una carta a todos los miembros del CONSELL MUNICIPAL D´INFANTS DE BARBERÀ DEL VALLÈS para que nos acordemos del dia que tenemos que ir al TMC.

 

Articulo escrito por Meritxell Lebrato Basterrechea.

PRÒXIMA EXCURSIÓ?

Quan vam acabar el llibre de “Wonder”, la Yaiza va proposar anar al cinema a veure la pel·lícula, tots vam dir que… sí!!!! La Yaiza va enviar un E-mail al cinema El Punt (on encara estava la pel·lícula) i ens han constestat…

Avui 5 de març, la Yaiza ens comunicarà si anem. Estem molt, molt, molt, molt intrigats perquè el llibre era molt interessant. Si anem, haurem de fer un pressupost que m’agrada molt perquè m’encanta resoldre problemes.

Jo espero anar al cinema i fer el pressupost.

Arnau Callejas Leal.

L’HORT EN 3D

Al Desembre, com havíem de cultivar un hort, va venir l’avi del Yago per ajudar-nos. I la Yaiza va aprofitar aquesta ocasió,i ens va demanar que féssim un hort a escala.

Per fer aquest projecte, havíem de tenir clar:

– L’alçada.

– La llargada.

– L’amplada.

Finalment vam portar totes les maquetes a classe per veure-les i comentar-les.

 

Article escrit per : Iris Langa Camacho.