UN DÍA DE PRIMERS AUXILIS

El dilluns 22 d’octubre, va venir a la nostra escola una metgessa, que és professional en primers auxilis. Ella, ens explicava en una classe de 1h i 30min la informació bàsica de com salvar o ajudar a algú que ha patit un accident.

Aquell dia, després del pla de treball, va venir l’experta a la nostra classe, al voltant de les 11h, va estar fins a les 12h i 30min. Estavem tots molt emocionats per aprendre moltes coses. Primer ens va explicar si sabíem que era i que significava el “P.A.S.”. Com ja sabeu, el curs passat, vam parlar sobre la mobilitat segura, i dient això, segur que us recordeu del P.A.S. “Protegir , Avisar , Socòrrer”, o també salvar en la lletra S.

Ens va explicar una mica de tot; que fer quan algú s’ofega o si algú té el peu o el braç trencat, que fer si s’ha desmaiat, etc. Tota la informació va ser superinteressant, però la Yaiza ens va dir que no tot ho havíem d’intentar, ja que ens podríem fer mal.

Igualment tot va ser genial i m’he quedat amb una expèriencia molt bona.

Adeu i fins un altre article, us tindrem ben informats.

Article escrit per Iris Langa Camacho.

EL 1r CONTACTO CON LOS NIÑOS Y NIÑAS DE P4

El día 22  de octubre del 2018 comenzamos  a leer en voz alta los libros que leeremos a los niños y niñas de P4. Pusimos  diferentes voces como si hablásemos  a  un abuelo sordo ,hablando como una  niña pija, con miedo ,misterio,etc… Nuestro objetivo es hacer que les gusten los libros y que aprendan a leer. El  viernes 26/10/2018 compartiremos un rato de juego para conocerlos.  A mi me gusta leer con los niños y niñas pequeños por que me lo paso muy bien.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Articulo escrito por Meritxell  Lebrato  Basterrechea.

UN NOU MATERIAL AL PATI

Sóc l’Arnau i vull comentar que al pati hi ha un nou material des de el principi del curs.

Doncs mireu, el que va passar es, que l’any passat alguns de l’escola es queixaven de que hi havia poc material i la caseta era molt petita, llavors, l’Annia i el Marc, els delegats de l’any passat, van anar a l’escola Marta Mata per veure com feien això del material, ens va agradar molt el que feien allà, ho posen tot a una taula i alguns dels alumnes de tota primària,  un o dos dies al curs,  s’ocupen del material, llavors els altres nens/es de l’escola agafen una joguina que volen i els encarregats del material s’apunten el nom del nen/a per mirar si després ho posen on toca. Llavors això ho vam proposar a la taula rodona, a les mestres i/o directora els hi va agradar l’idea. En aquest curs han posat nou material com la Torre, el Parxis, Escales i Serps i més. També, en aquella escola, al gimnàs, hi ha una altra activitat, allà el què fan és uns dies a la setmana ballen amb Just Dance i uns altres dies a la setmana esports i aquesta idea també va agradar.  Ara al nostre gimnàs, es fa ball els Dilluns i els Dimecres i Pilota Cranc, un esport molt divertit, els Dimarts i els Dijous, els Divendres no es fa res.

Aquest canvi agrada a la majoria de l’escola però hi ha nens que com s’han incorporat ara al pati dels grans, no saben com funciona, llavors proposo que els ajudem a que s’acostumin.

Arnau Callejas Leal de la classe de 6éC, Els únics C.

2n ANY AMB ELS DE P4

Aquest any també ens ha tocat fer la lectura intercicle amb els de P4, anirem els divendres a primera hora, és a dir, des de les  9:00 matí a les 9:45.

Per nosaltres tant com per a ells és una experiència agradable per gaudir de la lectura, aquesta estona s’aprofita bastant per llegir i jugar amb ells, a la vegada que aprenem tots i totes. L’objectiu és que ells gaudeixin de la lectura i que es fiquin a dins del conte, a més a més a aprendre nou vocabulari.Perquè es compleixi això, nosaltres hem de llegir amb expressivitat i amb ganes, aleshores a l’estona d’expressió oral vam practicar-lo. Vam fer diferents maneres, com per exemple: Llegir el conte amb diferents tons de veu com si fóssim un animador, un avi, una persona amb por etc. Després d’ uns dies practicant vam gravar la nostra veu per avaluar-nos. Amb totes aquestes activitats ja estàvem preparats per començar el divendres 16 de novembre.

Aquesta tècnica és molt útil, ara llegeixo amb més expressivitat i amb diferents tons de veu, és perfecte! T’animo a probar-lo.

Article escrit per Annia Sambola

Em presento com a delegada de 6èC!

Finalment, em presento a les eleccions de 6èC. Estava indecisa perquè altres anys no m’havia votat molta gent però, com és el meu últim any a l’escola, he pensat que m’agradaria ser delegada perquè és la meva última oportunitat de ser-ho.

Crec que les eleccions són bastant importants perquè pots demostrar el que vals, et pot ajudar a treure la por i la  vergonya, però sobretot és una oportunitat per poder participar en el que passa dins de l’escola.

Aquests delegats agafen les idees de classe i les porten a la sala de mestres on fan la taula rodona d’escola per parlar de possibles millores  i per donar veu a la resta de companys i companyes de l’escola.

Aquest curs em presento amb un vídeo electoral per explicar tot el que m’agradaria proposar, d’una manera creativa i original. US ANIMO A VEURE EL VÍDEO!

Article escrit per Lucia Nemesio 6èC

PARADETA DE 6È

L’alumnat de sisè ha organitzat una paradeta de menjar per recaptar diners per les colònies.

Cada any, tota l’escola ens anem de colònies per conviure alguns dies . En el cas de Sisè estarem 5 dies junts. És per això que fem una paradeta de menjar, per poder treure diners i que així sigui més econòmic per les famílies.

 Aquesta activitat es fa cada divendres, de 16:15 a 17:15 hores. Es venen bombons, Frankfurts, xocolata desfeta, melindros i altres coses.

Us recomano, que aneu alguna vegada, perquè tots el menjars estan molts bons, tot i que has de tenir temps, perquè has de tenir paciència depenent del dia. Ens agradaria molt que participeu en aquesta activitat!

 Article fet per Paula Martínez Ochoa.

 

JA TENIM NOM!

Un dilluns estàvem fent el pla de treball i vaig fer una pregunta…

Quan escollirem el nom de la classe? I tots van dir és veritat! A partir d’això es va obrir un debat molt interessant, uns deien que no volien nom de classe perquè era molt infantil, uns altres que volien el nom de l’any passat per no perdre classe i uns altres que volien un nou nom perquè quan siguin grans poder recordar tots els noms que han tingut, perquè 6èC és molt soso i perquè un nom ens identifica més. Al final vam decidir tindre un nou nom, i aquest nom va ser: Els únics C. Quan vam decidir el nom alguns van dir que potser hi ha un altre C un altre any. La Yaiza va dir que no hi haurà un altre C perquè els naixements estaven baixant i a partir d’això vam fer una feina amb gràfiques.

Al final vam agafar el nom de: Els únics C!

Marc Fernàndez Caro

Els Percentatges

A la classe hem estat fent treballs sobre els mars i oceans.Un dia estàvem  corregint els deures sobre els mars a Europa i va sortir el nom “Mar Mort”,  van preguntar que perquè és deia així, llavors van dir que era perquè flotés quan et fiques  a l’aigua ja que té moltíssima sal. Després d’uns dies vam rebre uns altres deures, aquests de percentatges. Hi havia un d’aigua i de terra que era  el 30% de terra i el 70% d’aigua, després un d’aigua que era el 3% d’aigua dolça i el 97% salada.En els últims percentatges era més general, 0,4% de llacs,rius i atmosfera, el 12,3% d’aigua subterrània i el 87,3% de glacials i neus. D’aquesta conversa van sorgir unes preguntes molt interessants: Perquè els glacials no és desfan al haver-hi sal al oceà?  La sal desfà la neu no? Crec que la sal té un tipus de àcid, és diu àcid sulfúric? Sobre totes aquestes preguntes vam fer una conversa molt interessant on vam pensar vàries hipòtesi, com properament anàvem a fer uns experiments molt interessants vam veure que estaven molt relacionats amb tot això,que si la sal xucla la humitat,que si desfà la neu etc.

UNA GRAN SORTIDA AL LICEU

Com anteriorment us hem comentat, el pare de l’Horacio i del Facundo ens va venir a fer un taller d’òpera  fa uns dies. El motiu d’aquest taller és que voliem fer una sortida al llegendari Teatre del Liceu.

Al principi, per grups de taules vam planifiicar la nostra  sortida. Tots els grups vam tenir idees ben diferents, i finalment va arribar el gran dia de la sortida. Vam sortir de l’escola a les 09: 20 i vam anar a peu fins a l’estació de Rodalies de Barberà del Vallès. Vam agafar el tren de les 10: 01 i vam fer un trajecte de 26 minuts per arribar a l’estació de Barcalona-Plaça Catalunya. Arribat aquest punt, vam dividir-nos en grups de tres i vam fer enquestes als turistes de Plaça Cataunya per practicar el nostre nivell d’anglès. Hi havia turistes de tot tipus, des de Sudamericans a Russos, d’amables i de maleducats, de fans de la platja i del Bus…  Les enquestes van sortir molt bé i un cop ja les vam acabar, vam esmorzar. Vam baixar per la famosa Rambla de Barcelona i vam entrar al mític Teatre del Liceu. Era espectacular, preciós, al·lucinant… El Liceu és tan increïble que tothom es va quedar bocabadat! És més maco que qualsevol castell reial!    Vam entrar a l’enorme sala d’espectacles  i vam seure. Alguns de nosaltres vam tenir el privilegi de seure a la zona VIP. Vam veure l’espectacle “Mans a l’òpera” que tracta sobre com es munta una òpera. En la meva opinió l’obra va ser molt divertida i entretinguda. Més tard vam dinar a la Plaça de San Miquel del Barri Gòtic. Al terra hi havia esculpida una enigmàtica frase… ”  Sóc jo quan tu ets tu”. Després d’un llarg dia d’excursions vam tornar a l’estació i vam agafar un tren de tornada a Barberà. I… Adivineu amb qui ens vam trovar? Amb la Feli !!!

A la sortida al Liceu ens ho vam pasar pipa! Us recomano a tots/totes anar al Liceu mínim un cop a la vida!!

Íker Casas Sánchez

Mans a l’òpera!

Després del taller d’òpera que vam fer a l’escola, el passat 19 d’octubre vam anar al Gran Teatre del Liceu de Barcelona a veure l’espectacle Mans a l’òpera! Aquesta sortida ha estat precedida per un treball musical en el que ens hem apropat a l’òpera des de la percussió corporal i la pràctica instrumental. Després de la sortida també hem fet una reflexió que ens ha ajudat a entendre una mica millor el món del cant líric. En aquest vídeo podeu veure els moments clau d’aquest procés i sentir algunes de les músiques de l’espectacle.