ELS CARTELLS

El dimarts dia 19 de febrer es vota el cartell de la Jornada poètica.

Com cada any fem la Jornada poètica i hem de fer el cartell sobre la sinestesia. Primer vam experimentar diferents tipus de linies amb pintura, després en parelles o individualment fer el nostre cartell, quan vam acabar tots la Yaiza els va mirar i va proposar un cartell amb un detall de cada  cartell. Després ens ho va ensenyar per veure si ens agrada i ens va agradar molt. Llavors vam començar a crear el cartell. I va quedar aixi.

Al final vam guanyar nosaltres perquè es veia la informació clara i ordenada, però hi havien altres cartells molt diferents com aquest.

Marc Fernàndez Caro

TALLER D’EXPRESSIÓ CORPORAL

Enguany la nostra jornada poètica tractarà sobre la sinestèsia. A part del recital, hem de fer una escenificació, on haurem de moure el nostre cos acompanyant el poema. Per ajudar-nos, l’altre dia va venir el Juan, un expert en expressió corporal, ball, etc. Les activitats que vam fer amb ell consistien en experimentar com si estiguéssim en un got que a poc a poc s’omplia d’aigua. Llavors havíem de deixar-nos caure al terra en 8 segons i en 8 moviments. Després havíem de fer-ho en 7, 6, 5, 4, 3, 2 i en 1 segon. (Era molt difícil arribavar al terra i aixecar-se en 1 segon).

Més tard havíem de caminar fins a la paret com si fossim bosses de plàstic al mar. Era molt divertit, sobretot poder-te investigar a tu mateix.

Finalment vam poder fer l’expressió corporal pel nostre poema.

Però de qui i com és el poema, és un altre article…

Article escrit per Iris Langa Camacho.

(si no sabeu què és la sinestèsia, no us preocupeu, hi hauran més articles relacionats amb això)

L’ACTIVITAT FERRAN

Probablement no coneixereu al Ferran. El Ferran és un alumne universitari que vol ser professor i, per això, fa pràctiques a la nostra classe. En els darrers dies el Ferran ens ha fet un projecte sobre el tema de l’aire.

El projecte va començar quan el Ferran ens va donar un full amb unes preguntes per saber què sabíem sobre l’aire. D’aquesta feina van sortir varis dubtes. Per un costat, alguns nens/es creien que l’aire havia de pesar perquè tot en aquest món pesa, per un altre, altres nens/es deien que no podia pesar perquè ens aixafariem per la pressió. El Ferran va decidir fer uns experiments per poder comprovar aquests dubtes de l’aire. Per taules, vam agafar núvols de sucre i els vam envasar al buit. Els núvols s’inflaven! Vam tornar a posar-hi aire dins i es van desinflar! Aquesta és la prova de que l’aire té pressió. Després, vam agafar un globus desinflat i el vam pesar. Pesava 1,69 grams. El vam inflar a pulmó i el vam tornar a pesar. Pesava 1,85 grams, per tant l’aire pesa!!       Més endavant ens va preparar unes lectures ensenyant-nos la composició de l’aire i com es forma el vent. Per acabar el projecte vam fer un escrit de conclusions sobre l’aire.

Aquest projecte ha estat molt interessant i amb ell hem après moltes curiositats sobre l’aire. Tots estem molt contents de les classes del Ferran, segur  que algun dia serà un gran professor.

Íker Casas Sánchez

 

CASTELL DE BARBERÀ 2.0

Aquest any ens toquen MICRORELATS!

L’any passat vam fer poesia, va ser molt divertit treballar aquest gènere literari. Els microrelats del concurs han de ser molt curts amb un total de 200 caràcters (incloent els espais).Un microrelat pot ser d’una sola línia, ús poso un exemple:

 L’ocell i el gat

Al bell mig de la carretera, l’ocell s’ha salvat de miracle. El gat no ha tingut tanta sort.

Fàcil i senzill de fer.

Aquí ús deixo l’article que vaig fer l’any passat del CASTELL DE BARBERÀ.

https://blocs.xtec.cat/mmp2010c/2018/06/20/castell-de-barbera/

 

Article escrit per Leo Rodríguez.

 

CÀLCUL MENTAL

Hem treballat bastant el càlcul mental als racons matemàtics, eren diferents operacions és a dir: percentatges, divisions, multiplicacions, sumes i restes. Per començar vam fer alguns exercicis i vam comentar noves tècniques per tenir més agilitat.

Després de practicar les operacions de percentatges i saber com es calculava, ens vam centrar en la divisibilitat, on vam descobrir com podríem saber si un nombre era divisible o múltiple d’un altre. Ara començarem a fer problemes amb totes aquestes operacions. Abans de seguir, vam fer una prova per veure si ho estàvem entenent i ens va donar un paper amb diferent operacions, 30 en total. Però clar si volíem tenir més agilitat havíem de practicar, com tot a la vida, aleshores la Yaiza ens va dir una pàgina web on podíem estudiar, que es deia: https://www.thatquiz.org/es. Va molt bé per a practicar tot tipus d’operacions inclòs invertides que són una mica més difícils, però tot es pot aconseguir com diu una frase feta; “De mica en mica s’omple la pica”.

A mi m’agrada molt el càlcul mental i t’animo a estudiar cada dia amb constància i alegria. El càlcul mental va bé per tot!

Article escrit per: Annia Sambola de 6èC

Lu Rois visita Els únics C

Avui hem gaudit de la música i les paraules de la Lu Rois, una cantautora de Sabadell plena de sensibilitat i creativitat. La Lu Rois ens  ha explicat la seva trajectòria i com composa les seves cançons. També ha cantat alguns dels seus temes. A més, ens ha donat alguns consells per tal de continuar creant la cançó de la classe que estem escrivint. Si cliqueu a la següent imatge podreu veure com ha sigut el taller:

Us deixem també el videoclip d’una de les cançons que més ens ha agradat, Camí del Far:

UN DÍA DE PRIMERS AUXILIS

El dilluns 22 d’octubre, va venir a la nostra escola una metgessa, que és professional en primers auxilis. Ella, ens explicava en una classe de 1h i 30min la informació bàsica de com salvar o ajudar a algú que ha patit un accident.

Aquell dia, després del pla de treball, va venir l’experta a la nostra classe, al voltant de les 11h, va estar fins a les 12h i 30min. Estavem tots molt emocionats per aprendre moltes coses. Primer ens va explicar si sabíem que era i que significava el “P.A.S.”. Com ja sabeu, el curs passat, vam parlar sobre la mobilitat segura, i dient això, segur que us recordeu del P.A.S. “Protegir , Avisar , Socòrrer”, o també salvar en la lletra S.

Ens va explicar una mica de tot; que fer quan algú s’ofega o si algú té el peu o el braç trencat, que fer si s’ha desmaiat, etc. Tota la informació va ser superinteressant, però la Yaiza ens va dir que no tot ho havíem d’intentar, ja que ens podríem fer mal.

Igualment tot va ser genial i m’he quedat amb una expèriencia molt bona.

Adeu i fins un altre article, us tindrem ben informats.

Article escrit per Iris Langa Camacho.

EL 1r CONTACTO CON LOS NIÑOS Y NIÑAS DE P4

El día 22  de octubre del 2018 comenzamos  a leer en voz alta los libros que leeremos a los niños y niñas de P4. Pusimos  diferentes voces como si hablásemos  a  un abuelo sordo ,hablando como una  niña pija, con miedo ,misterio,etc… Nuestro objetivo es hacer que les gusten los libros y que aprendan a leer. El  viernes 26/10/2018 compartiremos un rato de juego para conocerlos.  A mi me gusta leer con los niños y niñas pequeños por que me lo paso muy bien.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Articulo escrito por Meritxell  Lebrato  Basterrechea.

UN NOU MATERIAL AL PATI

Sóc l’Arnau i vull comentar que al pati hi ha un nou material des de el principi del curs.

Doncs mireu, el que va passar es, que l’any passat alguns de l’escola es queixaven de que hi havia poc material i la caseta era molt petita, llavors, l’Annia i el Marc, els delegats de l’any passat, van anar a l’escola Marta Mata per veure com feien això del material, ens va agradar molt el que feien allà, ho posen tot a una taula i alguns dels alumnes de tota primària,  un o dos dies al curs,  s’ocupen del material, llavors els altres nens/es de l’escola agafen una joguina que volen i els encarregats del material s’apunten el nom del nen/a per mirar si després ho posen on toca. Llavors això ho vam proposar a la taula rodona, a les mestres i/o directora els hi va agradar l’idea. En aquest curs han posat nou material com la Torre, el Parxis, Escales i Serps i més. També, en aquella escola, al gimnàs, hi ha una altra activitat, allà el què fan és uns dies a la setmana ballen amb Just Dance i uns altres dies a la setmana esports i aquesta idea també va agradar.  Ara al nostre gimnàs, es fa ball els Dilluns i els Dimecres i Pilota Cranc, un esport molt divertit, els Dimarts i els Dijous, els Divendres no es fa res.

Aquest canvi agrada a la majoria de l’escola però hi ha nens que com s’han incorporat ara al pati dels grans, no saben com funciona, llavors proposo que els ajudem a que s’acostumin.

Arnau Callejas Leal de la classe de 6éC, Els únics C.

2n ANY AMB ELS DE P4

Aquest any també ens ha tocat fer la lectura intercicle amb els de P4, anirem els divendres a primera hora, és a dir, des de les  9:00 matí a les 9:45.

Per nosaltres tant com per a ells és una experiència agradable per gaudir de la lectura, aquesta estona s’aprofita bastant per llegir i jugar amb ells, a la vegada que aprenem tots i totes. L’objectiu és que ells gaudeixin de la lectura i que es fiquin a dins del conte, a més a més a aprendre nou vocabulari.Perquè es compleixi això, nosaltres hem de llegir amb expressivitat i amb ganes, aleshores a l’estona d’expressió oral vam practicar-lo. Vam fer diferents maneres, com per exemple: Llegir el conte amb diferents tons de veu com si fóssim un animador, un avi, una persona amb por etc. Després d’ uns dies practicant vam gravar la nostra veu per avaluar-nos. Amb totes aquestes activitats ja estàvem preparats per començar el divendres 16 de novembre.

Aquesta tècnica és molt útil, ara llegeixo amb més expressivitat i amb diferents tons de veu, és perfecte! T’animo a probar-lo.

Article escrit per Annia Sambola