FI DE CURS

Ja s’apropa el fi de curs. Cada classe el 21 de juny ha de fer un ball o una representació per acomiadar-se de sisè ja que es el nostre últim any. Per el matí cada classe presentarà el seu ball i a la nit es farà el sopar de sisè. A part d’això es farà la típica festa d’espuma i aigua, però això serà el dia 14 de juny a la tarda, és a dir, una setmana abans del comiat.

Hem començat a planificar QUE farem, COM ho farem, QUINA cançó utilitzarem per el ball… Després de planificar començarem a practicar, a posar-ho en marxa.

Aquest mes és el més mogut i important perquè és el nostre últim mes.

ARTICLE FET PER: Lucia Nemesio Olmeda

JORNADES ATLÈTIQUES

Aquesta sortida la volíem fer al segon trimestre, però  va coincidir que era l’assaig general de la jornada poètica. Vam decidir fer-la  nosaltres sols amb els altres sisens i per això el 19 de juny anirem. Aquesta sortida la fem a la Mar Bella, la sortida és de 9:00 del matí fins les 15:00 (aproximat)

Cal portar: un entrepà per esmorzar, cantimplora amb aigua, dinar, tovallola, crema solar (posada de casa nostre), banyador, xancletes i per últim samarreta de recanvi i roba interior.

En la sortida practicarem diferents proves d’atletisme com relleus, tanques, llançament de pes i salt de llargada.

Article escrit per Álex

INVESTIGUEM: LA REVOLUCIÓ INDUSTRIAL

En articles anteriors us hem parlat sobre el nostre collage del canvi climàtic. Durant la conversa inicial algú va comentar  que el món està molt contaminat desde  la revolució industrial, de la qual no en sabíem massa. I així que hem decidit d’investigar-la.

El Dilluns 3 de Juny vam repartir la classe en 3 grups. El primer es va centrar en preparar la sortida a la conga music aquest Divendres, el segon va anar exposant les obres d’art contra el canvi climàtic al passadís i el tercer grup ens vam encarregar de recercar informació sobre la revolució industrial. La revolució industrial és el moment de la història en que l’ésser humà va passar de fer ús de treball manual a treball mecànic. Va començar al 1780 a Gran Bretanya, gràcies a l’aparició de la burguesia. Aquest fenòmen va crear la producció en sèrie, va augmentar l’esperança de vida de l’època, de 35 a 50 anys, va triplicar la població britànica, duplicar el sou de la burguesia i aportar les vacunes per immunitzar-nos. També va aportar grans avanços al transport creant la locomotora o la màquina de vapor… I molt més! La part negativa és que els treballadors rebien un sou molt baix, vivien en miseria i la burgesia guanyava  moltíssim diner ja que dominaven totes les fàbriques, a més a més, les emissions de CO2 de l’atmosfera van augmentar sobtadament.

I fins aquí l’artcle d’avui,espero que us hagi interessat i que hageu après moltes coses sobre aquesta revolució tecnologica!

Íker Casas Sànchez

INVESTIGUEM PER COMPRENDE A LA UNIVERSITAT

El divendres 31 de maig, 5 nens i nenes vam anar a la universitat autónoma de Bellaterra per fer una exposició de les caixes d’investigació.

L’ Albert, un antic mestre l’escola, ens va convidar a la primera jornada de trobada INVESTIGUEM PER COMPRENDRE.

L’ Albert ens va comunicar que havíem d’anar dos grups de caixes, del meu vam anar la Gisela de 6èA i jo, a l’altre estaven l’Annia de 6èC, la Carla F. de 6èB i la Nerea de 5èB.

Una vegada a la universitat vam preparar les nostres exposicions, va ser com la fira de caixes a l’escola però amb altres escoles.

Les caixes de les altres escoles no estaven malament, però  si soc sincer les nostres eren més d’investigar.

Us deixo unes fotos de l’experiència que vam viure:

FOTOGRAFIES FIRA UNIVERSITAT

Article escrit per Leo

PROCÉS DE CREACIÓ ARTÍSTIC

Com us Ha dit la Suye el passat dilluns 20 al matí vam parlar del canvi climatic,la Yaiza ens va posar un vídeo, en aquest vídeo vam reflexionar molt i ens vam donar compte que som nosaltres, els humans fem que el clima sigui tan irregular i ja que provoquem incendis, fem fàbriques que expulsen fum…

L’Abril una nena de classe va tenir una idea de fer un collage per denunciar i fer conscienciar a la gent del que està passant amb el canvi climàtic.

2 dies després vam començar el procés de creació artistic on individualment o en parelles faríem un collage fugint de les figures perfectes és a dir amb l’art abstracte.

Per fer-ho podriem utilizar pintura, papers, fotografies…

Crec que a tots ens sortirà molt bè.

Adrián Arellano.

 

El final del projecte sang

Com va dir la Berta, van venir el pares i els experts a la presentació del nostre projecte. Ens vam repartir de la seguent manera:

2 grups d’experts van anar a 6èA, i els 3 altres grups es van quedar aquí, a la nostra classe. Quan van entrar les famílies, tots estaven molt nerviosos, en la classe on estava jo, (6èA) va venir la mare del Leo, és infermera i venia com experta en el tema de la sang. En l’altra classe estava una mare de un nen de 5è, és llevadora  (qui ajuda a les mares en tot l’embaràs ) i comptava com experta en la sang. Tots els pares tenien una graella per apuntar observacions i contestar les preguntes sobre com ho havien fet el seu fill o filla, per exemple: ha mirat al públic?, ha captat l’atenció dels pares?, etc.

Quan vam acabar, tots vam anar amb les famílies per veure que tal ho havíem fet i per ensenyar- los les feines realitzades. Algunes persones no hi havien vingut els seus pares, per això la Yaiza va enviar tots els vídeos de la presentació de cadascun  a les famílies, així podem valorar-nos i també que ho vegin els nostres pares.

Tot va ser genial però crec que a mi em va sortir una mica malament i a vosaltres?

Article escrit per Iris Langa Camacho.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES O NO TAN BÀSIQUES?

El dia abans de las competències estàvem molt nerviosos per si eren molt difícils…

Setmanes abans de les competències vam estar practicant les dels altres anys però, potser si veuen el nivell fluix les farien mes difícils i això feia por.

El primer dia vam fer la prova de català que era 2 comprensions lectores, 1 oral i un escrit de 100 paraules  tot això en una hora”ufff”. I després d’un un descans d’un quart d’hora la d’anglès 2 listenings (comprensions orals), 2 readings (comprensions lectores) i 1 writing (escrit) tot això en 1:30 hores. Això només el primer dia.

El segon dia la prova de medi 24 preguntes en 1:00 hora.

El tercer dia vam fer la prova de mates en una 1:00 hora i desprès 15 minuts de descans la competència de castellà que tenia 1 comprensió oral, dos comprensions lectores i un escrit.

En conclusió totes les proves eren fàcils però en algunes tenies molt poc temps.

Article escrit per: Marc Fernández Caro

ACTIVITAT FERRAN 2: UNIVERS

ACTIVITAT FERRAN 2: UNIVERS

Fa molt temps en una escola molt, molt, molt llunyana, el Ferran ens va posar un altre projecte…….

PROJECTE FERRAN 2.0

Us preguntareu perquè la introducció és com “STAR WARS” , doncs perquè el Ferran ens ha posat un nou projecte i el projecte és de…… l’Univers!

Tot va començar un Divendres a la tarda en una Taula Rodona on estàvem parlant de la Setmana Santa i de que no enteníem això de les Religions, llavors l’Albert va comentar que ell no creia en Deu que creia en el “Big Bang”, la majoria de les persones no sabien que era el “Big Bang” llavors l’Albert va fer una petita explicació “El Big Bang és una explosió molt gran que va crear l’Univers”, un dia com tots, el Ferran i la Yaiza ens van dir que farien un altre Projecte Ferran, el Projecte Ferran 2.0 i el Ferran ens va dir que seria sobre l’univers i el “Big Bang”, llavors ens van donar un paper amb un text on explicava algunes coses i després vam fer una graella sobre el que sabíem, no sabíem o si ho podríem explicar, a la part de darrere del full podíem posar unes preguntes sobre el que no enteníem.

Un altre dia, el Ferran ens va ensenyar una llista, en aquella llista hi havia moltes preguntes, i ens van explicar  que eren les preguntes que vam posar, llavors, en parelles, vam contestar totes les preguntes.

Ara el que estem fent és fer un esquema de l’univers amb les respostes de  la llista i el Ferran ens ha dit que farem una maqueta més endavant!

Arnau Callejas Leal.

sortida roda de ter

El dia  21 de Maig anirem d’excursió a Roda de Ter. Estarem tot el dia fora, és  a dir, sortirem a les 9:00h i tornarem a les 16:30h, després de dinar.

Anirem en autocar i tardarem una hora i sis minuts en arribar i recorrerem 97,6 km. El nostre destí és el poble del gran poeta Miquel Martí i Pol: Roda de Ter. On farem una ruta en la que anirem descobrint alguns dels seus poemes relacionats amb els indrets més significatius, pel poeta, del seu municipi i ens seran recitats a la seva escola, a casa seva, etc. Serà bonic ja que escoltarem els poemes dels racons del seu poble amb el toc personal de qui els recita.

Durant aquesta excursió ens  acompanyarà en Ramón Figuera, antic director de la nostra escola, ja que és amic d’ena Ramón Martí i Pol, germà del poeta Miquel Martí i Pol, i vol veure’l pr donar-li ànims perquè va patir un ictus.

 

Composem una cançó!

El passat dia vam estar comentant que l’Albert Fonolleda a l’hora del menjador va composar una cançó en referent a la nostra classe.
En aquell moment van proposar de fer una cançó tots junts i recitar-la a fi de curs com un bon acomiadament.
S’ho vam comentar a la professora de música l’Arantxa per començar a treballar-ho amb ella que sap del tema de la música.
Com us han explicat l’Arantxa vam convidar a la cantant LU ROIS per què ens ajudi i ens expliqui com composa les cançons, etc…
Ens va explicar que ella sempre que composa crea la lletra primer i després posa el ritme, llavors vam seguir els seus pas i ho vam fer.
L’Arantxa ens va dir que els paràgrafs tenen que ser de les mateixes síl·labes, vam posar totes les nostres idees en comú i vam agafar les frases que pensàvem que quedarien bé.
Com la teníem casi acabada vam decidir començar a composar el ritme, vam fer grups per taules, ens van donar un xilòfon i teníem que inventar-nos un ritme, posar-ho en comú i decidir entre tots el mes adequat a la nostre cançó.

Abril Rejas.