AULA DE CIÈNCIES: LA BRÚIXOLA

 

El dijous 31 de gener la classe dels artistes vam anar a l’aula de ciències. Aquesta sessió es dividia en dues parts: a la primera vam construir brúixoles i a la segona vam sortir al pati nord a fer una activitat d’orientació.

A l’aula de ciències acostumem a organitzar-nos sempre de la mateixa manera. Abans d’entrar la Mercè ens fa agafar sense mirar uns números d’una safata, el número que ens toca aleatòriament és el grup amb el que farem l’experiment d’aquella sessió.

De tal manera que un cop ja estem organitzats en grup comencem a treballar. Primerament vam construir brúixoles casolanes, i com ho vam fer? Doncs amb només un imant, una agulla, un trosset de paper i un bol d’aigua. El primer pas era imantar l’agulla tot fregant-la amb l’imant unes 100 vegades. Seguidament punxàvem l’agulla en el trosset de paper i la posàvem dins el bol d’aigua. L’agulla surava a l’aigua i encara que la toquéssim amb el dit per fer-la girar, la part punxeguda de l’agulla sempre acabava indicant el nord!

A la segona part de la sessió vam sortir al pati nord de l’escola per fer una activitat d’orientació. Cada grup disposava d’una brúixola (aquesta vegada era de debò) i de la fitxa de treball. Un cop érem al pati havíem d’orientar-nos amb l’ajuda de la brúixola cap al nord i dibuixar el que vèiem en aquesta direcció, després ens havíem d’orientar cap al sud i dibuixar també el que vèiem en aquesta posició, i així successivament amb els quatre punts cardinals.

Després d’aquesta sessió ja sabem construir brúixoles i orientar-nos una mica millor!

Clica aquí per veure les fotografies.

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà