El artículo original ofrece 15 trucos útiles para enseñar a tus alumnos a buscar en Google de forma profesional., en el bloc Los docentes y las TIC.
Se me ocurre que estos consejos son útiles para cualquier usuario de Internet y de Google.
El artículo original ofrece 15 trucos útiles para enseñar a tus alumnos a buscar en Google de forma profesional., en el bloc Los docentes y las TIC.
Se me ocurre que estos consejos son útiles para cualquier usuario de Internet y de Google.
Nuevas tecnologías en el aula. TIC. +20 proyectos para aplicar en clase.
Se trata de una publicación de Altaria, que recoge un gran número de experiencias de uso de las TIC en el aula. Creo que es difícil leerlo sin que te apetezca imitar o aplicar al menos una de ellas.
Me ha llegado a través de a lista DiM-Edulist gracias a Rosario Peña, autora (junto con un equipo de colaboradores. Y uno de los colaboradores, Juan C. Abuín facilita esta presentación.
Se han publicado los materiales AICLE (Aprendizaje integrado de contenidos y lenguas extrangeras) de la Junta de Andalucía.
Se trata del fruto del trabajo de profesorado de las ocho provincias andaluzas en relación a la red pública de centros docentes binlingües de Analucía.
Secuencias didácticas:
– primaria y secundaria
– inglés, francés y alemán
Me llega via Twitter (gracias a @carmebarba que, a su vez, lo retuitea de @isaperez)
Jocs lingüístics pensats per a cicle superior de primària i ESO, però resulten també adequats per a les aules d’acollida:
L’aplicació és del grup Enciclopèdia Catalana (2003) i dóna l’opció de consultar el diccionari DIDAC mentre s’estan fent les activitats.
L’associació Espiral, educació i tecnologia ha publicat els resutats de l’enquesta que va iniciar fa uns mesos una enquesta per a copsar l’opinió de l’entorn educatiu sobre el projecte Educat1x1 i la seva aplicació.
Ressenya al ButlleTIC de la XTEC
Excusas para reflexionar.
Capítulo del 21 de agosto de 2011 del programa Redes, de La2 de RTVE. Incluye la entrevista de Eduard Punset a Ken Robinson, experto en desarrollo de la creatividad.
Via:
Aquest Scene Mob s’ha realitzat per commemorar el 40è aniversari d’ECOM. El seu objectiu és promoure la igualtat d’oportunitats de les persones amb discapacitat física, per això hem volgut recrear escenaris de la vida real (una escola, una pista esportiva, la terrassa d’un bar…) on interactuen amb normalitat persones amb i sense discapacitat. ECOM és un moviment associatiu, creat el 1971, que aglutina més de 175 associacions de persones amb discapacitat física de tot l’Estat espanyol (145 de les quals són de Catalunya).
La raó de ser d’ECOM és afavorir l’enfortiment del moviment associatiu de la discapacitat física (oferint informació, assessorament, formació… a les entitats federades), així com representar i defensar els interessos de les persones amb discapacitat física i les entitats davant l’Administració Pública i en els diferents òrgans de participació. Així mateix, actuen en tots els àmbits socials (educació, transport, sanitat, laboral, lleure, esport…) per defensar l’exercici dels drets de les persones amb discapacitat física i afavorir la seva autonomia personal.
Si voleu conèixer-nos més a fons o col·laborar-hi, visiteu http://www.ecom.cat (Directors: Santi Hausmann i Daniel Feixas)
Amb el nom de Proyecto de QRcodificación de las calles de Rubí i coordinat pel Josep Maria Silva ha obtingut el Primer Premio Premio Especial 2 Educared.
Es tracta d’una innovadora experiència amb una tècnica també molt innovadora.
I a primària!!!
En Twitter, via Jordi Adell (http://twitter.com/jordi_a), he encontrado este vídeo del CEIP M. Rosa Alonso en el blog de Manuel Área (http://ordenadoresenelaula.blogspot.com)
Leído en el bloc El camarote. Observatorio TIC de innovación educativa TIC., del Centro regional de innovación y formación Las acacias, de Madrid.
Los cursos sobre aplicaciones y herramientas tecnológicas no son válidos si no incluyen una pedagogía de uso didáctico y unas pautas de aplicación práctica en el aula.