EL HIVERN (RECURSOS DIDÀCTICS DIGITALS)

CONTE: “EL PAÍS DE LA FOSCOR”

L’objectiu d’aquesta activitat és reconèixer emocions, sentiments i conèixer l’autoestima. Amb uns titellles (estrella trista, vent i estrella contenta) com a suport visual escoltarem el conte “El país de la foscor”. Es farà conversa de com es sent l’estel abans i després i de l’autoestima. Després els alumnes faran un titella pintant la imatge de color groc, es plastificarà i s’hi posarà un pal de pinxo. A l’estel li dibuixaran els ulls, el nas i la boca amb retolador, així es podrà borrar i fer-lo content, trist o per expressar altres emocions. Aquesta activitat durarà en dues sessions i es realitzarà amb mig grup. El material necessari serà: titelles, ordinador, fulls bàsic amb les estrelles fotocopiades, pintura groga, pinzells, tisores, fundes de plastificar, plastificadora, palets de pinxo, retoladors negres i cinta adhesiva. En aquesta activitat es treballen totes les àrees curriculars. S’ha utilitzat el programa “audacity” per fer la gravació del conte.

Dibuixos conte hivern

MATERIAL PDI:

Enllaç amb el programa per trebalar amb PDI: http://express.smarttech.com/#

http://alexandria.xtec.cat/mod/data/view.php?rid=674

Amb aquesta activitat es treballaran totes les àrees curriculars amb alumnes de P-3. L’objectiu és que per mitjà d’imatges d’hivern aprenguin a relacionar, conèixer peces d’hivern i on es col·loquen i a comptar. També es treballa el grafisme, perquè els nens hauran de dibuixar i encerclar. Es realitzarà amb mig grup per poder atendre millor als alumnes i no s’hagin d’esperar molta estona a que els hi toqui participar. L’activitat durarà una sessió. Es procurarà un ambient una mica fosc es col·locaran els alumnes còmodes en rotllana. S’anirà acompanyant les activitats amb la conversa i aniran sortint els alumnes a la pissarra digital per torns. S’anirà preguntant als alumnes segons les seves capacitats i nivell evolutiu. Per portar a terme aquesta activitat necessitarem una pissarrra digital, un canó i un ordinador.

TRENCACLOSQUES DE LA NEVADA:

TRENCACLOSQUES DE LA NEVADA

Els trencaclosques són útils per a desenvolupar el sentit de representació espacial i també poden derivar del plantejament de problemes matemàtics. S’ha triat una fotografia feta des de l’aula un dia que va nevar i s’ha tractat amb el programa “Gimp”. L’objectiu d’aquesta activitat és reconèixer i construir una fotografia coneguda a partir de trossos de la fotografia. Aquesta activitat es realitzarà per parelles per fer un treball cooperatiu. Es procurarà que es faci un treball equitatiu i donar temps a les parelles segons les seves necessitats. Aquesta activitat serà d’una sessió. El material necessari serà: ordinador, impressora, fulls dina-4, fotocopiadora a color, tisores i cola de barra.

CARTELL:

En aquest cartell hi trobarem vídeos, cançons, poemes i música per treballar el hivern amb nens i nenes de P-4 i P-5. Les imatges ajuden als alumnes a entendre millor les explicacions i com que és més atractiu fa que prestin més l’atenció.
Objectiu: Observar imatges d’hivern i conèixer vocabulari i fenòmens naturals de l’hivern.
Temporalització: mitja d’hora.
Recursos necessaris: Pantalla, canó de projecció i ordinador.
Metodologia: Es farà amb tot el grup-classe. Es procurarà un ambient una mica fosc es col·locaran els alumnes còmodes en rotllana. S’anirà fent conversa després de cada activitat del poster.
Es farà participar a tots els alumnes i tenir en compte el respcte als torns de paraules.

JOC:

En primer lloc presentarem l’activitat en la pantalla amb el projector i després es farà individualment. L’objectiu d’aquesta activitat és gaudir en l’aprenentatge utilitzant noves tecnologies. En aquesta activitat els alumnes hauran de relacionar el so (paraula) amb la imatge corresponent, realitzaran puzzles, comptaran imatges d’hivern i relacionar-les amb la seva grafia, trobar parelles, llegir i escriure, sopes de lletres, relacionar peces de roba amb la seva estació. Per tant, en aquest joc es treballarà matemàtiques i llenguatge. Aquesta activitat es realitzarà amb mig grup-classe i es necessitarà un ordinador amb auriculars per cada alumne, canó de projector i pantalla. Es tindrà en compte les necessitats i habilitats de cada infant i faran més o menys activitats i es farà una atenció individualitzada quan es requereixi.

LLIBRE D’ACTIVITATS (PINTAR I ESCRIURE):

http://hipolit2.xtec.cat/llibres/mmar352_3134/llibre

L’objectiu d’aquesta activitat és practicar el traç i l’escriuptura. En aquest llibre hi ha fitxes per pintar i escriure paraules sobre el hivern. S’ha utilitzat un llibre per visualitzar-les còmodament i poder imprimir-les fàcilment. És un recull on el mestre triarà les fitxes segons les necessitats i els interessos dels alumnes i són per utilitzar en diferents sessions. Aquest treball és individual i es farà prèviament conversa i explicacions dels aspectes que es tracten. Els dibuixos per pintar també es poden utilitzar per enganxar gomets o treballar alguna altra tècnica i poden servir per decorar l’aula o l’escola. Els materials necessaris seran ordinador, impressora, paper dina-4, fotocopiadora, pintures i llapis de colors.

MÚSICA D’HIVERN:

Cançó de Damaris Gelabert

L’objectiu d’aquesta activitat és escoltar i aprendre una cançó d’hivern. Es treballa la memòria i vocabulari d’hivern. Es treballarà amb tot el grup i s’acompanyarà la cançó amb el gest per ajudar a memoritzar i a seguir la cançó. S’aniran introduint instruments de percussió per acompanyar la cançó i conèixer com s’utilitxen. El material necessari serà ordinador, maraques, cascabells, xinxines, caixa xinesa i triangle.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *