VIII Concurs literari de l’escola Mil·lenari

Enguany es celebra el VIIIè Concurs literari, un concurs destinats als alumnes de 2n fins a 5è on els alumnes presenten un conte o un poema de producció pròpia de temàtica lliure escrit en català o castellà. La participació és per parelles i cadascú s’ha inventat un pseudònim que els representa.

Aquests dies a les estones de llengua estem dedicant estones a la creació d’aquestes produccions escrites que presentarem al concurs. Hi haurà una producció guanyadora a cada grup bombolla i un diploma de participació per a tot l’alumnat del centre.  Els nens i nenes guanyadors de cada grup tindran un obsequi i a més els treballs guanyadors es publicaran a la web de l’escola. El veredicte es farà públic el dia de Sant Jordi quan el jurat ens comunicarà els guanyadors. El jurat estarà format pels membres de la Comissió de Sant Jordi.

Feu clic a l’enllaç i podreu veure les imatges dels nens i nenes  de quart treballant amb les produccions.

3r Sortida/ Descoberta de l’entorn de Cardedeu

El dimarts 23 de març, els grups de 3r, van fer una sortida de descoberta de l’entorn de Cardedeu. Els monitors de l’Esquirol els van fer gaudir de la natura i d’una gran passejada pels voltants del nostre poble. Amb aquesta sortida van poder conèixer de primera mà l’entorn, relacionant-lo amb el tema de coneixement del medi que estan duent a terme: El nostre poble…

Feu clic a l’enllaç i en podreu veure les fotografies.

4t – Espai de matemàtiques manipulatives

Des del mes de febrer els nenes i nenes de 4t tenen quinzenalment una sessió de 90 minuts a l’Espai de Matemàtiques Manipulatives.

Durant aquesta estona els infants s’apropen a les matemàtiques d’una manera lúdica a través de diferents propostes amb material manipulatiu, àbacs, reglets, material Base-10 i d’altres a través dels quals guanyen agilitat de càlcul mental, així com fan el pas previ cap als algoritmes.

A través dels materials els infants van trobant les seves pròpies estratègies de càlcul i la manipulació els ajuda a anar consolidant conceptes que ja han estat treballats prèviament a l’aula o que s’introdueixen a través d’un joc determinat.

Us compartim unes quantes fotografies d’algunes de les sessions de l’Espai de matemàtiques manipulatives.

4t- Presentacions de diapositives: descobrim personatges interessants

Aquest segon trimestre algunes nens i nenes de 4t , voluntàriament , ens estan preparant unes presentacions de diapositives on cadascú presenta aquell artista, músic, pintor, dramaturg, actor…que més li agrada.

Alguns alumnes també han aprofitat les presentacions de diapositives per repassar per les proves de català, medi i matemàtiques, de manera que repassar per la prova  és molt més divertit així: bravo Nil , bona idea.

Trobareu totes les presentacions a l’aula de Tutoria del Classroom. Entreu i gaudiu-ne.

Feu clic a l’enllaç i podreu veure’n les fotografies.