Com plantejar un qüestionari de resposta múltiple

La setmana passada vaig preparar un qüestionari de biologia, tipus test amb resposta múltiple, per fer una activitat amb el Moodle. El resultat ha estat espectacular. La nota mitjana ha estat 8/10. Estic força satisfet de les meves alumnes de batxillerat, però aquest cop el Moodle les ha ajudat (i la badada del “profe” també).

La qüestió es que vaig oblidar canviar la configuració per defecte del Moodle, segons la qual cada error resta 0,1 punts. El test era de 25 preguntes amb quatre opcions de resposta per pregunta. En aquestes condicions és pràcticament impossible suspendre encara que no tinguis ni idea del tema.

Un test de resposta múltiple d’aquestes característiques només funciona si cada error resta 0,33 punts i cada encert suma 1 punt. La probabilitat d’encertar una pregunta de la qual no saps la resposta és 1/4, de manera que si es responen totes les preguntes a sort la nota final seria un “0” (suposant que es compleixi la probabilitat). Feu els càlculs i ja ho veureu…

Una altre tema és si un exercici tipus test és una bona eina per avaluar l’aprenentatge. En tot cas, els avantatges són pel professorat: facilitat de correcció, puntuació objectiva i igualitària per a tothom (la qual cosa frena l’alumnat en el moment de les reclamacions), etc.

Què en penseu de tot plegat?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà