Entrarem a la web:http://www.edu365.cat/infantil/monperunforat/dofi/dofi.html
Vídeo :
Fem una introducció de com és i on viu el dofí. El visionarem un parell de vegades i posteriorment farem una conversa per veure quines coses o qüestions els interessa més aprendre als infants per començar a treballar el projecte.
( Què volem saber?)
Quan acabem el projecte el tornarem a visionar per recordar totes les coses que hem anat assimilant i llegirem les paraules que van surtin.
Dibuixos:
Els nens/es passaran el ratolí per damunt d’ells i de les fotos per veure com fem “màgia” i com es transformen. També esbrinarem entre tots què posa a les paraules que surten. Els podem imprimir per pintar-los.
Fotos:
Aquestes sis fotos les podem utilitzar, tant per il·lustrar el projecte les mestres com per fer un treball amb els alumnes d’identificació de les peculiaritats dels dofins.
Podem escoltar i llegir amb lletra de pal primer i posteriorment introduir la lletra lligada; fent-los adonar que podem escriure amb un altre tipus de lletra que es “dona la mà” però que posa el mateix. Els hi podem preguntar: què ha passat amb les lletres?
La primera i l’última activitat les podem incloure dins del bloc “Comuniquem i escoltem”.
Cap al final del segon trimestre es poden utilitzar les activitats del nivell2 pels nens/es que hagin superat el nivell1.
ACTIVITATS: (Nivell1. Parvulari)
OBJECTIUS:
-Escoltar i retenir frases curtes. Aprendre vocabulari nou.
-Resoldre els trencaclosques.
-Buscar la parella.
-Relacionar: número amb quantitat i nom amb part del cos .
-Identificar què menja el dofí.
-Discriminar imatges. Distingir entre iguals i diferents.
-Buscar la paraula que falta.
CONTINGUTS:
-Morfologia del dofí. Parts del cos: aleta, cap,dents,ull,espiracle .
– Menjar dels dofins.Identificació dels peixos entre quatre animals diferents.
-Discriminació d’imatges i orientació espacial.
