S’acaba el curs!!!!!!!

Avui s’ha acabat el curs.
Estem molt i molt contents!!!!!!!!!!
Ara toca descansar, jugar, anar a la piscina, a la platja,…
Molta sort als de sisè!!!!!!

BON ESTIU I BONES VACANCES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

LES CONFERÈNCIES

Ja hem acabat les conferències.
Ens han agradat molt les conferències s’han tractat de les comarques de Catalunya.
Catalunya té 41 comarques, però com que nosaltres som quinze hem fet 15 conferències.
Aquí us deixem les conferències que hem fet:
– Vallès Occidental – Tonet Bassó Navarro
– Ripollés – Jan Blanco Salvans
– Berguedà – Àlex Cadevall Bou
– Vall d’Aran – Lluc Casas Montalban
– Garrotxa – Guillem Esteve Moreno
– Bages – Mey Gonzàlez Matarín
– Conca de Barberà – Ferran Gotarra Sànchez
– Baix Llobregat – Marina López Cadafalch
– Baix Ebre – Irune López Gonzàlez
– Cerdanya – Júlia Martinez Roldan
– Priorat – Iris Martinez Ruiz
– Gironès – Toni Montoya Garcia
– Pallars Sobirà – Ian Pajares Rodriguez
– Anoia – Alan Rodriguez Garcia
– Alt Camp – Ton Serra Fontelles

Alan i Jan

Publicat dins de General | Deixa un comentari

EL NÉSTOR

El projecte Braille que estem fent a la classe ens ha permès fer un munt d’activitats.
Fa unes quantes setmanes, ens vàrem posar en contacte amb el Néstor.
El Néstor és un nen de 10 anys que té una deficiència visual. Mantenim contacte amb ell a través del correu electrònic. Li fem preguntes sobre el Braille i ell ens les contesta.

Preguntes que li hem fet:

– Per què hi ha envasos de productes (ampolla d’aigua, medicaments,..) que porten Braille i altres no?

En realitat tots els productes tindrien que portar braille perquè totes les persones poguessin llegir les etiquetes. Però no hi ha una llei o normativa que obligui a les empreses a posar les etiquetes en Braille. Només les empreses que tenen més en compte les persones amb unes necessitats especials són les que etiqueten els seus productes en Braille. Per sort cada vegada hi ha més d’aquestes empreses.

– Les persones que tenen una deficiència visual poden veure els colors?

Jo no puc distingir els colors però quan vull saber de quin color són les coses ho pregunto. Però m’agraden els colors.

El proper diumenge dia 12 de maig sortirà el Néstor per la tele. Sortirà en un programa de TV2 que es diu “Pàgina 2” i va de llibres. Hi ha una secció del programa en que uns nois/es recomanen algun llibre. Van demanar gravar un alumne que treballi en Braille. Hi sortirà el Néstor i dos companys de la seva classe.

El programa és a TV2 a les 9 de la nit del diumenge.

Mirarem el programa i en parlarem!!!!!

Publicat dins de General | 2 comentaris

ELS MITJANS GRANS I LA MAQUETA SOSTENIBLE

Els mitjans grans, a la maqueta del poble sostenible hem fet:

  • UNA PISCINA: Una petita per nens petits i una gran per tots els grans. Hi ha una depuradora per neteja la piscina i que torni a sortir la mateixa aigua pro neta. No em posat una piscina a cada  casa per estalviar aigua.
  • EMBASSAMENT: L’embassament serveix per emmagatzemar l’aigua quan plou per tenir aigua quan no plogui abans de portar-la a les cases la passa per una depuradora d’aigua potable i després la porta a les cases per que pugin beure aigua.
  • DEPURADORA D’AIGÜES RESIDUALS: La depuradora d’aigües residuals serveix per que les aigües brutes del poble se’n vagin allà i després de que les netegi vagin a la riera d’aigua neta.
  • DEPURADORA D’AIGUA POTABLE: A sota de l’embassament hi posem una petita depuradora per netejar l’aigua que ens servirà per beure.
  • RECOLLIDA D’AIGUA DE LA PLUJA: A cada casa, hi ha un tub que recull l’aigua de la pluja que cau de la teulada, i tira l’aigua de la pluja a les flors , al bosc (etc)

us posem unes fotos de com ens ha quedat

Publicat dins de General | 1 comentari

CURSA D’ORIENTACIÓ A MOSSÈN HOMS

Aquest dilluns 8 d’abril, hem anat a fer una cursa d’orientació, promoguda des del Consell Esportiu de Terrassa.

Primer estàvem una mica espantats pel fet d’haver d’anar sols pel bosc, tant sols amb l’ajuda d’una brúixola i un mapa, però desprès, veient que l’espai no era gran, ens hem relaxat i ens ho hem passat bé (alguns més que d’altres!)

us passem unes fotos de la jornada matinal

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ESTALVI D’AIGUA

A l’escola estem fent un projecte de la sostenibilitat i nosaltres investiguem sobre el consum i l’ús de l’aigua. Una  de les coses que vàrem mirar va ser l’aigua que gastem: abans en una setmana consumiem 8.319 litres i ara consomim 7.363 gaire be 1.050 litres menys, que és tot un metre cúbic.

Com que ho varem aconseguir amb l’ajuda de tots, hem anat per les classes en grups i els hi hem explicat que no havíen de consumir tanta aigua i despres de la setmana d’estalvia, havíem de seguir no malgastant.  Els hi vem anar a dir que ho havíen fet molt bé i que havíen de continuar aixi per que aixi l’ajuntament pagui menys i pugui arreglar les coses del poble que estan espatallades.

Marina i Jan

Publicat dins de General | 1 comentari

Les fonts 2

El dilluns 11 de març vem anar  a les fonts a mirar com rajaven.Vàrem veure com aquests dies s’han recuperat, perque ha plogut molt. L’ aigua estava mes clara,vem agafar, una altra vegada, uns ous de gripau, però aquesta vegada amb una mica d’aigua per veure si ens neixen!!!

Hem mesurat amb l’ajuda d’una garrafa i un cronòmetre el temps que tarda cada una de les fonts a omplir 8 litres que és el que hi cap a la garrafa que hem dut.

Ara esterm calculant els litres d’aigua que rajen cada minut. Ja us ho explicarem!

 

Ferran i Tonet

Publicat dins de General | 1 comentari

Ítaca

Hem fet un projecte sobre Ítaca, la poesia d’en Konstantin Kavafis.
A partir d’aquí hem fet correus a 5 Escoles que es diuen Ítaca, per saber el perquè del seu nom: una era de Barcelona, una de Manresa, una altra Badalona, també la de Vilanova i la Geltrú i la de Sâo Paulo (Brasil).
La de Sâo Paulo va ser l’última en contestar-nos, després d’enviar-hi molts correus.
L ‘Alba ens va ensenyar el correu de Sâo Paulo però no ens va dir que era el correu de Sâo Paulo i nosaltres havíem d’endevinar què era i tots vem dir que era el correu de Sâo Paulo. Ens el van escriure en portuguès.
Ens ha fet molta il.lusió que totes les escoles ens contestessin, així dons, els vàrem enviar un correu per donar-los les gràcies.
La majoria d’escoles ens parlen de la cançó “Viatge a Itaca” d’en Lluís Llach. Li hem fet molts correus al Lluís Llach per explicar-li el nostre projecte, l’hem convidat a l’escola però no ens ha contestat.
Ara li hem escrit una carta perquè no ens donem per vençuts. Esperem que d’aquí a final de curs ens contesti.

JAN i IRUNE.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

EXCURSIÓ A LES FONTS: SEQUERA I VIDA

L’altre dia, varem anar a les fonts de Rellinars perquè estem estudiant l’ús i l’aprofitament de l’aigua dins del projecte de la sostenibilitat que fem tota l’escola. Hem vist que cal estalviar mes aigua perquè en tenim molt poca. La riera baixava seca però a les fonts hi havia una mica d’aigua i també hi havia vida: Hi varem trobar uns gripaus i unes granotes (no sabem b

en bé que eren) i estaven posant ous, en varem veure moltes tires d’ous. En varem agafar uns quants ous per mirar-los a la classe amb la lupa binocular. Ara els tenim amb aigua per veure si finalment en surten els capgrossos.

Publicat dins de General | 1 comentari

Louis Braille.

1809 va néixer a coupray i va morir al 1852.

Estava jugant amb les eines del seu pare i es va queda cec perqué es va clavar un puntxo.

fa temps que estem fent el projecte del Braille i ens volem presentar a un concurs de l’once. Hem de fer un video  que duri un minut sobre   els cecs, la discapacitat i diferents dificultats per fer una vida tranquil·la.

Hem fet tres grups de cinc nens i nenes. Cada grup fa un tema diferent. Ja us l’explicarem.

Fins ara, hem fet uns dies de simular que som cecs, i durant mitja hora anavem amb els ulls tapats. Després anotavem les sensacions a la “llibreta del cec”

Quan tinguem els vídeos, us els mostrarem.

 

Júlia i Ian.

Publicat dins de General | Deixa un comentari