Activitat sobre Biomes terrestres amb codis QR

L’alumnat de 2on d’ESO elaborareu un muntatge audiovisual sobre Biomes terrestres. Us dividireu en grups de 3 i cada grup tindrà assignat un bioma determinat.

1. Cerqueu informació del bioma assignat a Internet i busqueu una imatge que representi el bioma, procurant que no contingui animals.
  2. Utilitzant el Paint, redimensioneu la mida de la imatge a 800 x 600 píxels per tal d’aconseguir una presentació uniforme entre els grups.
  3. Després, obrireu la imatge com a imatge de fons al GIMP i sobre ella afegireu diferents capes amb animals representatius del bioma, un per a cada nivell tròfic (màxim 4 animals). Exporteu la nova imatge.
  4. Obriu la nova imatge en una nova pàgina a l’SMART del document presentació biomes.notebook que trobareu a la carpeta de Ciències Naturals_Ecosistemes.
  5. Cerqueu un vídeo (màxim 2 vídeos) de com s’alimenten els animals que teniu a la vostra imatge i n’obteniu la imatge en un codi QR mitjançant la URL del vídeo.
  6. Afegiu els codis QR a la vostra pàgina de l’Smart.

7. Finalment, mitjançant l’Enregistrador d’Smart i les eines del programa (botons, fletxes, etiquetes,…) registreu una breu descripció del bioma i establiu les relacions biòtiques corresponents.

Els 9 biomes que estudiarem:

Aquesta proposta té com a referent l’experiència presentada en el Projecte Guappis, un projecte col·laboratiu on es comparteixen experiències didàctiques utilitzant aplicacions de dispositius mòbils i tauletes, en la que uns alumnes elaboren una exposició sobre ecosistemes terrestres: http://proyectoguappis.blogspot.com/2013/02/exposiciones-con-codigos-qr.html