Curs COMPETÈNCIA DIGITAL DOCENT

Durant els darrers quatre mesos he realitzat el curs Competència Digital Docent: Curs Bàsic, a través de la plataforma Odissea.

Ara que acaba és moment de fer una reflexió i valorar què m’ha aportat aquest curs, i com puc portar a terme el que he après al dia a dia a l’aula amb els meus alumnes.

Un dels primers aspectes que m’agradaria destacar és que aquest curs m’ha mostrat en quin punt em trobo amb les noves tecnologies, tenint en compte els recursos amb els que disposo a l’escola on treballo, sempre m’ha agradat fer algunes activitats amb les noves tecnologies (tauletes o ordinadors). Les tasques que havia dissenyat consistien en buscar informació, passar alguna creació amb un processador de textos, fer un pòster interactiu… Amb aquest curs m’he adonat que em trobava a la primera fase de substitució, però que les noves tecnologies en donen moltes més oportunitats per treballar amb els nens d’altra manera. Del que es tracta és de redissenyar les activitats per tal de fer que els nens creïn nous materials audiovisuals recollint el seu aprenentatge.  El mateix curs ens ha fet dissenyar alguna activitat d’aquest tipus i, al portar-la a la pràctica a l’aula, t’adones que és molt més completa, més competencial i significativa pels alumnes,.

Altre dels aspectes que m’agradaria destacar és la quantitat de aplicacions que el curs ens ha facilitat, fet que m’ha permès generar un llistat amb totes les aplicacions, especificant per a què serveix cadascuna. És un llistat ben útil que espero anar completant amb l’experiència.

I el darrer punt que destacaré és que aquest curs m’ha obert els ulls en quant a les noves tecnologies. En primer lloc, pel que fa a activitats com el vídeo educatiu, ja que no m’atrevia gaire i pensava que era una feina massa feixuga i m’he adonat que és molt atractiu pels alumnes i és força fàcil i ràpid de preparar. I en segon lloc, pel que fa a l’ús educatiu que es poden donar a les xarxes socials. Tot i que Twitter i Facebook no s’adapten gaire a l’etapa de primària, crec que és interessant trobar altres entorns semblants on els alumnes d’aquestes edats puguin compartir, expressar-se i debatre.

Ara que s’acaba el curs, em proposo com a mesura urgent continuar explorant i experimentant amb les noves tecnologies i donar-li un ús actiu a la meva aula.

I per acabar, m’agradaria agrair a la Nuria Sabaté totes les aportacions que ha fet de les meves tasques ja que m’han ajudat a enriquir-les i aprendre.

“Si se sent bé, no es porta malament”

Bona nit,

avui fem una ullada a la hemeroteca i rescatem aquesta entrevista a la Rebeca Wild, pedagoga alemana.

Em sembla molt interessant el seu punt de vista sobre la necessitat de marcar límits als nens però que aquests siguin raonables i sobretot que sempre li demostrem l’atenció que necessiten.

 

El vídeo educatiu amb VivaVideo

Benvinguts,

després de les vacances nadalenques, tornem a la feina amb un nou repte educatiu: utilitzar el vídeo com a mitjà d’aprenentatge.
El vídeo educatiu és un material audiovisual amb un gran poder per atreure l’atenció dels alumnes i presentar els continguts que estem treballant de manera dinàmica i significativa.

Són moltes les APP que avui dia podem trobar per elaborar vídeos de manera senzilla, per realitzar el primer vídeo educatiu jo he escollit l’aplicació VivaVideo ja que m’ha semblat molt fàcil i intuïtiva.

 

VivaVideo

L’aplicació permet crear vídeos a partir d’imatges, capturar vídeos o editar vídeos ja gravats. Un cop seleccionats aquells clips que vols mostrar al teu vídeo, et permet editar la durada, millorar la imatge aplicant diferents filtres, afegir música, so, text, efectes especials…
Són moltes les opcions disponibles mitjançant una barra d’eines mostrada a la part inferior de la pantalla.
És una aplicació fàcil d’utilitzar i molt intuïtiva per fer servir fins i tot amb els propis alumnes.


Us animo a endinsar-vos en el món del vídeo educatiu!

Ús de la tecnologia a l’aula

Bona tarda,

Avui us presento una proposta didàctica que vaig portar a terme el curs passat amb alumnes de 2n de primària. Vam realitzar un projecte sobre l’ós bru, un animal en perill d’extinció a Catalunya. Vam investigar moltes coses sobre l’ós a través d’una cerca d’informació a internet. Aquesta cerca d’informació la vam realitzar de manera pautada ja que li vam proposar als alumnes dos o tres pàgines webs on podien trobar la informació que necessitàvem.

El fet de limitar la cerca d’informació a les pàgines webs proposades ens donava un major control sobre la informació que rebien els alumnes i ens assegurava que la informació era real ja que prèviament l’havien seleccionat els docents. No obstant, no permetia als alumnes treballar la competència de contrastar la informació.

L’activitat final del projecte, va ser la creació d’un pòster digital per ajudar a salvar a l’ós bru de la seva extinció.

En aquesta activitat, els alumnes van treballar en petit grup amb una tauleta per grup. En primer lloc, van haver d’inventar-se un eslògan pel seu pòster. Van buscar una imatge a internet i la van editar amb l’aplicació PicsArt, on van poder afegir l’eslògan i altres aspectes de decoració pel pòster.

Aquí teniu alguns exemples dels pòsters que van crear:

     

L’activitat va resultar molt motivadora pels alumnes ja que la feien amb les tauletes, buscaven fotografies a internet que s’havien de descarregar i editar. Va resultar que els alumnes que normalment mostren més dificultats per l’aprenentatge, en l’àmbit digital es desenvolupaven amb més facilitat i van tenir l’oportunitat de dirigir el projecte del seu grup, fet que els va fer augmentar la seva confiança.

Aquestes activitats van ser una primera presa de contacte amb la tecnologia que vaig proposar als meus alumnes, em va resultar molt interessant els resultats que es van obtenir i les observacions que vaig poder fer mentre realitzaven aquestes activitats. No obstant, segur que hi ha moltes maneres de millorar aquesta activitat, em doneu algunes idees?

Moltes gràcies!

Salutacions!

Qui sóc

Benvinguts al meu bloc!!!

Què qui sóc??

Sóc la Marta Garcia, mestra de primària especialista en Educació Física.

Tot i que fa uns deu anys que em dedico a la docència, encara sóc una mestra interina i des de fa dos cursos treballo a l’escola Àngela Roca de Viladecans.

Com a mestra tinc moltes inquietuds sobre la meva professió i sovint em qüestiono com fer les coses per tal d’arribar millor als meus alumnes.

Com a mestra d’educació Física que sóc, entre les meves aficions es troba l’esport! He practicat el futbol durant molts anys i ara també sóc entrenadora.

També practico altres esports com el pàdel, el running, el ciclisme i qualsevol altre que em puguin oferir, m’agrada molt mantenir-me en forma i és la manera que tinc per desconnectar una mica del dia a dia.

Espero que us feu una idea de com sóc i aviat ens veiem per aquí!

Salutacions!