Sembla mentida però ja estem al mes de juny i el curs s’acaba. Per uns és un “Fins aviat”, per altres un “Adéu”. Aquests dies tot són preses i nervis per tenir-ho tot a punt, però si teniu un moment us convido a tots i a totes a llegir aquest text que vaig donar al grup de 6è com a petit comiat:
COM EL LLAPIS
Autor: Paulo Coelho
L’infant observava l’avi escriure una carta. En un moment donat, li va preguntar:
– ¿Avi, estàs escrivint una història que ens va passar als dos? ¿És, per casualitat, una història sobre mi?
L’avi va deixar d’escriure, va somriure i li va dir al nét:
– Estic escrivint sobre tu, és cert. No obstant això, més important que les paraules, és el llapis que estic usant. M’agradaria que tu fossis com ell quan creixis.
El nét va mirar el llapis intrigat, i no va veure res d’especial en ell, i va preguntar:
– ¿Què té de particular aquest llapis?
L’avi li va respondre: – Tot depèn de la manera que miris les coses.
Hi ha en ell cinc qualitats que, si aconsegueixes mantenir-les, faran sempre de tu una persona en pau amb el món.
-Primera qualitat: Pots fer grans coses, però no oblidis mai que existeix una mà que guia els teus passos. Aquesta mà l’anomenem Déu, i Ell sempre et conduirà en direcció a la seva voluntat.
-Segona qualitat: De tant en tant necessites deixar el que estàs escrivint i usar la maquineta. Això fa que el llapis sofreixi una mica, però al final, estarà més afilat. Per tant, has de ser capaç de suportar alguns dolors, perquè et faran més bona persona.
-Tercera qualitat: El llapis sempre permet que usem una goma per a esborrar allò que està malament. Entén que corregir una mica el que hem fet no és necessàriament una cosa dolent, sinó una cosa important per a mantenir-nos en el camí de la justícia.
-Quarta qualitat: El que realment importa en el llapis no és la fusta ni la seva forma exterior, sinó el grafit que hi ha dintre. Per tant, tingues sempre cura del que passa en el teu interior.
-Cinquena qualitat: Sempre deixa una marca. De la mateixa manera, has de saber que tot el que facis en la vida, deixarà traços. Per això intenta ser conscient de cada acció.
Us desitjo un feliç estiu!!!
