Escola inclusiva

Són moltes les escoles que s’autodenominen escoles inclusives, però després observem que l’aprofitament de les hores SEP i la resta d’hores de reforç no s’aprofiten. Encara hi ha mestres que pensen que quan t’entra un mestre de reforç, és fantàstic per poder-te plastificar aquell cartell que vols penjar a l’aula, o per fer-te aquelles fotocòpies per la sessió que ve després…  Però no cal anar tan lluny, quan encara hi ha mestres que també utilitzen el reforç perquè la mestra que ve a donar un cop de mà, s’emporti de fora sistemàtica,  a fora l’aula, dos o tres alumnes que van més “fluixos”, (això és un vocabulari que fan servir alguns mestres, per denominar aquells alumnes que a classe “molesten” perquè no segueixen un ritme de la classe marcat per una sèrie de conceptes o mecàniques i que segons alguns mestres, creuen que treient-los de classe, això canviarà.) Això és inclusivitat??

Adjunto un document que ha elaborat el  Departament  sobre  escola inclusiva.  És un document molt acurat  que recull, de manera seriosa, totes les expectatives al voltant de l’escola inclusiva. Parteix dels acords de Salamanca :…“la discapacitat com un fenòmen humà universal, i no pas com un tret diferenciador d’una minoria social per la qual calgui fer polítiques especials”(1994) i dels principis bàsics de la LEC : …”la cohesió social i l’educació inclusiva com a base d’una escola per a tothom…( 2009).

 

http://www20.gencat.cat/docs/Educacio/Documents/ARXIUS/Aprendre_junts.pdf

 

Crec que hem de buscar estratègies dins l’aula perquè tothom sigui acceptat, i proposar activitats prou obertes on tothom hi tingui cabuda, i com no, pensar en el treball cooperatiu, on respectem les característiques i habilitats de cadascú, partint d’allò que saben fer els alumnes i les seves possibilitats.

Sempre podeu visitar i fer una ullada al bloc, on he trobat tota aquesta informació: http://blocs.xtec.cat/escolainclusiva/

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *