Expressió escrita

Aquest apartat és molt ampli, i com es pot comprovar en les proves de competències de llengua, podem observar que les pautes de correcció van encaminades cap a l’ús de connectors textuals per enriquir un text, cap a la revisió i una bona ortografia, una atenció especial cap a la presentació formal segons el tipus de text, cap al sentit i concordança de les frases, etc… Jo per enriquir tot això, utilitzo les bases d’orientació i les rúbriques, per la qual cosa, és obvi que una activitat d’expressió escrita no acapara només una sessió i les posteriors hores de correcció del mestre, sinó que hi ha una reflexió prèvia conjunta del què escriurem i com ho hem d’escriure per fer-ho de la millor manera. Un procés durant, que és quan amb l’ajut de la rúbrica realitzarem l’expressió escrita. I un procés posterior, que és quan s’autoavaluaran a partir dels criteris establerts entre tots, ho poden fer individualment, per parelles, la seva pròpia o la dels altres… Aquí teniu una petita explicació que vaig elaborar a partir de la primera experiència portada a l’aula, per la qual cosa, hi ha una reflexió sobre la pràctica incorporada.
[scribd id=132428789 key=key-170f2ai37u5mfsg2j69z mode=scroll]

 

Recursos i exemples per fer Bases d’Orientació i Rúbriques

Aquestes imatges us portaran a la pàgina web de la xarxa de competències bàsiques del departament, on trobareu exemples de diferents tipus de rúbriques i bases d’Orientació. Remaneu que n’hi ha de tot tipus.

RÚBRICA                                                                                                 BASES D’ORIENTACIÓ

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *