THIS WEEK CINEMA IN ENGLISH!!

Publicat dins de 5. ENGLISH | Deixa un comentari

EXPERIMENTS A P3

EXPERIMENTEM AMB TOT EL QUE ENS ENVOLTA!!

El propòsit d’ensenyar ciències és desenvolupar la capacitat del nen/a per entendre el nostre entorn i per reflexionar sobre els fenòmens naturals que succeeixen al nostre voltant; d’aquesta manera farem que els nostres nens/es siguin crítics.

Cada nen/a ha d’experimentar per si sol, ningú pot experimentar per un altre, d’aquesta manera adquirirán nous coneixements.

Els passos que seguim quan fem experimentació a l’aula són:

–       Observació

–       Formulació d’hipòtesis

–       Experimentació

–       Recollida de dades

–       Constrastar hipótesis.

–       Representació gràfica, si s’escau.

Abans d’iniciar l’experiment s’han de realitzar unes activitats prèvies per motivar als alumnes: cançons, contes, endevinalles, imatges, material concret…

Presentem el material propi de l’experiment (millor portat pels alumnes), el classifiquem, en parlem, per a què serveix, d’on l’han tret…

Després, expliquem què farem i que ells i elles plantegin les hipótesis: Què creieu què passarà?

Van aportant les seves respostes i solucions.

Realitzem l’experiment i ens adonem del que realment ha passat i perquè no ha passat una altra cosa…

Podem fer una gràfica de qui ha dit una solució o una altra…

El més important de l’experimentació és veure una relació entre l’experiment i la vida quotidiana, d’aquesta manera podrán realitzar un aprenentatge significatiu. I veure que hi ha una màgia…quan arriba aquest momento màgic, a tots els nens i nenes se’ls il·lumina la cara, adonant-se que están ….

Publicat dins de 1. ACTIVITATS, 1.1. Educació Infantil | Deixa un comentari

HAPPY HALLOWEEN!!!!

pumpkin

 

Publicat dins de 5. ENGLISH | Deixa un comentari

LES RUTINES A P3

Les RUTINES són aquelles tasques que es fan cada dia seguint el mateix ordre, a primera hora del matí o de la tarda, i que ens serveix per situar als alumnes en l’espai  (a l’aula i l’escola) i el temps (calendari, matí, tarda…).

Després del període d’adaptació s’han iniciat les rutines. A poc a poc s’ha anat presentant tot el material i serà el mestra qui ho anirà fent per tal de fer de model. Després d’aquest temps d’introducció ja seran els encarregats diaris els que les duran a terme.

De bon matí, ens traiem les motxilles, deixem la bossa de l’esmorzar, l’aigua i la carpeta al seu lloc. Anem a penjar la jaqueta i la motxilla al penjador, baixem la cadira i seiem a la rotllana.

Un cop a la rotllana, cantem la cançó de John Brown, la cançó del Bon dia, passem la llista, comptem els nens i nenes que hi ha a casa i els que hi ha a l’escola, mirem el dia de la setmana (cantem la cançó) i el que ens toca, el dia del mes, el temps que fa i preguntem que han esmorzat (ajuda verbal o d’imatges). Cada setmana canviem d’encarregat: passar la llista, fer de maquinista (primer de la fila), posar el temps que fa, repartir les fitxes, netejar les taules… pot buscar algun ajudant si ho necessita.

Demanem quina pràxia (moviment dels òrgans bucofonatoris) volen realitzar i treballem el càlcul mental (començarem a nivell visual i després sense ajuda).

Anem a fer l’activitat preparada: consciència fonològica o racons.

Fem un tren (cantem la cançó del tren petitó) i anem a fer un pipi i a rentar-nos les mans. Tornem a la classe i esmorzem tots junts (cantem la cançó). Recollim les coses i quan acabem anem a mirar un conte. Quan hem acabat tots, fem un tren i anem al pati (s’agafa la jaqueta si es necessita).

Fem pati.

Entrem a la classe, fem un tren, anem a fer un pipi i a rentar mans.

Tornem a la classe i fem l’activitat: matemàtiques, contes, expressió oral, projecte, traç, anglès…

Un cop acabada l’activitat, recollim, anem a buscar la jaqueta i la bossa d’esmorzar.

Esperem als pares i mares, descansant amb els braços creuats sobre la taula, escoltant una cançó suau i esperant a que ens facin un petit massatge al cap. Quan arriben els pares i les mares, hem d’esperar a què la mestra ens cridi. Diem, fins a la tarda.

Per la tarda, arribem, seiem a la rotllana i cantem la cançó de John Brown. Després cantem, la cançó del bona tarda i preguntem que han dinat (ajuda verbal o d’imatges). Fem els bits (repetició del vocabulari a partir d’imatges).

Fem l’activitat de la tarda: experimentació, psicomotricitat, plàstica (pintors), música i el projecte de l’hort.

Un cop hem acabat l’activitat, anem a buscar la jaqueta i la motxilla, i posem a dins la carpeta i l’aigua.

Esperem als pares i mares, descansant amb els braços creuats sobre la taula, escoltant una cançó suau i esperant a que ens facin un petit massatge al cap. Quan arriben els pares i les mares, hem d’esperar a què la mestra ens cridi. Diem, fins demà.

Donem per finalitzada la jornada escolar!!!

ESMORZAR

PATI

ROTLLANA

TREN

Publicat dins de 1. ACTIVITATS, 1.1. Educació Infantil | Deixa un comentari