LES RUTINES A P3

Les RUTINES són aquelles tasques que es fan cada dia seguint el mateix ordre, a primera hora del matí o de la tarda, i que ens serveix per situar als alumnes en l’espai  (a l’aula i l’escola) i el temps (calendari, matí, tarda…).

Després del període d’adaptació s’han iniciat les rutines. A poc a poc s’ha anat presentant tot el material i serà el mestra qui ho anirà fent per tal de fer de model. Després d’aquest temps d’introducció ja seran els encarregats diaris els que les duran a terme.

De bon matí, ens traiem les motxilles, deixem la bossa de l’esmorzar, l’aigua i la carpeta al seu lloc. Anem a penjar la jaqueta i la motxilla al penjador, baixem la cadira i seiem a la rotllana.

Un cop a la rotllana, cantem la cançó de John Brown, la cançó del Bon dia, passem la llista, comptem els nens i nenes que hi ha a casa i els que hi ha a l’escola, mirem el dia de la setmana (cantem la cançó) i el que ens toca, el dia del mes, el temps que fa i preguntem que han esmorzat (ajuda verbal o d’imatges). Cada setmana canviem d’encarregat: passar la llista, fer de maquinista (primer de la fila), posar el temps que fa, repartir les fitxes, netejar les taules… pot buscar algun ajudant si ho necessita.

Demanem quina pràxia (moviment dels òrgans bucofonatoris) volen realitzar i treballem el càlcul mental (començarem a nivell visual i després sense ajuda).

Anem a fer l’activitat preparada: consciència fonològica o racons.

Fem un tren (cantem la cançó del tren petitó) i anem a fer un pipi i a rentar-nos les mans. Tornem a la classe i esmorzem tots junts (cantem la cançó). Recollim les coses i quan acabem anem a mirar un conte. Quan hem acabat tots, fem un tren i anem al pati (s’agafa la jaqueta si es necessita).

Fem pati.

Entrem a la classe, fem un tren, anem a fer un pipi i a rentar mans.

Tornem a la classe i fem l’activitat: matemàtiques, contes, expressió oral, projecte, traç, anglès…

Un cop acabada l’activitat, recollim, anem a buscar la jaqueta i la bossa d’esmorzar.

Esperem als pares i mares, descansant amb els braços creuats sobre la taula, escoltant una cançó suau i esperant a que ens facin un petit massatge al cap. Quan arriben els pares i les mares, hem d’esperar a què la mestra ens cridi. Diem, fins a la tarda.

Per la tarda, arribem, seiem a la rotllana i cantem la cançó de John Brown. Després cantem, la cançó del bona tarda i preguntem que han dinat (ajuda verbal o d’imatges). Fem els bits (repetició del vocabulari a partir d’imatges).

Fem l’activitat de la tarda: experimentació, psicomotricitat, plàstica (pintors), música i el projecte de l’hort.

Un cop hem acabat l’activitat, anem a buscar la jaqueta i la motxilla, i posem a dins la carpeta i l’aigua.

Esperem als pares i mares, descansant amb els braços creuats sobre la taula, escoltant una cançó suau i esperant a que ens facin un petit massatge al cap. Quan arriben els pares i les mares, hem d’esperar a què la mestra ens cridi. Diem, fins demà.

Donem per finalitzada la jornada escolar!!!

ESMORZAR

PATI

ROTLLANA

TREN

Quant a LAURA GALAN VENTURA

c/ Pau Casals, 11-13 17486 Castelló d'Empúries tel.972250234 fax 972250507 correu: ceipruizamado@xtec.cat
Aquest article ha estat publicat en 1. ACTIVITATS, 1.1. Educació Infantil. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *