Presentació

La Mediació Escolar és una eina de treball dins l’IES Bellulla per donar resposta a les dificultats de convivència i a les situacions de conflicte que es poden generar entre alumnes.

Aquest projecte és obert a la participació de les mares i pares d’alumnes, per ajudar a resoldre aquelles situacions que puguin impedir una millora en el funcionament de l’aprenentatge educatiu, i a la vegada per poder detectar situacions que puguin entervolir el creixement personal i afectiu dels alumnes.

Per atendre aquestes situacions hi ha l’Equip Mediador, format per alumnes, pares, mares i professors, que atendrant aquells casos on es planteguin  conflictes, i que puguin dónar pas a situacions que deteriorin la convivència entre els alumnes.

Això requireix una sol·lució dialogada entre les parts enfrontades, i és des de la Mediació Escolar, on s’implanta i es dona l’oportunitat d’afrontar aquests conflictes des del diàleg, el respecte i la convivència.

Tots els alumnes poden demanar la Mediació Escolar, adreçant-se al seu tutor o a l’Equip Mediador; i  s’obre també l’oferiment a les mares i pares, perquè siguin també cooperadors en la millora de la convivència en l’IES Bellulla.

mediacio.jpg