Compta llums de Nadal 5

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els nostres alumnes hauran de marcar tants llums de Nadal com indiqui la quantitat proposada (arriben fins el cinc). D’aquesta manera, agafaren agilitat a l’hora de comptar.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2016/comptallums5.swf” width=”550″ height=”500″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Compartir adreces d’Internet

Us oferim un nou tutorial. En aquest cas, es tracta de la utilització de FatURL una aplicació web totalment gratuïta que ens permet enviar múltiples adreces en un sol enllaç.

Resulta molt útil si hem de compartir diferents enllaços amb els nostres alumnes o bé volem crear una pàgina interactiva de jocs, per exemple, per treballar amb la PDI o a l’ordinador, facilitant, d’aquesta manera l’accés.

També podreu trobar aquest el tutorial amb les indicacions a seguir per compartir enllaços d’Internet, clicant la pestanya MATERIALS i seleccionant l’apartat Tutorials.

Saps llegir ? (2)

Us oferim la segona activitat de la sèrie “Saps llegir ?” adreçada a l’alumnat de l’últim curs d’Educació Infantil i de Primer de Primària, amb la que podran practicar la comprensió lectora.

NOTA: Els alumnes podran realitzar l’activitat amb lletra de pal i lligada.

Altres activitats de la sèrie:

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2015/sapsllegir2.swf” width=”500″ height=”375″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

Lletra a lletra. Vocals + PLT

Us oferim, a continuació, la tercera activitat de la sèrie “Lletra a lletra” adreçada als primers cursos d’Educació infantil. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P”, “L”, “T”. Amb aquest joc, podran practicar i memoritzar la situació de les lletres en el teclat.

Es tracta d’una activitat pensada per treballar de forma individual, encara que la primera part es pot introduir amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe.

Els nens i nenes podran triar entre les opcions:

  1. APRÈN: Podran aprendre el vocabulari a treballar i observar com s’escriu.
  2. ESCRIU: Amb l’ajut del teclat, hauran d’escriure la paraula.
  3. Altres activitats publicades de la sèrie:

    1. Lletra a lletra. Vocals + P
    2. Lletra a lletra. Vocals + PL

      [kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2015/lletraalletraplt.swf” width=”500″ height=”340″ wmode=”opac” /]

      Captura de pantalla del joc:

      Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Infoactivitat: Monoface

Monoface és el resultat d’una campanya publicitària de l’empresa americana mono. Amb aquesta aplicació interactiva, els nostres alumnes poden passar una bona estona creant la cara més divertida, a partir de la combinació de les trets facials de 15 persones diferents.

Poden canviar el pentinat, canviar els ulls per separat, la boca el nas i la part superior del tronc, clicant amb el ratolí o amb el dit (si la pantalla és tàctil). En total són possibles 759.375 rostres diferents.

També podem deixar el que programa que faci la combinació de forma aleatòria clicant a sobre de “shuffle face”.

DESCÀRREGA DEL MATERIAL

Clica a sobre la imatge:

MATERIALS

Compta panellets 10

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els nostres alumnes hauran de marcar tants panellets com indiqui la quantitat proposada (arriben fins el deu). D’aquesta manera, agafaren agilitat a l’hora de comptar.

Altres activitats relacionades:

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2015/comptapanellets10.swf” width=”550″ height=”500″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Compta panellets 5

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els nostres alumnes hauran de marcar tants panellets com indiqui la quantitat proposada (arriben fins el cinc). D’aquesta manera, agafaren agilitat a l’hora de comptar.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2015/comptapanellets5.swf” width=”550″ height=”500″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Lletra a lletra. Vocals + PL

Us oferim, a continuació, la segona activitat de la sèrie “Lletra a lletra” adreçada als primers cursos d’Educació infantil. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P”, “L”. Amb aquest joc, podran practicar i memoritzar la situació de les lletres en el teclat.

Es tracta d’una activitat pensada per treballar de forma individual, encara que la primera part es pot introduir amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe.

Els nens i nenes podran triar entre les opcions:

  1. APRÈN: Podran aprendre el vocabulari a treballar i observar com s’escriu.
  2. ESCRIU: Amb l’ajut del teclat, hauran d’escriure la paraula.
  3. Altres activitats publicades de la sèrie:

    1. Lletra a lletra. Vocals + P

      [kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2015/lletraalletrapl.swf” width=”500″ height=”340″ wmode=”opac” /]

      Captura de pantalla del joc:

      Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Palabras. Vocales + PLT

Os ofrecemos, a continuación, la tercera actividad de la serie “Las primeras consonantes.Palabras ” destinada a los primeros cursos de Educación infantil. En esta ocasión, se trabajan les palabras que tienen vocales + “P”, “L” y “T”.

Es una actividad ideal para trabajar con la pizarra digital, con todo el grupo-clase.

Los niños y niñas podran escoger el nivel a trabajar:

  1. APRENDE: Podran aprender el vocabulario a trabajar y observar com se escribe.

  2. COPIA: Tendrán que formar la palabra tal y como indica el modelo.

  3. LEE: Tendrán que formar la palabra, sin el modelo.

  4. ESCRIBE: Tendrán que escribir la palabra, sin el modelo. Cuando acaben, tendrán que clicar encima del botón “Comprobar” y, si la palabra no está escrita correctamente, el programa marcará en rojo las letras equivocadas.

Otras actividades de la serie:

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2015/palabrasPLT.swf” width=”500″ height=”420″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del juego:

Para jugar a pantalla completa, clica aquí.

Missatge secret (3)

Us oferim una nova activitat de la sèrie “missatge secret” adreçada a l’alumnat de l’últim curs d’Educació Infantil i de Primer de Primària, amb la que podran practicar l’escriptura i comprensió lectora de petites frases, descobrint un missatge secret.

Els nens i nenes hauran de desxifrar el contingut del missatge, a partir de la icona que representa el seu so, practicant d’aquesta manera la correspondència so-grafia. En una primera fase amb ajut (visualitzant la lletra que s’amaga a sota la icona).

Les frases que ajuden a incorporar el vocabulari bàsic, estan acompanyades d’il·lustracions i escrites en lletra de pal, per facilitar-ne la comprensió.

Altres activitats de la sèrie publicades:

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2015/missatgesecret3.swf” width=”500″ height=”375″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí

Palabras.Vocales + PL

Os ofrecemos, a continuación, la segunda actividad de la serie “Las primeras consonantes.Palabras ” destinada a los primeros cursos de Educación infantil. En esta ocasión, se trabajan les palabras que tienen vocales + “P” y “L”.

s una actividad ideal para trabajar con la pizarra digital, con todo el grupo-clase.

Los niños y niñas podran escoger el nivel a trabajar:

  1. APRENDE: Podran aprender el vocabulario a trabajar y observar com se escribe.

  2. COPIA: Tendrán que formar la palabra tal y como indica el modelo.

  3. LEE: Tendrán que formar la palabra, sin el modelo.

  4. ESCRIBE: Tendrán que escribir la palabra, sin el modelo. Cuando acaben, tendrán que clicar encima del botón “Comprobar” y, si la palabra no está escrita correctamente, el programa marcará en rojo las letras equivocadas.

Otras actividades de la serie:

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2015/palabrasPL.swf” width=”500″ height=”420″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del juego:

Para jugar a pantalla completa, clica aquí.

Palabras. Vocales + P

Os ofrecemos, a continuación, la primera actividad de la serie “Las primeras consonantes.Palabras ” destinada a los primeros cursos de Educación infantil. En esta ocasión, se trabajan les palabras que tienen vocales + “P”.

Es una actividad ideal para trabajar con la pizarra digital, con todo el grupo-clase.

Los niños y niñas podran escoger el nivel a trabajar:

  1. APRENDE: Podran aprender el vocabulario a trabajar y observar com se escribe.

  2. COPIA: Tendrán que formar la palabra tal y como indica el modelo.

  3. LEE: Tendrán que formar la palabra, sin el modelo.

  4. ESCRIBE: Tendrán que escribir la palabra, sin el modelo. Cuando acaben, tendrán que clicar encima del botón “Comprobar” y, si la palabra no está escrita correctamente, el programa marcará en rojo las letras equivocadas.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2015/palabrasP.swf” width=”500″ height=”420″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del juego:

Para jugar a pantalla completa, clica aquí.

El nom dels colors

Us oferim, a continuació, una activitat adreçada als infants d’Educació infantil amb la que els alumnes podran aprendre el nom dels 11 colors bàsics: blanc, negre, vermell, blau, verd, groc, rosa, taronja, lila, marró i gris. També pot ser útil per als nouvinguts.

Els nens i nenes podran realitzar l’activitat, seguint 6 nivells diferents de dificultat, amb suport textual o sense.

Es pot treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe o bé de forma individual.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2015/nomcolors.swf” width=”250″ height=”400″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del joc:



Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Punt a punt… (20)

Us oferim aquesta activitat adreçada als nens i nenes d’Educació Infantil i del Cicle Inicial, amb la que podran repassar la numeració fins el 20 d’una manera lúdica. Els infants hauran de descobrir el dibuix que s’amada darrera els punts, tot seguint la sèrie numèrica.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2015/20puntsfigures.swf” width=”400″ height=”400″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del joc:



Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Lletra a lletra. Vocals + P

Us oferim, a continuació, la primera activitat de la sèrie “Lletra a lletra” adreçada als primers cursos d’Educació infantil. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P”. Amb aquest joc, podran practicar i memoritzar la situació de les lletres en el teclat.

Es tracta d’una activitat pensada per treballar de forma individual, encara que la primera part es pot introduir amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe.

Els nens i nenes podran triar entre les opcions:

  1. APRÈN: Podran aprendre el vocabulari a treballar i observar com s’escriu.
  2. ESCRIU: Amb l’ajut del teclat, hauran d’escriure la paraula.
  3. [kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2015/lletraalletrap.swf” width=”500″ height=”340″ wmode=”opac” /]

    Captura de pantalla del joc:

    Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

LLetres i números

Us oferim aquesta activitat adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil.

Els nens i nenes hauran de classificar els nombres i les lleters que van caient, abans que se’ls escapin.

Aquesta activitat és ideal per fer-la servir amb la PDI.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2015/numllemenu.swf” width=”469″ height=”400″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

Missatge secret (2)

Us oferim una nova activitat de la sèrie “missatge secret” adreçada a l’alumnat de l’últim curs d’Educació Infantil i de Primer de Primària, amb la que podran practicar l’escriptura i comprensió lectora de petites frases, descobrint un missatge secret.

Els nens i nenes hauran de desxifrar el contingut del missatge, a partir de la icona que representa el seu so, practicant d’aquesta manera la correspondència so-grafia. En una primera fase amb ajut (visualitzant la lletra que s’amaga a sota la icona).

Les frases que ajuden a incorporar el vocabulari bàsic, estan acompanyades d’il·lustracions i escrites en lletra de pal, per facilitar-ne la comprensió.

Altres activitats de la sèrie publicades:

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2015/missatgesecret2.swf” width=”500″ height=”375″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí

Con mucho gusto (1)

Os ofrecemos esta actividad dirigida a los niños y niñas del Ciclo Inicial, aunque también se podria introducir en el últim curs de Educación Infantil. Con este juego tendrán que descubrir el alimento que se esconde detrás de las pistas y podrán comprobar su compresión lectora, así como ampliar su vocabulario.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2015/conmuchogusto.swf” width=”500″ height=”374″ wmode=”opac” /]

Versión Catalana

Captura de pantalla del juego:

Para jugar a pantalla completa clica aquí.

Amb molt de gust (1)

Us oferim aquesta activitat adreçada als nens i nenes Cicle Inicial, encara que també es podria introduir a l’últim curs d’Educació Infantil. Amb aquest joc hauran de descobrir l’aliment que s’amaga darrera de les pistes i podran comprovar la seva compressió lectora, així com ampliar el seu vocabulari.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2015/ambmoltgust.swf” width=”500″ height=”374″ wmode=”opac” /]

Versió Castellana

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

Missatge secret (1)

Us oferim aquesta activitat adreçada a l’alumnat de l’últim curs d’Educació Infantil i de Primer de Primària, amb la que podran practicar l’escriptura i comprensió lectora de petites frases, descobrint un missatge secret.

Els nens i nenes hauran de desxifrar el contingut del missatge, a partir de la icona que representa el seu so, practicant d’aquesta manera la correspondència so-grafia. En una primera fase amb ajut (visualitzant la lletra que s’amaga a sota la icona).

Les frases que ajuden a incorporar el vocabulari bàsic, estan acompanyades d’il·lustracions i escrites en lletra de pal, per facilitar-ne la comprensió.

[kml_flashembed movie=”http://llapiscolor.wikispaces.com/file/view/missatgesecret1.swf” width=”500″ height=”375″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí