Ús didàctic del material multimèdia

Els/les nostres alumnes, durant tot el projecte, hauran de realitzar diferents activitats.

En aquestes activitats utilitzaran diversos materials i recursos audiovisuals.

Treballaran en equip, parelles i individualment en determinats moments, segons requereixi l’exercici, taller, ..

És important estar ben organitzats, planificar el procés que s’haurà de portar a terme, realitzar les propostes presentades i avaluar-se i coavaluar als companys/es.

Cal valorar les avantatges i inconvenients de l’ús didàctic del material multimèdia.

El mitjà, per si mateix, no és el responsable de l’aprofitament o de les dificultats que puguin sorgir durant el seu ús educatiu, cal tenir en compte no només el context tecnològic, sinó els contextos físic, psicològic, didàctic, organitzatiu i humà (Cabero i Duarte, 1999).

AVANTATGES:

 Podem presentar la informació de manera completa, variada i real.

 Afavoreix la curiositat i l’atenció per part dels infants.

 Al presentar els continguts a través d’imatges (fixes o en moviment, amb so, molts colors, … l’activitat es fa més atractiva, interessant i motivadora.

 “Fomenta la col·laboració entre alumnes i la comunicació de coneixements” (Prendes, 1996, 162).

 Contribueix al treball autònom.

 Facilita la comunicació i l’accés a la informació per part dels alumnes amb dificultats d’aprenentatge.

INCONVENIENTS

* Masses materials cal escollir el més adient.

* Necessitat de formació permanent.

* Alguns alumnes es tanquen en el món virtual i els hi costa socialitzar-se entre ells.