Els/les nostres alumnes, durant tot el projecte, hauran de realitzar diferents activitats.
En aquestes activitats utilitzaran diversos materials i recursos audiovisuals.
Treballaran en equip, parelles i individualment en determinats moments, segons requereixi l’exercici, taller, ..
És important estar ben organitzats, planificar el procés que s’haurà de portar a terme, realitzar les propostes presentades i avaluar-se i coavaluar als companys/es.
Cal valorar les avantatges i inconvenients de l’ús didàctic del material multimèdia.
El mitjà, per si mateix, no és el responsable de l’aprofitament o de les dificultats que puguin sorgir durant el seu ús educatiu, cal tenir en compte no només el context tecnològic, sinó els contextos físic, psicològic, didàctic, organitzatiu i humà (Cabero i Duarte, 1999).
AVANTATGES:
Podem presentar la informació de manera completa, variada i real.
Afavoreix la curiositat i l’atenció per part dels infants.
Al presentar els continguts a través d’imatges (fixes o en moviment, amb so, molts colors, … l’activitat es fa més atractiva, interessant i motivadora.
“Fomenta la col·laboració entre alumnes i la comunicació de coneixements” (Prendes, 1996, 162).
Contribueix al treball autònom.
Facilita la comunicació i l’accés a la informació per part dels alumnes amb dificultats d’aprenentatge.
INCONVENIENTS
* Masses materials cal escollir el més adient.
* Necessitat de formació permanent.
* Alguns alumnes es tanquen en el món virtual i els hi costa socialitzar-se entre ells.