Dia Internacional de la Dona Treballadora

Les persones som lliures d’ésser el que vulguem quan siguem grans. Tots i totes tenim el dret i el deure de poder triar lliurement i sense condicionaments de gènere allò a què volem dedicar la nostra vida laboral. Cas contrari estarem caient en una situació de segregació horitzontal, un concepte que ve a representar una de les discriminacions laborals que afecten especialment les dones: elles tenen més facilitat per treballar en ocupacions que segueixin el rol tradicionalment assignat a les dones: cures a terceres persones (infermeres), educació de la mainada (professores d’infantil), elaboració de menjars (cuineres), cura de la llar (netejadores), etc. El mateix passa amb els homes, per exemple, en treballs que requereixen força física (construcció).Hem de trencar aquesta barrera invisible, que ve donada, principalment, per l’educació que rebem dels elements de socialització, tant primaris (família i escola) com secundaris (amistats, mitjans de comunicació), i que continuen potenciant una socialització del gènere, que fa que les persones visquin la seva vida condicionades per tot un seguit d’estereotips i rols de gènere.                                   La societat, mitjançant les fonts de socialització primàries i secundàries, haurien de treballar en favor d’una tria lliure de les persones del seu futur professional. Una tria que s’ha de basar en les capacitats, habilitats i desitjos de cada persona, independentment del seu sexe, i no en funció dels estereotips i rols de gènere adquirits i interioritzats en el procés de socialització de gènere.

Sortida a l’Observatori de Pujalt

Sortida 02/03/20

Els nens i les nenes de 6è hem estat a l’Observatori de Pujalt, un observatori meteorològic i astronòmic a on es pot observar el cel, de dia i de nit, a 750 m d’altitud a la Catalunya Central.  Allà vam aprendre conceptes bàsics d’astronomia com: el moviment dels astres, el moviment i la posició dels planetes en el Sistema Solar, com es produeixen les estacions, o coses tan interessants com per què no cauen els satèl·lits!!!

El darrer Nadal al Marià Manent

Han estat dies de molt treball, de nervis, de somriures i d’il·lusió. Els nens i les nenes de 6è s’han esforçat molt perquè el seu últim concert a l’escola fos especial, i ho han aconseguit.

Us deixem un recull de fotografies dels dies previs al concert, del dia de la gran estrena, i de l’amic – amiga invisible perquè veieu com ho han viscut els vostres nens i nenes.

Bones Festes!!

 

Concert a la Llar del Carme

El passat 18 de desembre els nens i les nenes de 6è vam anar a la residència d’avis i àvies la Llar del Carme per retre’ls un petit homenatge a mode de concert de Nadal. Tot i que vam estar una mica atapeïts/des, els avis i les àvies s’ho van passar d’allò més bé. Van gaudir de les nostres cançons i del recital de flauta, i van tenir el detall d’obsequiar-nos amb unes nadales i dolços de nadalencs. Va ser una experiència molt bonica!

Sortida a Santa Maria del Mar i Parlament de Catalunya

La Basílica de Santa Maria del Mar, tradicionalment Santa Maria de la Mar, antigament Santa Maria de les Arenes, és una església de tipus gòtic català de Barcelona, al barri de la Ribera i construïda entre 1329 i 1383. Els mestres d’obra foren Berenguer de Montagut (el dissenyador principal de l’edifici) i Ramon Despuig. Pel que fa a la part exterior, és considerada l’única gran església gòtica catalana perfectament acabada, tot i que un dels campanars no s’acabà fins al segle xix.                                                

El Parlament de Catalunya és l’òrgan legislatiu de la Generalitat de Catalunya. És una de les institucions que formen la Generalitat de Catalunya, juntament amb la Presidència de la Generalitat de Catalunya, el Consell Executiu o Govern, el Consell de Garanties Estatutàries, el Síndic de Greuges, la Sindicatura de Comptes i el Consell de l’Audiovisual de Catalunya. L’article 55 de l’Estatut de Catalunya de 2006[3] defineix el Parlament com aquell que:

  1. Representa el poble de Catalunya.
  2. Exerceix la potestat legislativa, aprova el Pressupost de la Generalitat de Catalunya i controla i impulsa l’acció política i de govern.
  3. El Parlament és inviolable.

La seva composició ha de ser d’entre 100 i 150 diputats, actualment està format per 135 diputats, que s’elegeixen per sufragi universal. Les seves sessions són dutes a terme al Palau del Parlament al parc de la Ciutadella de Barcelona.               

Treball Cooperatiu

El coneixement, segons la teoria piagetiana, es construeix a partir de la interacció entre la persona i l’entorn. L’objectiu d’aquesta interacció sempre serà el d’arribar a un acord o a una resposta comuna després de partir de punts de vista moderadament divergents.

És per això que un dels objectius del treball cooperatiu és fugir de la competitivitat a l’hora d’aprendre, descartant les recompenses individuals en favor de les grupals, i treballar ideals com la discussió, la negociació i, en general, els valors de respecte, solidaritat i democràcia.

Us deixem una sèrie de fotografies on es recullen alguns moments de treball cooperatiu. L’experiència quan vam barrejar grups, 6èA i 6èB, va ser molt enriquidora i els nens i nenes s’ho van passar d’allò més bé!                      

La Carta dels Reis de l’Orient

Els Reis de l’Orient fan l’entrada triomfal a tots els pobles, viles i ciutats. De vegades, hi arriben per terra, amb vehicles de tota mena o enfilats damunt els animals més variats. Quan tothom els ha rebut amb la solemnitat que els escau, comença la feinada de visitar les llars una per una, per portar els regals a tota la gent… Sempre que hàgim fet prou bondat; altrament, els reis ens passaran carbó.                Portar un registre exhaustiu i acurat de les nostres malifetes per valorar de manera encertada si ens mereixem els regals és una tasca difícil. Una tasca que ultrapassa la capacitat de Melcior, Gaspar i Baltasar, que ja tenen prou maldecaps. Han de menester ajudants que, per dir-ho clar i català, els facin la feina: són els patges, els carters reials, els criats i els espietes que es passen tot l’any vigilant què fem i què no fem.                 

Tomando Conciencia Schools

Prenent Consciència Schools és un programa que té com a objectiu conscienciar els nens i nenes a l’escola sobre la importància dels hàbits de vida saludables i la sostenibilitat.

Compta amb un atractiu programa en línia en què els alumnes reben durant un trimestre consells sobre activitat física, alimentació, coneixement de el cos, gestió de les emocions, prevenció a les substàncies tòxiques i sostenibilitat.

Després de 12 setmanes de programa en línia, la iniciativa conclou amb “El Repte Final”: un gran esdeveniment lúdic-esportiu a què assistiran tots els participants.