El passat dimecres, dia 3 de febrer, els nens i les nenes de 5è vam fer una visita al museu del CosmoCaixa. Allà vam poder visitar l’exposició permanent, al voltant de les ciències, i el Planetari amb un documental sobre la creció de l’Univers. Va ser un dia molt divertit per a tots nosaltres.
L’octubre de 1904 Picasso va conèixer al poeta André Salmon, i també a Guillaume Apollinaire, poeta i escriptor precursor del surrealisme. Des que Picasso es va instal·lar a Montmartre, la paleta i els temes de Picasso van començar a canviar, la pobresa i duresa de la vida dels artistes de circ i saltimbanquis van aportar un nou lirisme als seus quadres en el pas de l’època blava a l’anomenada època rosa. Els temes que tractava eren l’alegria i la inquietud existencial amb un toc de malenconia. Va pintar màscares, arlequins, domadors i pallassos. Obres representatives d’aquesta època són Acròbata amb pilota o noia amb pilota, La família de saltimbanquis, Acròbata i jove arlequí i Família d’acròbates amb granota.
El crit (Skrik en noruec) és l’obra més coneguda d’Edvard Munch (1863 – 1944). L’obra data del 1893, i s’engloba dins de l’estil expressionista. La tècnica utilitzada va ser l’oli i tremp sobre cartró de 91 cm x 73,5 cm. Actualment l’original es troba a Nasjonalgalleriet, a Oslo, tot i que existeixen al voltant de 50 còpies.
El tema de l’obra es resumeix en una persona en primer pla que no se sap bé si és un home o una dona per la poca definició de la silueta, que crida angoixada. El crit sembla que es transmet a tot el paisatge.
Guernica és un famós quadre de Pablo Picasso, que té com motiu el bombardeig de Guernica. El Govern de la Segona República Espanyola va encarregar a Picasso un quadre que decorés el Pavelló Espanyol durant l’Exposició Universal de 1937 a París. Picasso va realitzar un quadre cubista expressant la seva visió del bombardeig i el va anomenar Guernica. Ha passat a ser una obra fonamental per entendre la història de l’art.
El Guernica de Picasso mostra persones, animals i edificis destrossats per la violència i el caos generat per les bombes.
El passat divendres, dia 28 de gener, els nens i les nenes de l’escola vam celebrar el Dia Escolar de la No-Violència i la Pau. Paral·lelament, a la classe, vam treballar els següents premis Nobel de la Pau: la Mare Teresa de Calcuta i l’organització solidàdia d’UNICEF. Finalment vam acabar el dia, tots plegats al pati de l’escola, cantant “Imagine” de John Lennon.