Les postals de Cinquè

Aquest any hem après a fer dos nous models de postals. Les dues amb cors i totes dues ben fàcil de fer. Una de les postals és per l’alumnat de Tercer i una altra per a les nostres famílies. Us mostren unes quantes fotos del resultat final. Esperem que us agradin.

p1010169

 

postal05

Qui se’n menjarà més?

Tres amics dinen junts. El Pere diu:

– No tinc molta gana només menjaré un terç de la pizza.

Després el Pau comenta que ell sí que té molta gana i que menjarà dos sisens de la pizza.

La Joana, que li encanta la pizza diu:

– Doncs jo menjaré mitja pizza. I perquè és molt gran… sino me la menjaria tota.

fraccio01

PREGUNTES:

1. Escriu per ordre de qui menja més a qui menja menys.

2. N’hi ha que en menjaran igual?

3. Sense menjar-te tota la pizza, quina fracció podries dir per representar que has menjat més que cap d’ells?

Fes un comentari i respon a les preguntes. No t’oblidis de numerar les respostes.

Tema 5: La contaminació lumínica…

sagradafamilia-a-la-nitA la pàgina 67  del llibre de català hi ha una pregunta molt interessant sobre la il·luminació dels monuments. Quan l’hem corregida a classe ha donat peu a una interessant conversa.

Ara al nostre bloc recollirem tots els comentaris i opinions que se n’han fet i altres que volgueu afegir.

Afegiu la vostra resposta a l’apartat de comentaris.

Animeu-vos a participar!!!

La pregunta diu així:

Per què es recomana a l’hivern tancar l’enllumenat dels monuments a partir de mitjanit?

Recopilación de los chistes del Josep…

Una niñera de Lepe se fue al parque con el bebé que cuidaba, a la vuelta trajo otro distinto. Cuando la niñera regresó a la casa del niño que estaba cuidando, la madre le dijo histérica:  ¿Dónde está mi niño? ¡Este es distinto al mío!!!
– Ay señora, usted me dijo “Si el niño se hace caca, lo cambias”.

 ¿Cómo se dice en japonés “espejo”?    Chi choi yo. 

¿Cómo se dice “encendedor” en japonés?   Sakayama.

¿Por qué no va Bob Esponja al gimnasio?   Porque ya está cuadrado.

¿Con qué se emborrachan los pingüinos? – Con licor del polo

¿Cómo se dice en ruso “suegra”? – Storrba. 

 

Josep P.

Un llibre d’aventures molt interessant

LA POR D’ENRIC LARRÉULA

Al llarg del trimestre hem llegit el llibre La por de l’escriptor català Enric Larréula. L’hem d’acabar de llegir aquest Nadal, perquè després de les vacances farem alguns treballs sobre el mateix i, segurament, vindrà l’escriptor a fer-nos una xerrada-col·loqui sobre la seva obra.

Podeu anar comentant el que us agrada del llibre, a quina part aneu, si hi ha alguna cosa que us ha sorprès, etc.

 

El personatge misteriós de la setmana…

Aquesta activitat té premi… Es tracta d’endevinar de quin personatge parlem.

Donarem unes quantes pistes, qui cregui que ho sap fa un comentari i escriu el nom del personatge i si vol explica com ho ha descobert. Si les respostes no són correctes anirem donant més pistes. Guanya qui l’encerti primer… I el premi, aquest cop, serà un súper regal cibernètic.

Animeu-vos a participar!!

Setmana del 13 al 19

Primera pista: Pot tenir orelles però no escolta, té boca però no parla, té nas però no es moca…

Segona pista: Una manta el manté calent… I la mainada li dóna de menjar…

Tercera pista: Per tal que cagui la mainada li fa cops de bastó mentre li cantem una cançó…

ELS GUANYADORS DE LA SETMANA REBRAN UNA TARGETA AMB FLORS!!!!

Guanyadors/es del primer concurs “El personatge misteriós”

1. Comentari correcte que ha arribat primer: Miguel C.

2. Comentari correcte amb menys errors ortogràfics: Laila S.

3. Comentari correcte més enginyós: Jonás R.

4. Comentari correcte més complet: Carlos G.

Enhorabona als guanyadors!!!

tio01

El Nadal i les tradicions

Nadal és una època plena de celebracions, tradicions de tota mena i un munt de coses més. Ho celebra gent de religió cristiana, tot i que els que hi conviuen els veuen i senten i, fins i tot, participen i gaudeixen d’aquest esperit nadalenc, amb els seus costums i festes.

Ara que és tan fàcil saber que fan a l’altra punta del món, o veure als nostres carrers i places gent d’arreu del món, també ens adonen de la diversitat de maneres de celebrar el Nadal, amb personatges, cançons, menjars de tota mena, d’aquí o d’altres llocs.

Celebracions com el sopar de Nochebuena, els tradicionals regals la nit de Reis, el tió, el raïm, els torrons, Sant Esteve, etc. s’apleguen amb altres elements com el Pare Noel, els ninots, els polvorons i altres.

A la nostra escola també fem algunes coses aquest dies previs a les vacances: un gran concert, decoració de l’escola, postals que s’intencanvien alumnes de diferents classes, els poemes i cançons nadalencs, l’amic invisible o el tió els més petits de l’escola.

El tió és un tronc d’arbre amb trets humans: té ulls, nas i boca, i de vegades duu una barretina. Ja fa uns dies que ha arribat a l’escola, al passadís de l’edifici dels petits, que puntualment l’alimenten prou bé. Així l´´ultim dia del trimestre ‘cagarà’ de valent petits regals, sobretot txutxes. Se’l tapa perquè no passi fred. I se’l fa cagar fent cops amb un pal mentre canten cançons tradicionals sobre el tema.

Els del Cicle superior del Claret hem anat a l’Auditori

Guia d’Orquestra, concert a l’Auditori.

El divendres, dia 10 de desembre al mati els alumnes de 5è i 6è de l’escola Sant Antoni M. Claret var anar a veure un concert a l’Auditori de Barcelona. Van tocar obres de diferents músics mentre alumnes de l’escola Oriol Martorell feien actuacions de dansa, acompassades amb la música. L’orquestra que va tocar era la Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya. Al llarg del concert van presentar els diferents instruments i famílies d’instrument que conformen una orquestra. 

Els comentaris que feu sobre aquesta activitat després els afegirem al text.

Us va agradar? Què en destacaríeu? Què en penseu de l’actuació dels alumnes de l’Oriol Martorell? 

guiaorquestra