Treballem amb els decimals.

Us presentem una pàgina a Internet on podeu treballar d’una manera molt divertida els nombres decimals…

Es tracta d’escriure quant falta per arribar a un nombre determinat. La solució és un nombre decimal i has d’utilitzar el punt per a la coma. Et va donant pistes. Escriu les operacions que facis a la teva llibreta.

decimals

Sant Valentí… un altre dia dels enamorats!!!

Veig que alguns de la colla del Pau parlen de Sant Velentí i del dia dels enamorats…

Així que podem utilitzar l’apartat de comentaris per expressar tota mena de sentiments positius envers els nostres companys y companys de classe, el professorat, els pares, els amics, etc…

Pensem que és molt bonic estimar i sentir-se estimar i, també, compartir amb altres aquest sentiment en positiu i generosament.

Aquest dia dels enamorats, doncs també tenim Sant Jordi, de les parelles, de l’amor i l’amistat, el dia de Sant Valentí, és un bon dia per expressar l’estima que sents cap a una altra persona. Us oferim algunes frases que anirem incrementant. També pots enviar unes flors per Internet o recitar uns versos… Si tens alguna altra idea, comparteix-la amb nosaltres a través de l’apartat de comentaris.

‘En els somnis i en l’amor, no hi cap l’imposible’

Janos Arnay

‘És l’amor, no la raó, que és més fort que la mort’.

Thomas Mann

‘He decidit apostar per l’amor. L’odi és una càrrega masa pesada’.

Martin Luther King Jr.

‘Durant la meva joventut l’amor sera el meu mestre; en la maduresa, la meva ajuda i en la vellesa serà el meu encant’.

Kahlil Griban

‘Jo estimo molt a tot l’alumnat de cinquè i de tota l’escola, i vull el millor per a tots ells i les seves famílies’.

Manel Parra

‘De solitari a solidari va una lletra: fes el canvi’.

Graffiti anònim

‘Si planta una llavor d’amistat, recollirà un ram de felicitat’.

Lois L. Kaufman

Una vida sense amics és com viure en una illa deserta, sense aliments, sense aigua, sense llum.

Imagina’t que ets un nen o nena del Paleolític (1)

Fes una redacció sobre com creus tu que seria la teva vida al Paleolític, tot i tenint en compte el que hem estudiat a Medi. Intenta afegir detalls que coneixes de la vida d’aquesta primera etapa de la Prehistòria… I pots afegir algun element misteriós, fantàstic o narratiu.

El tipus de text pot ser expositiu, narratiu i, fins i tot, amb diàlegs. Un diari, un petit conte o una presentació. El que et sembli més adient per a expressar-te millor en aquest tema.

I si pots, fes anar aquestes paraules o de la seva família: nòmada, recol·lector, caça, pintures rupestres, os, balma i tribu.

Aquí tens una foto de la Balma del Corneta que es troba a la Garrotxa

balma-del-corneta

Anem a fer una llarga, completa i interessant llista…

Adjectius qualificatius

Escriviu tots els adjectius qualificatius que se us acudeixi… Els anirem col·locant per ordre alfabètic en aquesta pàgina. A veure quants n’apleguem sense consultar cap diccionari però.  A cada comentari com a màxim heu d’escriure deu adjectius i no s’hi val de repetir-ne cap. Els heu d’escriure per ordre alfabètic, per facilitar-ne la seva col·locació. Per tant, abans d’escriure-hi algun, fixeu-vos si ja és a la llista.

A

amable

B

bondadosa

C

culinari

D

dietètic

E

elegant

F

forçut

G

galant

H

humil

I

idealista

J

junt

K

L

legal

M

meravellós

N

noble

O

ordenat

P

pacífic

Q

queixós

R

regalat

S

silvestre

T

típica

U

única

W

X

xiroi

Y

Z

Animeu-vos a visitar el nostre bloc i a participar.

holaAnimeu-vos!!!

Aquestes són les idees, comentaris, consells i animacions que us fem des de la classe de 5è de l’Escola Sant Antoni M. Claret, que tal que visiteu i participeu en aquest bloc.

Hola a tothom espero que us agradin els escrits i les coses que us presentem en aquest bloc.

Kevin M.

Hola a tothom esperem que us agradi el nostre bloc, podeu deixar comentaris al nostre bloc.

Carlos G.

Me gusta este blog porque es muy divertido y hay muchas preguntas muy divertidas.

Carlos H.

Vinga, connecteu-vos! Poseu-vos on vosaltres vulgueu, hi ha moltes coses.

Josep P.

Vinga, animeu-vos i connecteu-vos a aquest bloc que és molt guai, amb el Pau de cartró que és molt bonic. Si us connectiu i endevineu l’endevinalla guanyeu un regal…

Juanjo G.

Éssers vius de les regions polars

Descripció de l’hàbitat

Les regions polars són les àrees al voltant dels Pols Nord i Sud geogràfics de la Terra. L’àrea al voltant del Pol Nord és coneguda como l’Àrtic, i inclou gairebé tot l’Oceà Glacial Àrtic i àrees del nord d’Europa, Àsia i Nordamerica. L’àrea al voltant del Pol sud és coneguda com l’Antàrtica, i inclou al continent de l’Antàrtica i parts de l’Oceà Glacial Antàrtic.

Dia i nit

Si vius en un lloc que està allunyat de l’equador, és possible que notis que durant l’hivern hi ha menys hores de llum solar que durant l’estiu. Això és degut a la inclinació de l’eix de la Terra. La inclinació de la Terra és la raó per la qual hi ha estacions. Mentre més aprop s’està d’un dels pols, menor quantitat de llum solar hi ha durant els dies d’hivern.

En el cercles Àrtic i Antàrtic hi ha un dia sencer quan el Sol mai no es posa i quan el Sol mai no s’aixeca. El Sol mai no es posa duran el solstici d’estiu ( 21 de juny al nord, 21 de desembre al sud), i no s’aixeca duran el solstici d’hivern /21 de desembre al nord, 21 de juny al sud)

Just en els pols, el Sol brilla durant la meitat de l’any i hi ha foscor durant l’altra meitat. Això fa que un any sigui com un llarg dia. 

Animals de les regions polars

Balena geperuda

Pingüí

Foca

Caribú o ren

Llebre àrtica

Morsa

Ós polar

Llop àrtic

marsopa

Perdiu nival

Peix gel

Elefant marí

Orca

Guineu polar

Un dibuix amb pingüins fet amb el Paint pel Marc F.

marc

Avui hem conegut millor els nostres fillols i filloles…

Avui després del pati hem visitat la classe de P-5, amb els alumnes de la qual farem un interessant Apadrinament de lectura. Ha estat molt agradable veure com ens han rebut, els nens i nenes de P-5 ens miraven molt i estaven molt atents a les explicacions de l’Anna, l’Evaristo i el Manel.

Els hem mostrat un peix peixet i després un de més gran… I hem cantat la cançó ‘Peix, peixet’. Després hem donat a la tutora de P-5 els dos peixos grans i un de petit i ella ha anat cridant un per un als padrins i padrines de Cinquè i els ha presentat els seus fillols o filloles.

Quan ja tots estàvem parellats els hem regalat dues bossetes amb uns papers, en un posava ‘PEIX’ i en l’altre ‘PEIXET’ i a dins hi havia un peix i un peixet. Ho hem fet aquest dies amb papiroflèxia i els hem decorat personalment per als nostres fillols i filloles. Ja us mostrarem les fotos i el bonic que han quedat els peixos…

Ara només esperar cada dijous a llegir conjuntament els padrins i els fillols.

Avui hem visitat tota la colla del Pau la nostra parcel·la.

A les tres hem anat tota la classe a veure com va l’hort, hem repassat el vocabulari bàsic de l’hort, s’ha reforçat el treball a l’hort i com fer-ho. Hem regat els diferents conreus que hi ha amb unes regadores fetes amb ampolles d’aigua.

A partir d’ara hi haurà dos responsables cada setmana per a regar l’hort, dos per a veure els planters i dos per fer el manteniment del camí, les tanques, controlar que tot vagi bé, etc.