L’amic ideal (6)

Un bon amic no cal que sigui perfecte, ni llest, ni presumit, etc. No ha d’impactar el físic, ni com es vesteix, ni la marca de la roba que porta.

Jo crec que ha de ser: sincer, amable amb mi i amb totes les persones.

És necessari que sigui lleial, ha d’estar amb tu a les verdes i a les madures, dir sempre les coses a la cara i no parlar pel darrere.

Un amic ha d’ajudar-nos, estar sempre quan estem passant un mal moment, saber perdonar si s’ha escapat alguna paraula que l’hagi afectar.

Ha de preocupar-se per mi; cal que tingui un bon cor. Jo crec que un amic no ha de ser molest, ha de jugar amb mi, compartir. Un bon amic no ha d’abusar de la nostra amistat i, com ha dit algú a la classe, no ens ha de defraudar.

Manuela C. 5è.

L’amic ideal (5)

El meu amic ideal ha de ser sincer amb mi i amb tots i no ha de dir les coses d’amagat. No cal que sigui llest, ni bonic, ni benparlat, però no ha de molestar, no ha de riure quan jo, per exemple, m’he caigut i no ha d’abusar de l’amistat.

Jo crec que no ha de defraudar volent i que ha d’ajudar-me en els meus moments difícils.

Ha de ser amable i ha de preocupar-se de mi. Ha de ser lleial i ha de jugar amb mi i ha de saber perdonar.

Cal que tingui un bon cor i que no parli malament de mi. No l’ha d’importar el físic i ha d’estar amb els amics a les verdes i a les madures.

Alan S. 5è.

L’amic ideal (4)

Per a mi un amic ideal no ha de ser ni molt bonic, ni molt lleig, sinó que ha de ser amable, simpàtic, benparlat, amb confiança, que em vulgui per tot, no per la meva pilota o pel que tinc i ja està.

També un bon amic ha de ser lleial, no trair-me; cal que tingui bon cor, que doni la cara i no l’esquena. Cal que sigui raonable amb la gent. I no enfadar-se si li diuen que pari de molestar.

Ha de saber perdonar, no abusar de l’amistat i no ha de defraudar mai. Ha de ser una bona persona, ajudar en tot el que pugui si pot i cal que no menteixi, perquè tu has de confiar en ell i ell en tu.

Noemi R. 5è.

L’amic ideal (3)

Un bon amic ha de ser respectuós i sincer. No cal que sigui perfecte ni bonic, alt o ric, però ha de preocupar-se dels seus amics si tenen algun problema.

Recolzar-nos i donar-nos ànims en tot moment i sobretot en els moments difícils. Ha de jugar amb mi i ser feliç. No ha d’abusar de la nostra amistat i jo crec que és necessari que sigui lleial.

Ha d’estar amb mi a les verdes i a les madures. Dir-te les coses a la cara, compartir les coses i també col·laborar amb tu si ho necessites.

Un bon amic ha de portar-se bé amb mi i amb tothom.

Carlos H. 5è.

L’amic ideal (2)

L’amic i ideal ha de ser sincer, amable i bona persona, etc… També ha de ser raonable, confiat i responsable. Un bon amic ha de saber perdonar, no cal que sigui bonic, llest i el millot de tots, ric o ser el més graciós.

Necessàriament ha de confiar en tu, ser lleial, un bon company i una bona persona, que em pugui ajudar en els meus conflictes.

Per a mi un bon amic o amiga és que es preocupi de les teves coses, que respecti la teva manera de ser, el teu comportament i que reaccioni bé, etc.

Una amistat bona si és ideal és la millor de totes. Els amics han de ser agradables i, si poden, fer-nos feliços a nosaltres. Ha de ser una bona persona, saber reaccionar en els moments difícils que tu puguis tenir i no decepcionar-te mai.

Els amics ideals són els qui saben ser bones persones, generosos i amb un cor que sigui el més bo de tots.

Un amic no ha de prendre’t el pèl i no s’ha d’aprofitar de ningú i menys si és el teu amic.

Laila S. 5è.

L’amic ideal (1)

Un amic ideal ha de ser sincer, dir les coses a la cara, dir-te la veritat encara que sigui dura. Ha d’estar amb tu a les verdes i les madures. Jo crec que és necessari que sigui lleial amb tu.

Ha de portar-se bé amb tu i amb tothom, sobretot les persones que ens estimen, perquè un nen que no es porta bé i no té respecte pels altres, no pot ser l’amic ideal.

Un bon amic no ha d’abusar de la teva amistat i ha de ser raonable amb tu i amb tothom; també cal que vulgui perdonar.

Cal que tingui un bon cor, ja que no importa que sigui lleig, petit o gran o que vagi ben mudat ni que sigui el millor dels estudiants, tot això no cal. No importa que sigui negre o blanc, d’un altre país o d’aquí, l’important és el seu cor.

Jordan B. 5è.

Guanyadors de la sisena edició del Personatge misteriós…

Ja tenim els dos guanyadors de la sisena edició, han estat Moisés P. i Manuela C.. Enhorabona a tots dos i a tots els participants.

Efectivament la solució d’aquesta edició era el pingüí i altres animals de l’habitat polar.

Aquestes han estat les quatre pistes que es van donar:

Primera pista: Ara arriba Carnestoltes, tots sortim a passejar, ens posem una disfressa… De què ens disfressarem???

Segona pista: La disfressa té a veure amb la biodiversitat, amb la geografia mundial, el clima, la flora i la fauna i amb les disfresses que es faran en altres classes.

Tercera pista: Fred, fred, fred, molt fred i neu i glaç. I torna a llegir les pistes anteriors (biodiversitat, vida, diversa, flora, fauna, éssers vius)…

Quarta pista: La portada de l’àlbum la farem amb motius d’aquesta disfressa…

Aquest han estat els comentaris dels dos guanyadors:

Premi al primer comentari correcte

Jo crec que ho sé perquè a més a més ho vas dir… Penso que ens disfressarem de pingüins, perquè és la portada de l’àlbum i te a veure amb la biodiversitat, la flora, la fauna, etc.Manuela C. 5è

Nota: Sí, ens disfressarem de pingüins i d’altres animals polars, com és que hem utilitzat per fer la portada de l’àlbum.

Premi al comentari correcte més correcte després del primer

Jo crec que ens disfressarem de pingüins perquè estem fent això a la portada. Moises P. 5è

Nota: Efectivament, ens disfressarem d’animals polars. Caldrà veure si tots de pingüins, de foques, lleons polars, óssos polars, etc. O per grups o amb altres elements de l’habitat polar.

I aquests tots els altres comentaris:

Jo crec que ens disfressarem de moltes coses. Tony O. 5è.

Rèplica: Ja, però exactament de què? Moltes coses són moltes coses i has de concretar una mica…

Ens disfressarem de reciclatge, perquè estem estudiant això: fem lletres, les pintem… Podria ser aquesta.Josep P. 5è.

Rèplica: Potser sí que el material que utilitzarem per fer les disfresses seran de reciclatge… Però la pregunta és la següent ‘De què exactament ens disfressarem aquest any?’… Serà un animal, una persona o un cosa?… En definitiva, què serà?

Jo crec que ens difressarem de mags perquè l’any passat els de sisè es van disfressar de mags. Moisés P. 5è. Claret

Rèplica: Moisés, els mags tenen a veure amb la biodiversitat, amb la geografica, la fauna i la flora?… Jo crec que hi ha més coses, animals i personatges que tenen a veure amb el que treballarem…

Ara ja sé fer comentaris… Crec que ens disfressarem d’alguna cosa. Bladimir G. 5è.

Jo crec que és la prehistòria perquè és el tema de medi. Jonas R. 5è

Rèplica: Fred, fred, fred…

Jo crec que ens difressarem de la prehistòria perquè estem estudiant la prehistòria. Moisés P. 5è

Rèplica: La Prehistòria té a veure amb la biodiversitat, la flora i la fauna… Fred, fred, fred!

De gel perquè tinc un pèl i la portada és del gel o de l’hivern, té a veure amb aquestes dues coses pero no n’estic segur. Josep P. 5è

Rèplica: Vas molt bé, cirerer! Calent, calent… gairebé ho tens ja… estàs en la bona zona, Josep.

Jo crec que ens disfressarem d’un ninot de neu. Juanjo G. 5è.

Rèplica: Molt bé, un ninot de neu té a veure amb la pista de ‘Fred, fred, fred’… Però i les altres pistes, Juanjo. Té a veure amb la flora i la fauna, amb la biodiversitat, amb la portada de l’àlbum que hem fet avui, etc.

També crec que ens podríem disfressar de núvol… Juanjo G. 5è.

Rèplica: Molt bé, Juanjo, però de què ens disfressarem? Té a veure amb la portada de l”àlbum, amb la biodiversitat, etc…

Un jeroglific per a cada dia…

Al llarg d’aquesta setmana us proposem un nou repte, trobar la resposta d’unes preguntes a partir d’un dibuix. Això ja ho utilitzaven els antics egipcis i s’anomena jeroglífics. Els jeroglífics combinen tota mena de dibuixos, símbols, nombres (romans, àrabs, etc), lletres, … Si us hi fixeu bé, trobareu la solució!

Un altre pas, un pèl més complicat, seria crear els nostres propis jeroglífics. Pots intertar de fer-ne algun que l’anirem publicant al bloc.

Un exemple de jeroglífic

el pont

Quin temps fa avui a Canàries?

jerofligic04