L’Hora del Planeta 2011

horaplaneta

Apaga el llum

Dissabte 26 de març de 2011 de 20.30 a 21.30.

encén el planeta

L’”Hora del Planeta” proposa d’apagar els llums per un hora, un acte més que simbòlic contra el canvi climàtic i a favor de la natura, l’estalvi energètic, un consum amb seny i moltes altres coses que van ben unides.

Des de fa l’any 2007 ho organitza World Wildlife Fund/Fons Mundial per a la Natura/Fondo Mundial para la Naturaleza (WWF), aquesta és la seva adreça:

http://www.worldwildlife.org/home-full2.html

I com diuen els mateixos organitzadors d’aquesta gran festa pel Planeta:

‘Aquesta nit, entre les 20.30 i les 21.30 hores, compten amb la teva participació per apagar el llum i celebrar la gran festa del Planeta. Aquest any, volem ser molts més i demostrar allò que podem aconseguir junts: enviar un missatge clar als govern per tal que recolzin definitivament l’acord climàtic que el planeta necessita i s’avanci amb polítiques concretes en la protecció del medi ambient .’

Milions de persones a tot el món se sumen aquest dissabte a l’Hora del Planeta. En aquesta edició, Espanya és el segon país amb més ciutats inscrites a la campanya, amb 250, només superada per Canadà, amb 422. En total, són 135 països que han confirmat oficialment la seva participació, amb 4.500 ciutats al llarg dels 7 continents.

Aquestes són dues imatges de la Sagrada Família abans i després de l’apagada.

sagradafamilia

I com diuen des de la WWF siguem coherents i apostem pel planeta les 24 hores dels 365 dies de l’any. Hi ha moltes coses que podem fer per estalviar energia, no malbaratar recursos, protegir les espècies en perill d’extinció, etc.

T’hi apuntes?

A l’apartat de comentaris pots escriures quines coses podem fer nosaltres, en el dia a dia, per apostar pel planeta…

Gràcies.

Treball i estudi del cap de setmana

Recordeu que estem al final del segon trimestre i és l’hora de moltes proves, dictats, exàmens, avaluacions, revisions, etc.

Aquest cap de setmana podeu treballar els temes o àrees de les quals tenim proves.

Dilluns, 28 de març de 2011

  1. Preguntes de comprensió lectora del tema 9. Cal que us llegiu la lectura uns quants cops.
  2. Dictat preparat.

Dimarts, 29 de març de 2011

  1. Preguntes de Medi, tema de l’Edat medieval
  2. Prova de problemes amb nombres decimals

Dimecres, 30 de març de 2011

  1. Prova d’expressió escrita en Català
  2. Prova de vocabulari (Biodiversitat, hort, eines, noves paraules).

Presentacions amb el Power Point…

A la classe d’informàtica hem començat a treballar les presentacions, el programa Power point, les diapositives, títols, etc.

Haurem de fer durant les properes sessions tres Presentacions:

  1. Una sobre un determinat país. El treball es fa per parelles i cadascuna de les parelles fa dos països.
  2. Una presentació personal: amb informació biogràfica, opinions personals, vivències, etc.
  3. Un conte: Text inventat per l’alumnat, algunes il·lustracions, música, etc.

Aquestes presentacions les podrem presentar en català, castellà o anglès. I ens serviran per a l’intercanvia amb l’Escola Gaudí, els Jocs florals i les àrees de llengua.

Primera sessió: Divendres, dia 25 de març de 2011

  • Obrir una carpeta a la carpeta de Cinquè ‘Presentacions països’. El nom de la carpeta serà el país escollit i el nom de l’alumne o alumna.
  • Arxiu d’imatges del país que hem de treballar (mapa, bandera, capital, monuments, paisatges, costums, vestits, gastronomia, moneda, etc). Més endavant podem buscar alguna música típica, un petit text o l’himne del país.
  • Inici de la primera diapositiva del Power Point: Títol i petita presentació del país.
      • Nom
      • Situació
      • Límits
      • Habitants i capital
      • Llengua o llengües que s’hi parlen
  • Anar afegint diapositives: Inserir noves pàgines, imatges, quadres de text, WordArt, etc.
      • Mapa del país
      • Bandera del país
      • Capital del país amb imatges
      • Gent i costums
      • Etc.

En les properes sessions anirem revisant les diapositives fetes, podem afegir animacions, altres títols o imatges, canviar el format, color, etc., afegir un fons, iniciar els vincles, treballar la presentació (Temps, música, canvis, etc.).

Països escollits en la primera sessió

  • Argentina: Josep

  • Brasil: Juanjo

  • Hondures: Manuela

  • França: Miguel

  • Xina: Anita

  • Romania: Adi

  • Marroc: Adrián

  • Portugal: Laila

  • Itàlia: Montse

  • Espanya: Manel

  • Groenlàndia:Moisés

  • Rep. Dom.:Carlos G.

  • Índia:Aroa

  • Rússia:Jonàs

  • Japó:Noemi

  • Holanda:Carlos H.

  • Regne Unit:Daniel

  • Alemanya:Antonio

  • Estats Units:Kevin M.

  • Veneçuela:Kevin R.

  • Xile:Alan

  • Colòmbia:Bladimir

  • Turquia:Sergio

  • Mexic:Raúl

  • Canadà:Tony

  • Egipte:Jordan

L’accent diacrític

Hem treballat l’accentuació d’algunes paraules que no haurien d’accentuar-se, però que porten accent per diferenciar-les d’altres que s’escriuen igual… És el cas de be (xai) i bé (adverbi) i d’altres. A Informàtica estem fent algunes galindaines amb aquestes paraules, sobretot monosíl·labs. Us en presentem un tastet.

os

L’ós del zoo s’ha trencat un os de la cama

A l’apartat de comentaris podeu escriure frases amb aquestes paraules, seria bo que en la mateixa frase sortís tant el mot accentuat com el que no duu accent.

Exemple: Quan són les cinc tinc molta son.

Brossa orgànica…

Farem un llistat ben ampli de tota la brossa orgànica que, com ens han dit avui al Parc Central de Nou Barris, cal ficar als contenidors marrons. Després va als compostadors i es transforma en adob, molt important per a les plantes d’hort, parcs i jardins.

Escriurem la llista inicial que vam escriure entre tots ahir a la classe. A veure si la completem, enviant altres possibilitats a l’apartat de comentaris:

  • Peles de fruites: pera, poma, préssec, etc.
  • Fulles de verdures, hortalisses, etc.
  • Restes de menjar.
  • Tovallons de papers.
  • Taps de suro.
  • Restes de menjar (pa, carn, peix, ossos, etc.)
  • Closques d’ous.
  • Restes d’infusions: té, poleo, camamilla, etc.
  • Restes de plantes i flors.

Explicació de la brossa orgànica, la recollida selectiva, el compostatge i els adobs a la Festa de la Primavera escolar 2011, dijous, 24 de març de 2011 al Parc Central de Nou Barris.

festaprimaveracomp

Festa de la Primavera escolar 2011

Les classes de cinquè i sisè de la nostra escola hem anat al Parc Central de Nou Barris per celebrar la Festa de la Primavera escolar, una activitat que organitza cada any l’Ajuntament de Barcelona.
Ens ho hem passat molt bé i ha estat una manera molt agradable i educativa d’iniciar la primavera. Hem transplantat una planta, ens han regalat a tothom una flor i ens han explicat que és el compostatge.

Festa primavera