Interessants cartes de treball de l’alumnat de sisè…

A sisè han fet unes interessants cartes laborals per oferir els seus serveis a un determinat empresari. N’hi ha que estan molt ben escrites i, algunes, han adjuntat el currículum vitae i cartes de recomanació…

Què us han semblat?

Us atreveiríeu a fer-ne alguna?

Qualsevol cosa que vulguis dir, escriu-la a l’apartat de comentaris.

Aquesta és l’adreça on són les cartes de treball: http://blocs.xtec.cat/casteclaret6/category/carta-laboral/

Treballem més amb la descripció… (1)

descripcio

La descripció

Descriure és dir com són les coses, animals, persones, lloc, etc. de forma detallada i ordenada.

Una descripció equival a un retrat escrit o parlat d’un objecte o ésser. Llegir i escoltar una descripció és el mateix que veure una fotografia d’allò que hom descriu.

Passos per a descriure bé:

1.     Observar amb atenció el que anem a descriure.

2.     Seleccionar els elements més importants. Els trets més suggerents, físics i psicològics; aquells que t’hagin impressionat.

3.     Presentar aquest element en ordre: de dalt a baix, de dins a fora, d’esquerra a dreta, del general al detall…

4.     Redactar tenint cura d’aspectes importants com la presentació (marges, lletra, puntuació), ortografia, lèxic, ús de recursos (comparacions, enumeracions, repeticions, etc.). Escriure el text amb exactitud, expressivitat i originalitat.

Per descriure un animal aquestes preguntes ens poden orientar a l’hora de fer la seva descripció.

 ü   De quin animal volem parlar?

 ü   Quin tipus d’animal és? (Domèstic o salvatge, mamífer, au, insecte, peix, etc.)

 ü   Quin és el seu hàbitat habitual? On acostuma a viure, créixer, alimentar-se…?

 ü   Com és el seu cos? (Cos, cap, potes, ull, boca…)

 ü   Com es reprodueix? Com és la seva alimentació i la de les seves cries?

 ü   Quin caràcter té?

 ü   Saps alguna curiositat d’aquest animal?

·        Presència d’adjectius qualificatius

                   Prim, clar, fort, llarg, salvatge, àgil, curt, blanc, …

·        Ús de comparacions

                   Les seves dents són com navalles.

                   Les seves potes són gruixudes i fortes com una torre.

Trobareu les descripcions d’animals que han fet la Colla del Pau al bloc dels seus treballs:

http://blocs.xtec.cat/treball5claret/

Agenda per a la setmana del 2 al 6 de maig

Dilluns, 2 de maig

  1. Visita a l’exposició dels tallers de la biodiversitat. Primera Hora.
  2. Treball a l’hort sobre els éssers vius.
  3. Assaig de les actuacions i grabació. Lipdub.
  4. Correcció de la fitxa de Medi.

Dimarts, 3 de maig

  1. Recitació dels poemes del tema. Poemes de festa. Grabació d’anglès.
  2. Il·lustració d’alguns poemes.
  3. Taller de plàstica.

Dimecres, 4 de maig

  1. Inici dels vestuaris de Cantània. Assaig.
  2. Fitxa de matemàtiques.

Dijous, 5 de maig

  1. Dictat preparat de català.
  2. Prova sobre les figures planes.
  3. Correcció de les descripcions.

Divendres, 6 de maig

  1. Passar al Word les descripcions dels animals fantàstics.
  2. Fer amb el Paint el dibuix de l’animal fantàstic.
  3. Il·lustrar el text del Word amb el dibuix.

Errors a l’hora de parlar o escriure en català… (3)

IMPORTANT: Els comentaris en vermell s’han de respondre… Vol dir que encara estan pendents les contestacions.

Kevin M., demà és el contrari d’ahir, quin és el contrari de després?

Jo crec que és abans. Kevin M. 5è

Raúl, quan parles d’un tema musical, d’una peça cantada, com ho has d’escriure? Cançò, cancò, cançó?

Manel s’ escriu cançò. Raul A. 5è. :-)

 

Alan S. Al FC Barcelona també el coneixem per…

Jo crec que també es pot dir Barça.
Alan S. 5è
Nota: Correcte, Barça amb majúscula i c trencada. Perfecte.

Montse, com es diu la dona que treballa en una cuina?

Manel és cuinera :) .
Montse V. 5è Claret

Noemi, com es diu la cuinera de la nostra escola?… No s’escriu Irena… El seu nom no té cap a… Com es diu definitivament?

Manel la cuinera de l’ escola es diu Irene. Noemi R. D.

Manel, una de les alumnes que va guanyar una mata d’enciam va ser l’Anita. Com es diu l’altra?

Els noms de les dues alumnes són: Anita i Laila… L-A-I-L-A

Manuela què és això?

enciam

Això és enciam.
Manuela C. 5è :)

Nota: Molt bé, Manuela. Perfecte.

Laila, com has d’escriure correctament el teu nom, la inicial del teu cognom i el punt?

Laila S.

Nota: Molt bé, Laila… Però a tot arreu ho has d’escriure així. També a la part de dalt… 🙄

L’hort ha florit i en algunes plantes ja han sortit els fruits…

Ben aviat podrem menjar carbassó, pèsols, maduixes, enciams, cebes, pastanagues i patates…

L’hort fa goig de veure’l… I amb les pluges d’abril com la d’ahir encara més.

Cal remoure de tant en tant la terra, per oxigenar-la. I també periòdicament treure les males herbes i tenir-ne cura dels conreus.

Aqui teniu algunes fotos que hem pres avui.

p1010010

p1010013

p1010006

Una nova sessió de l’Apadrinament de lectura amb P-5

Avui hem anat un altre cop a la classe de P-5 a llegir amb els nostres fillols i filloles. Cada parella ha triat un llibre i hem estat llegint quinze minuts. El proper dijous continuarem llegir els llibres que avui hem començat.

Seria interessant que els qui pogueu expliqueu a l’apartat de comentaris com a anat, quin llibre heu triat i parlar-ne una mica.