Apadrinament de lectura amb l’alumnat de P-5

Avui ha vingut l’Anna Porta, que és la tutora de P-5 a la nostra escola, a explicar-nos com serà l’activitat de lectura amb els alumnes de la seva classe. Ho enfocarem bàsicament com un acompanyament de l’alumnat de cinquè amb els de P-5 i dedicarem un dia a la setmana per llegir i gaudir llegint i aprenent tots plegats.

L’Anna ens ha comentat que són nens i nenes petits però molt eixerit, i que els alumnes de cinquè que són més grans que ells hi hauran de posar molt de seny. També a ells els agrada demostrar que en saben molt i que és bo que aprenguin.

No cal dir que ha d’haver bona companyonia, respecte i acceptació de tots, tal com som. Animar-los en tot moment i anar en positiu. La paraula màgica -ens ha remarcat- és ‘Molt bé’…

És molt important treballar els sons, les lectures són amb lletra de Pal (Majúscules) i tindrem molts llibres de tota mena per a llegir. Ho farem en algun espai adient de l’edifici dels petits.

Caldrà per tot això, moltes ganes, paciència, bon rotllo i anar fent.

A l’hora de llegir és important no només les paraules que hi ha als llibres, sinó tambél’explicació dels dibuixos i anar fent preguntes, dient comentaris, fixant-se en les imatges, etc. Fer-los veure els detalls, plantejar dubtes o fer una petita observació, perquè llegir és també això, fixar-se en totes aquestes coses.

Per exemple:

– On és?

– Quins colors hi ha?

– Quin animal es veu?

Fer aquesta activitat també implica aprendre a veure imatges, per entendre-les i per millorar; reforçar o ampliar el vocabulari i desenvolupar un interès crític envers la lectura.

Serà una interessant activitat que farem a partir de febrer fins a final del curs. I de tant en tant hi pot haver algunes sorpreses, com el secret que ens ha explicat l’Anna…

S’ha obert un interessant debat, hi ha hagut algunes preguntes i s’ha insistit que sobretot no posem preses i no fem la seva feina, perquè no els ensenyem a llegir sinó els acompanyem a llegir. Anem a agafar-los de la mà, per endinsar-nos tots junt en aquesta apassionant aventura de la lectura….

Esperem que ens ho passem bé tots plegats, aprenguem força i tinguem interès.

Qualsevol comentari, pregunta, opinió la podeu escriure a l’apartat de Comentaris…

3 thoughts on “Apadrinament de lectura amb l’alumnat de P-5

  1. Miguel C.

    Espero que ens ho passem molt bé i quan ja acabem que els nens de P-5 hagin après moltes més coses
    Miguel C. 5è

  2. Manuela C.

    Manel, això d’anar anirem al febrer, no?

    Manuela C. 5è
    Resposta: Sí, tan bon punt tinguem les llistes dels padrins/padrines i fillols/filloles començarem. La idea és poder començar la setmana que ve, el dijous. Així que ja teniu una responsabilitat més…

  3. Anna Porta

    Tinc moltes ganes de començar l’activitat.
    Els nens i nenes de P5 encara no són gaire conscients del que representa tot plegat. Només la Rosi, que té la seva germana gran a 5è, està molt il·lusionada amb l’apadrinament. Fins aviat, nois i noies de 5è.
    Anna

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *