Notícies breus

QUE ENS ENSENYA LA MIREIA?

La Mireia es la monitora del Consell Dels Infants. Ens ensenya a comprendre, a ser tolerants i agradables, això ens ajudarà a millorar el comportament tan a casa com a l’ escola. Ens ho passem molt bé a les sessions.

EL CONSELL DELS INFANTS és un servei de l’ajuntament que serveix pereducar a els infants i fer que siguin més responsables.

Es important perquè de grans ens farà molta falta tot allò que aprenem allà

Autores: Eva Surdé i Liz Riveros.

Mecanografia Els nens i nenes de cinquè, durant el primer trimestre, els qui volien, van fer amb  la Montse, mecanografia. Ens ha ensenyat a escriure amb les dues mans, ens ha ensenyat a buscar informació, imatges i més coses. A més a més, és gratis! I pots anar el dilluns, dimarts, dimecres o dijous. Sabràs escriure més ràpid que abans! Apuntat a mecanografia, no te’n penediràs. T’ho recomanem.

Autores:

Meritxell Tesifón i

Cristina Macián

SENSE LLUM I SENSE ANAR A ESCOLA  Ahir a la tarda dia 26/1/09 al sud a Alt Empordà, 3500persones es van quedar sense llum i deu escoles van tancar a causa de una fort vent que bufava a 126km / h. El fort vent va xocar contra els cables de la llum i també els va trencar! Va fer caure molts arbres i ho va destrossar tot. Els nens i els professors  de l’Alt Empordà no van poder assistir a  classe. Tot això ha fet que Protecció Civil mantingui l’alerta del temporal. A Catalunya va haver-hi vuit morts a causa del temporal.         inun.jpg

Autores: Andrea Clapés i Marina Sànchez

Inundacions al país Basc

El País Basc  declara emergencia per  desbordaments   de molts rius. Durant les pròximes hores pot ser que es desbordin més. Aquest temporal ha sigut a causa de ciclogenesis explosiva.

Han hagut precipitacions fins a 60 litres. Les localitats més afectades han estat: Herreria, Balmaseda i Sodupe.

Desbordament  al pais basc

pais-basc.jpg

AUTORS: ERIC I MARIO

COMFERÈNCIA AL NOU PRESIDENT

D’ESTATS UNITS

El dia 27 del 2009 el canal de TV Al-Arabia va concedir entrevistar a Barack Obama,

perquè s’ha convertit en el nou president dels Estats Units. El president és partidari que israelians i palestins reprenguin les converses de pau. Ha donat la seva opinió sobre la guerra entre Israel i Palestina, dient que han de negociar per arribar a un acord i evitar la guerra. Barack Obama opina que és molt important la col·laboració dels països veïns i entre tots arribar a un acord.

obama.jpg    Barack Obama el nou president dels Estats Units

Més de 2000 persones acudeixen al funeral dels 4 nens morts.

Ahir mateix ( 26 de gener del 2009) , cap a les 11h AM es van enterrar els quatre nens morts a causa de la forta ventada que va derrumbar un mur a sobre d’ells mentre es resguardaven del vent després de quedar-se a mitges d’un partit de beisbol.
La gent va esperar pacientment fins que van arribar els cotxes fúnebres, van guardar silenci i després van aplaudir. Seguidament van entrar en l’ església, però no hi va caber tothom i 200 persones es van quedar fora.

sin-titulo1.jpgMembres del equip de beisbol els diuen adeu.

Autores: Liz Riveros i Eva Surdé.