FORMULARI D’AVALUACIÓ

CLICA A L’ENLLAÇ I OMPLE EL FORMULARI D’AVALUACIÓ I QUAN ACABIS CLICA AL BOTÓ “ENVIA”

FORMULARI D’AVALUACIÓ

RECURSOS UTILITZATS PER AL PROJECTE

VOLS VEURE ELS RECURSOS UTILITZATS PER AQUEST PROJECTE?

AQUÍ ELS TENS:

www.sinfonia40.com

 

www.sensoryworld.com

 

GOOGLE DRIVEDRIVE

 

SLIDE SHIRESLIDE

 

GOOGLEGOOGLE

POPPLETPOPPLET

 

 

WIKIPEDIAWIKIPEDIA

YOUTUBE YOUTUBE

FEM UN MAPA CONCEPTUAL DELS INSTRUMENTS DE VENT METALL

FES UN MAPA CONCEPTUAL DELS INSTRUMENTS DE VENT METALL QUE HAS ESTUDIAT I LES SEVES AGRUPACIONS AMB L’AJUDA D’AQUESTA EINA 2.0

www.popplet.com

 

AQUÍ US DEIXO UN EXEMPLE DEL MAPA QUE HEU DE FER:

ESCOLTA I MIRA ELS INSTRUMENTS DE VENT METALL

LA TROMPETA

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sQ4EC1mUWGM[/youtube]

 

LA TROMPA

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EZJzzWEDtQo[/youtube]

 

EL TROMBÓ

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=srGtp6apFTc[/youtube]

 

LA TUBA

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fYOsNp4O7AU[/youtube]

 

EL QUINTET DE METALL

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XMhp3kivtUU[/youtube]

 

EL QUARTET DE TROMBONS

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HRSA48Njh7o[/youtube]

 

EL QUARTET DE TUBES

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zPQdXN7wZcM[/youtube]

LA TUBA

La tuba és un instrument de vent-metall constituït per un tub de més de tres metres de llarg, normalment de coure, blegat sobre ell mateix i amb perforació cònica, perforació que es fa especialment ampla cap a la part del pavelló. L’embocadura de les tubes té forma de copa i dins les dificultats que presenten els instruments de metall en l’emissió del so, les tubes potser són els que ho fan amb més facilitat, fet que els proporciona una agilitat superior a la d’altres instruments de la família que en certa manera compensa la gran quantitat d’aire que requereixen. La tuba és un instrument que incorpora pistons i a causa del seu volum es toca assegut. Les seves característiques, en part coincidents amb les trompes, relacionen l’origen comú d’ambdós grups d’instruments. Tant les trompes com les tubes constitueixen al llarg de la història un conjunt d’instruments molt variat, però, la tuba, tal com la coneixem actualment, va ser un instrument creat cap a mitjans del segle XIX com a baix de la família dels metalls, fruit tant dels avenços industrials i tècnics pel que fa a la construcció d’instruments, com a les necessitats que imposaven les noves tendències i gustos musicals. La funció de les tubes a l’orquestra sovint es reserva a fer de baix dels trombons, essent un instrument poc utilitzat com a solista. També és durant el segle XIX que es construeixen els sausofons, instruments de la mateixa sonoritat i tècnica que les tubes, però pensats per a ser tocats bàsicament en bandes, motiu pel qual el seu cos envolta el del músic, que així pot tocar dret o bé caminant. Cal mencionar també la tuba wagneriana, una mena de tuba-trompa (també se la coneix per aquest nom), construïda expressament en el mateix segle XIX per a la Tetralogia de Wagner. És un instrument amb embocadura de trompa que també incorpora vàlvules giratòries i té una sonoritat més solemne que la tuba orquestral.

tuba_g

 

EXEMPLE

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fYOsNp4O7AU[/youtube]

PROJECTE: ELS INSTRUMENTS DE VENT METALL

Aquesta unitat està dissenyada per al segons curs de Cicle Mitjà (4t). Està pensat per dur a terme en 2 sessions de 60 minuts.

 

OBJECTIUS

  • Identificar auditivament i visualment els instruments de metall.

  • Saber què és una trompeta, una trompa, un trombó i una tuba.

  • Reconèixer les parts més importants dels instruments de vent metall.

  • Apreciar les característiques dels instruments de vent metall.

  • Conèixer la història dels instruments de vent metall i la seva evolució.

 

COMPETÈNCIA COMUNICATIVA LINGÜÍSTICA:

Els alumnes llegiran i explicarem les parts de cada instrument de vent metall. Després ells hauran d’explicar-ho a la resta dels companys.

 

TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ I COMPETÈNCIA DIGITAL

Els alumnes hauran d’elaborar un mapa conceptual amb l’eina POPPLET  dels instruments de vent metall. Hauran d’explicar la seva classificació i la forma que tenen en l’emissió del so. També hauran d’enllaçar alguns exemples.

 

COMPETÈNCIA D’APRENDRE A APRENDRE

Faran una autoavaluació amb el FORMULARI D’AVALUACIÓ. Allí hauran de respondre a algunes preguntes i en acabar, enviar el formulari.

 

CONTINGUTS

  • Coneixement dels instruments: la trompeta, la trompa, el trombó i la tuba.

  • Reconeixement de les parts més importants d’aquests instruments.

  • Reconeixement auditiu i visual dels instruments.

  • Audició i observació en vídeo dels instruments de metall.

  • La família dels instruments de vent metall: trompeta, trompa, trombó i tuba.

  • Parts dels instruments de metall, funcionament, embocadura i col·locació.

  • Valoració del silenci durant l’audició.

  • Atenció en la reproducció d’un vídeo.

 

METODOLOGIA

  • S’explica cada un dels instruments de la família del vent metall: trompeta, trompa, trombó i tuba, i totes les seves parts.

  • S’escolta una gravació de cada un d’ells.

  • Es fan exercicis de buscar instruments i classificar-los. .

  • Es veuen vídeos i s’escolta com sonen.

  • S’omple el formulari d’avaluació.

 

CRITERIS D’AVALUACIÓ

  • Reconeix les parts dels instruments de vent metall.

  • Escolta amb atenció les explicacions del professor.

  • Identifica auditivament i visualment els diferents instruments de vent metall.

  • Escolta amb silenci les audicions dels instruments.

  • Mostra interès per conèixer diferents agrupacions musicals.

També s’utilitzarà per avaluar les respostes que escriguin en el FORMULARI D’AVALUACIÓ

 

INCLUSIÓ

A les activitats realitzades per a la PDI a l’aula, fomentarem la participació de tot l’alumnat i especialment a aquell alumnat amb dificultats. Els alumnes amb necessitats educatives especials intentarem fer-los participar més activament en aquelles activitats que puguin realitzar de forma autònoma.

 

ACTIVITATS

Sessió 1:

  • S’explicarà cada un dels instruments de la família del vent metall: trompeta, trompa, trombó i tuba, i totes les seves parts. Els alumnes poden llegir i estudiar la seva història, les seves parts, la forma d’emissió el so, etc. Cada instrument té una pestanya al menú principal.

  • Després s’escoltarà de forma col·lectiva una audició de cada un dels instruments. Explicarem com és el so, la diferència entre ells, etc. Després cada nen podrà escoltar de forma individual (per mitjà d’auriculars a l’aula d’informàtica) cada instrument i apreciar aquells aspectes en la sonoritat abans explicats pel professor.

  • Es faran exercicis de buscar instruments i classificar-los, fer parelles musicals, les activitats pròpies dissenyades per a la PDI, etc.

Sessió 2:

  • S’explicarà als alumnes com funciona l’eina POPPLET. Els alumnes ho entendran enseguida, ja que, és una eina molt intuitiva. A l’aula d’informàtica hauran de realitzar un mapa conceptual dels instruments de vent metall, fent enllaços amb una mica de text, imatges i algun vídeo.

  • Finalment, hauran d’omplir el FORMULARI D’AVALUACIÓ per veure tot allò que han après.

 

ACTIVITAT DISSENYADA PER A LA PDI

AQUESTA ACTIVITAT HA ESTAT DISSENYADA PER PORTAR A TERME AMB LA PDI. HA ESTAT ELABORADA AMB EL PROGRAMARI ESPECÍFIC DE LES PISSARRES SMART ANOMENAT NOTEBOOK.

ELS INSTRUMENTS DE VENT I LES SEVES AGRUPACIONS

 

 

FEM PARELLES MUSICALS AMB LA PISSARRA DIGITAL

CLICA A L’ENLLAÇ PER FER L’ACTIVITAT

ESCOLTEM I CLASSIFIQUEM ELS INSTRUMENTS A LA PISSARRA DIGITAL

CLIQUEM A L’ENLLAÇ PER FER L’ACTIVITAT

ESTUDIEM ELS INSTRUMENTS DE VENT METALL

[slideshare id=5244456&doc=elsinstrumentsdeventmetall-100920161939-phpapp02]

Go to Top