Guia didàctica

Unitat de programació per a l’aprenentatge de la lectura, especialment la comprensió lectora. Destinada a l’alumnat de cicle inicial de Primària així com a Educació Especial.

DADES BÀSIQUESOBJECTIUSCONTINGUTSCOMPETÈNCIES BÀSIQUES
CRITERIS D’AVALUACIÓATENCIÓ A LA DIVERSITATINTERDISCIPLINARIETAT
SEQÜÈNCIA D’ACTIVITATS

AUTOR: Gerard Baiget
CONTACTE: gbaiget@xtec.cat

TÍTOL: Llegim i entenem
NIVELL: Educació Primària (cicle inicial) i Educació Especial.
ÀREA: Llengua cata

OBJECTIUS:

CONTINGUTS:

COMPETÈNCIES BÀSIQUES:

CRITERIS D’AVALUACIÓ:

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT:

INTERDISCIPLINARIETAT o CONNEXIONS AMB ALTRES ÀREES:

SEQÜÈNCIA D’ACTIVITATS PROPOSADA:
  1.- Motivació inicial: Vídeo “Escoltem uns nens i nenes” (10 min.)
  2.- JClic Joana Raspall. Activitats: poemes i comprensió. (15 min.)
  3.- Fem rodolins (2 sessions)
        *Partim de la suposició que els alumnes ja saben què són els rodolins i ja n’han fet anteriorment.
        – Inventar i escriure rodolins (en gran grup, utilitzant la PDI). Entre tots (intentant que cada alumne en faci un) anem dient rodolins sobre la setmana cultural, per a explicar què hem fet i com ens ho hem passat. Cada rodolí l’escriu un alumne en un document de text usant el teclat mentre els altres ho veuen amb la PDI a mode de projector. Utilitzem el corrector ortogràfic del programa d’edició de text per a fer les modificacions que calgui i no fer faltes d’ortografia.
        –
Complementar els rodolins amb una imatge (en parelles o petits grups, utilitzant els ordinadors de l’aula d’informàtica). En parelles o petits grups agafen uns quants dels rodolins fets anteriorment i hi afegeixen una fotografia o dibuix que buscaran utilitzant un cercador d’imatges amb la llicència corresponent (aquí es treballa també la comprensió lectora, ja que s’han de llegir el rodolí i posar-hi una imatge relacionada).
        – Ens mirem els resultats finals en gran grup usant la PDI a mode de projector i hi donem el vist-i-plau final.
        – Es publica a la revista de l’escola (si és possible).
        – A més a més (a mode d’ampliació): Gravem als alumnes recitant els rodolins, usant el programa Audacity i penjar-ho al bloc de l’escola (si existeix) o senzillament, que ells s’escoltin.
  4.-