Guia didàctica

• TítolLES LLEGENDES
  • NivellCicle superior
  • Objectius/Competències i relació amb el currículum:
  1. Apropar a l’alumnat a conèixer una part de la literatura popular.
  2. Familiaritzar-se amb les expressions i el vocabulari de les llegendes.
  3. Memoritar el mètode de treball.
  4. Utilitzar eines o recursos informàtics per confeccionar-ne de noves a partir de fets històrics.
  • Educació inclusiva:
  1. Organització: es treballa en grups cooperatius de tres alumnes.
  2. Metodologia: lectura de diverses llegendes i un cop familiaritzats i treballada (alguna) amb el mètode de treball, i a partir d’un fet històric, confeccionar  una llegenda a nivell de gran grup. Donar-los un altre fet històric i que en petit grup facin el mateix procediment que abans i després en confeccionaran una a nivell individual.
  •  Activitats:
  • ACTIVITAT 1. LECTURA EXPRESSIVA
  1. Lectura d’una llegenda per part del/la mestra.
  2. Entre tots esbrinar quin tipus de text és.
  3. Definir, a nivell de gran grup, Llegenda.
  4. Repartir diferents llegendes del Berguedà als petits grups.
  5. Preparació de la lectura.
  6. Lectura expressiva i gravada en vídeo.
  7. Amb el Pinacle  posar-hi música de fondo.
  8. Visionar les diferents lectures.
  9. Fer-ne valoracions per millorar el que sigui necessari i convenient.
  10. Si cal, tornar a gravar les que no hagan sortit bé.
  11. Penjar-les al bloc de l’escola, un cop estigui tot correcte.
  • Avaluació:                                                                                                                                                                  1. Actitud a la classe i davant la feina.                                                                                                               2. Aportacions al grup classe.                                                                                                                                                        3. Elaboració de les tasques de petit grup.                                                                                                 4. Individual: Realització de les tasques proposades i en expressió escrita valorar tots els aspectes en la llegenda final.