- Títol: LES LLEGENDES
- Nivell: Cicle superior
- Objectius/Competències i relació amb el currículum:
- Apropar a l’alumnat a conèixer una part de la literatura popular.
- Familiaritzar-se amb les expressions i el vocabulari de les llegendes.
- Memoritar el mètode de treball.
- Utilitzar eines o recursos informàtics per confeccionar-ne de noves a partir de fets històrics.
- Educació inclusiva:
- Organització: es treballa en grups cooperatius de tres alumnes.
- Metodologia: lectura de diverses llegendes i un cop familiaritzats i treballada (alguna) amb el mètode de treball, i a partir d’un fet històric, confeccionar una llegenda a nivell de gran grup. Donar-los un altre fet històric i que en petit grup facin el mateix procediment que abans i després en confeccionaran una a nivell individual.
- Activitats:
- ACTIVITAT 1. LECTURA EXPRESSIVA
- Lectura d’una llegenda per part del/la mestra.
- Entre tots esbrinar quin tipus de text és.
- Definir, a nivell de gran grup, Llegenda.
- Repartir diferents llegendes del Berguedà als petits grups.
- Preparació de la lectura.
- Lectura expressiva i gravada en vídeo.
- Amb el Pinacle posar-hi música de fondo.
- Visionar les diferents lectures.
- Fer-ne valoracions per millorar el que sigui necessari i convenient.
- Si cal, tornar a gravar les que no hagan sortit bé.
- Penjar-les al bloc de l’escola, un cop estigui tot correcte.
- Avaluació: 1. Actitud a la classe i davant la feina. 2. Aportacions al grup classe. 3. Elaboració de les tasques de petit grup. 4. Individual: Realització de les tasques proposades i en expressió escrita valorar tots els aspectes en la llegenda final.