MÒDUL 1. DESENVOLUPAMENT DE LA COMPETÈNCIA DIGITAL EN L’ALUMNAT – TASCA 6
SUBÀREA: 6.1. Alfabetització mediàtica i en el tractament de la informació i les dades
INDICADOR D’ASSOLIMENT NIVELL B2:
6.1.B2.1 Reflexiona i avalua la seva pròpia pràctica per dissenyar o adaptar noves propostes pedagògiques amb la finalitat que l’alumnat desenvolupi la seva competència digital a l’hora de determinar quina informació necessita, com buscar-la, seleccionar-la de manera critica i organitzar-la.
BREU EXPLICACIÓ DE L’ACTIVITAT A DESENVOLUPAR:
“Explora i aprèn amb codis QR.”
Objectiu: Desenvolupar la competència digital dels alumnes d’educació infantil mitjançant l’ús de taulers visuals i codis QR per seleccionar i accedir a contingut educatiu.
1. Configuració del Tauler Visual (15’):
Crea un tauler visual amb imatges o icones relacionades amb diferents temes o àrees d’aprenentatge (números, lletres, animals…)
Assigna un codi QR a cada imatge o icona i vincula cada codi a un recurs educatiu específic (vídeo, jocs interactius, cançons…)
2. Breu explicació (10’):
Explica als alumnes com utilitza els codis QR. Mostra’ls com apuntar amb una tauleta cap al codi QR per accedir al contingut relacionat amb cada imatge.
3. Exploració i selecció (30’):
Deixa que els alumnes explorin el tauler visual. Quan trobin una imatge interessant, poden utilitzar la seva tauleta per escanejar el codi QR.
Els codis QR poden conduir a vídeos educatius, aplicacions interactives, libres digitals o altres recursos que reforcin els conceptes treballats a l’aula.
4. Tasques interactives (20’):
Planteja tasques específiques relacionades amb el contingut dels codis QR. Per exemple, si han vist un vídeo sobre animals, podrien dibuixar el seu animal preferit o comptar quantes potes té.
5. Compartir descobriments (15’):
Dona l’oportunitat als alumnes de compartir el que han après o descobert amb la resta de companys.
6. Reflectir i avaluar (10’):
Promoure una discussió sobre com han seleccionat la informació, que han trobat més interessant i com podrien utilitzar-ho en altres àmbits.
EVIDÈNCIES PREVISTES DE L’ASSOLIMENT DEL NIVELL B2 (PORTFOLI)
Fotografía del tauler visual i codis QR. No he realitzat la tasca està planificat per al següent curs escolar.
